Homecinemadiscounts.co.uk - Seriøs aktør?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Homecinemadiscounts.co.uk - Seriøs aktør?

Kom over denne når jeg surfet litt nå ut på de sene nattetimer. Er det noen som har vært bort i dem før? Synst egentlig prisene deres virker litt for gode til å være sanne.

Lister opp med produkt, pund pris - nkr med moms - hifiklubbens pris
    Lyngdorf TDAI2200 - £1495 - 17900kr --- Hifiklubben - 24998kr
    Lyngdorf DPA-1 - £695 - 8325kr --- Hifiklubben - 24998kr
    Lyngdorf Millenium MKIV - £7495 - 89900kr --- Hifiklubben - 114998kr

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok en ganske ny side.

Mtp navnet så ville jeg satt denne siden under "useriøs".
    Men, siden de har lavt produkt-utvalg så vil jeg anta at de handler inn i bulk, og dermed får gode rabatter. I tillegg så har Norge og HiFi-klubben det med å legge på ekstremt mye iforhold til import-pris. Da gjerne 100% ekstra iforhold til orginal pris i utlandet.

Så prisnivået er ganske så reelt om man antar at det er bulk-innkjøp.

Uansett, ville ikke tatt sjangsen på å bruke en så stor sum med penger på en totalt ukjent og relativt ny side uten noen former for bekreftet gjennomført handel.

Spør på f.eks et UK-avforum eller US-avforum for å høre om noen der har erfaring med de. Da brukergruppen er en del større og mulige kunder er der.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ

Mtp navnet så ville jeg satt denne siden under "useriøs".
    Men, siden de har lavt produkt-utvalg så vil jeg anta at de handler inn i bulk, og dermed får gode rabatter. I tillegg så har Norge og HiFi-klubben det med å legge på ekstremt mye iforhold til import-pris. Da gjerne 100% ekstra iforhold til orginal pris i utlandet.

Så prisnivået er ganske så reelt om man antar at det er bulk-innkjøp.

Uansett, ville ikke tatt sjangsen på å bruke en så stor sum med penger på en totalt ukjent og relativt ny side uten noen former for bekreftet gjennomført handel.

Spør på f.eks et UK-avforum eller US-avforum for å høre om noen der har erfaring med de. Da brukergruppen er en del større og mulige kunder er der.
    Det tenkte vel egentlig jeg også, men det skadet ikke å sjekke det opp i tilfelle det var en seriøs aktør siden prisene var så lave på Lyngdorf produktene. Vet ikke hvordan avansen til Hifiklubben er lagt på lyngdorf produktene, men at de er kostbare er det ingen tvil om For meg så ser det ut som at US prisene på lyngdorf er på nivå med de norske prisene så da var det jo litt merkelige at et UK selskap skulle få presset dem så lavt ned.

Det er jeg helt enig i. Det blir ikke lagt igjen noe særlig med penger der uten at jeg er 100% trygg på det. Men om man handler med f.eks Mastercard så er vel ikke faren så stor? Uansett så ser det ut som om det er rimelig dårlig med betalingsløsninger på siden der og det å oppgi kort-info pr. telefon/e-post er vel ikke en kjempeide.

Skal prøve det med utelandske forum.

En annen observasjon er at på Sunfire subwooferene er de ikke så mye rimeligere en den Norske importøren (Audiocom). En Sunfire True EQ Signature koster ca. 20300kr (inkl. mva) hos homecinemadiscounts og hos Audiocom ligger denne til 25000kr. Denne prisforskjellen blir spist opp av norske forbrukerrettigheter og frakt. Kankje det virkelig er HiFiklubben som har en voldsom avanse på Lyngdorf?

Edit1:
    Det som også gjør siden litt "useriøs" er at det ikke er noen firmaopplysninger på den. Det er ikke opplyst om adresse, telefonnr eller noen av de andre vanlige firmaopplysningene som bruker å ligge på en "info" side.

Edit2: Når jeg sjekker domenet så er det registrert på en privatperson, Jack Daniels (Whiskey?), og videre klarer jeg ikke å finne adressen som er oppgitt i google maps heller.. Adressen er også registrert i 2008 så helt nytt kan ikke firmaet være.

Domain name:
    homecinemadiscounts.co.uk

Registrant:
    Jack Daniels

Registrant type:
    UK Individual

Registrant's address:
    101 Trebleshot Avenue
    Lynchburg
    Tennessee
    EH6 6QQ
    United Kingdom

Edit3:
    Her var det noen dansker som var skeptiske også..
    Skummel salgsside ? - recordere.dk forum

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere får bestille av Jack DAniels da . Men tror nok Hifiklubben er tryggere :P. 100% avanse tror jeg nok dem ikke opererer med, det er jo Lyngdorf selv som bestemmer prisene som de skal selge for.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    I tillegg så har Norge og HiFi-klubben det med å legge på ekstremt mye iforhold til import-pris. Da gjerne 100% ekstra iforhold til orginal pris i utlandet.
    Eksempel?

Om det er fakta, så skal jeg begynne å importere til meg selv . Men trenger som sagt steder hvor prisene er 100% lavere...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Eksempel?

Om det er fakta, så skal jeg begynne å importere til meg selv . Men trenger som sagt steder hvor prisene er 100% lavere...

Har ingen eksempel for hånden akkurat nå, men har sjekket opp priser tidligere, og HiFi klubben har generelt vært totalt overpriset på ca 95% av vareutvalget. Til tider opp i 100% fortjeneste (Dobbel pris altså).

Og prisen ville sånn btw bare blitt 50% lavere om du skulle selge til halv pris (import pris) iforhold til HiFi-klubben

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dere om noen nettbutikker i utlandet som selger Lyngdorf produkter billigere? Er enig at den engelske siden så litt "skummel" ut :???:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •