Rythmik Audio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 118

Tråd: Rythmik Audio

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rythmik Audio

Er det nokon som veit kor mykje ein må betala for ein Rythmik F12 Direct Servo subwoofer? Ferdig levert med toll og mva.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tols1, Cybervision og Hellnoob har importert Rythmik Audio subwoofere og kan sikkert bidra med litt input angående hva sluttprisen ble i forhold til utsalgsprisen.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte 240 dollar i frakt, men det er over et år siden, så godt mulig de har blitt rimeligere. Så vilt gjettet tror jeg du vil havne på mellom 8000-9000, alt etter hvilken finish du velger.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du en pent brukt f12 til 7k
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har F15, den er litt større og tyngre, dessverre over 70 lb-grensen til UPS, derfor ble frakten en del dyrere, 300 $. Så da er det bare å ta stk.prisen på 899$ + 300$ i frakt, altså 1199 $. Legg deretter på norsk moms på dette, så har du prisen ferdig på døra.

Og jeg vil også si at denne suben er helt etter min smak. Den går ganske flatt ned til 14-15 Hz (se målinger i tråden ), spiller definert og tørt, kjapt og musikalsk. Jeg savner bare én ting; en F15 til

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Her har du en pent brukt f12 til 7k
    Så dette er tingen for en som vil ofre litt bass-mengde med bass-kvalitet?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Så dette er tingen for en som vil ofre litt bass-mengde med bass-kvalitet?
    Det stemmer Jeg synes det er litt pussig at Rythmik har fått såpass lite oppmerksomhet her inne, men vi er nok få eiere, så du blir nok medlem i en ganske liten klubb. Kanskje på tide å opprette en Rythmik vennetråd?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vi en spamer eller hva er det innlegget tols1

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har vi en spamer eller hva er det innlegget tols1
    Hæ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hæ?
    Det stod en hel side med russiske tegn på svaret ditt når jeg kikka i natt.Og at du hadde 1 innlegg og var fra Kazakstan.
    Skal sjekke ut subben mer..hva er så bra med de synes du ?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en bot som hadde spammet her i tråden. Innlegget er fjernet og boten er utestengt.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stod en hel side med russiske tegn på svaret ditt når jeg kikka i natt.Og at du hadde 1 innlegg og var fra Kazakstan.
    Skal sjekke ut subben mer..hva er så bra med de synes du ?
    Det jeg liker er den rene og detaljerte gjengivelsen, ingen antydning til rumling eller entonebass. Nå kommer sikkert SVS-politiet å tar meg, men jeg påstår uansett at man ikke får den samme stramme gjengivelsen med bassrefleks-konstruksjoner. Dette går nok på bekostning av ren brutalitet som man få med f.eks. de nevnte SVS-subbene, men hvis man prioriterer musikk men samtidig vil ha dypbass som kan smelle til litt på film, så mener jeg Rythmik er midt i blinken. Konstruktøren selv sier jo også at brutalitet ikke er målet med konstruksjonene, men at prioriteten ligger på musikalitet. Jeg kjøpte min uhørt og usett men etter å ha lest en del selvsagt, og har ikke angret ett sekund. Jeg mailet også en god del med David Fabricant hos Ascend Acoustics hvor jeg bestilte den, og fikk mye god hjelp.

Sammenlignet med andre merker som benytter servo, f.eks. Velodyne DD-serien, så stiller jo Rythmik i en annen prisklasse, selv med dyr frakt. Etter at jeg kjøpte har de kommet med 600 W forsterker og nytt element med litt større slaglengde. Kvalitetsmessig skal det visst ikke være noen særlig forskjell mellom 15" og 12", 15" gir selvsagt noe mer volum. Og som nevnt, den spiller temmelig flatt ned til 15 Hz, noe jeg mener svært få lukkede subber i denne prisklassen gjør.

PEQ-forsterkerne har også mange justeringsmuligheter, så man bør klare å integrere den ganske godt selv i et vanskelig rom.

Hvis du ønsker og har tid kan du gjerne komme en tur å høre den, men du bor kanskje ikke akkurat i nærheten? Og som Gwandarion nevnte tidligere har Hellnoob her på forumet 2 stk. 12" SE. Jeg vet ikke om Cybervision har sin lenger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Det jeg liker er den rene og detaljerte gjengivelsen, ingen antydning til rumling eller entonebass. Nå kommer sikkert SVS-politiet å tar meg, men jeg påstår uansett at man ikke får den samme stramme gjengivelsen med bassrefleks-konstruksjoner. Dette går nok på bekostning av ren brutalitet som man få med f.eks. de nevnte SVS-subbene, men hvis man prioriterer musikk men samtidig vil ha dypbass som kan smelle til litt på film, så mener jeg Rythmik er midt i blinken. Konstruktøren selv sier jo også at brutalitet ikke er målet med konstruksjonene, men at prioriteten ligger på musikalitet. Jeg kjøpte min uhørt og usett men etter å ha lest en del selvsagt, og har ikke angret ett sekund. Jeg mailet også en god del med David Fabricant hos Ascend Acoustics hvor jeg bestilte den, og fikk mye god hjelp.

Sammenlignet med andre merker som benytter servo, f.eks. Velodyne DD-serien, så stiller jo Rythmik i en annen prisklasse, selv med dyr frakt. Etter at jeg kjøpte har de kommet med 600 W forsterker og nytt element med litt større slaglengde. Kvalitetsmessig skal det visst ikke være noen særlig forskjell mellom 15" og 12", 15" gir selvsagt noe mer volum. Og som nevnt, den spiller temmelig flatt ned til 15 Hz, noe jeg mener svært få lukkede subber i denne prisklassen gjør.

PEQ-forsterkerne har også mange justeringsmuligheter, så man bør klare å integrere den ganske godt selv i et vanskelig rom.

Hvis du ønsker og har tid kan du gjerne komme en tur å høre den, men du bor kanskje ikke akkurat i nærheten? Og som Gwandarion nevnte tidligere har Hellnoob her på forumet 2 stk. 12" SE. Jeg vet ikke om Cybervision har sin lenger.
    Der jeg bodde kunne SVS-en dundre på så mye jeg ville pga mangel på nære naboer.Nå flytter jeg straks inn i en 2 mannsbolig i et byggefelt,og de er "kanskje" ikke SVS-fans.
    Jeg har kikka på denne subben (12-eren) noen ganger,fordi jeg vil gjerne ha noe som spiller pent,men samtidig ikke få membranet i trynet hvis jeg skrur opp litt.SVS-en min er heller ikke et designmessig praktverk og mangler musikalitet etter min smak.Hadde JM Lab Electra SW 900 før som jeg digget.
    Noen som har peiling på hvordan den hevder seg mot andre merker i samme prisklasse og trykkammer?F.eks Velodyne SPL 1200 R og SVS SB 12 Plus.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der jeg bodde kunne SVS-en dundre på så mye jeg ville pga mangel på nære naboer.Nå flytter jeg straks inn i en 2 mannsbolig i et byggefelt,og de er "kanskje" ikke SVS-fans.
    Jeg har kikka på denne subben (12-eren) noen ganger,fordi jeg vil gjerne ha noe som spiller pent,men samtidig ikke få membranet i trynet hvis jeg skrur opp litt.SVS-en min er heller ikke et designmessig praktverk og mangler musikalitet etter min smak.Hadde JM Lab Electra SW 900 før som jeg digget.
    Noen som har peiling på hvordan den hevder seg mot andre merker i samme prisklasse og trykkammer?F.eks Velodyne SPL 1200 R og SVS SB 12 Plus.

Kommer jo nye lukkede kasser fra svs i år da...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som noen nevner to F12SE. Jeg er meget fornøyd med dem, og de beskrivelsene som fremkommer i tråden er dekkende. Imidlertid står de nå som stacked supportsuber i kjellerkinoen, fordi kjøp av nye fronthøyttalere i stuen gjorde at det ikke var plass til dem der lenger. Det er egentlig litt synd, fordi de er utmerkede subwoofere å ha som hovedsubwoofere i et anlegg, og å kunne plassere dem separat er en absolutt fordel mht. jevnere frekvensrespons (mens stacking i mitt tilfelle gir høyere lydtrykk, og jeg har bare én fornuftig plass å ha dem i kjelleren).

Det eneste jeg har å utsette på F12SE er at de har litt liten forsterker, som gjør at jeg må skru opp gain ganske mye for å få kalibrert dem til referansenivå (dvs. gain står på klokken 1-2, mot 10-11 på PC13-Ultra). Det er imidlertid ikke noe å bekymre seg for, for jeg har ikke merket at de mangler headroom, de har blitt kjørt ganske hardt på en del filmer, helt uten problemer. Det skal også nevnes at jeg greide å sprenge en av dem (mens de sto i stuen). Det var helt og holdent en brukerfeil, men til tross for det fikk jeg helt nytt element tilsendt fra Rythmik, det eneste jeg betalte var frakten :-)

Jeg har ikke sammenlignet dem med Velodyne eller den lukkede SVSen, så jeg vet ikke hvordan de stiller i så måte. Men basert på min "research" vil jeg hevde at de spiller like bra eller bedre enn Velo til en mye lavere pris, og de spiller vesentlig dypere enn den lukkede SVSen.

Jeg har også lyst å påpeke at jeg opplever mine PC13-Ultra som svært "musikalske" - jeg bruker dem (og F12SE) til musikk like mye som film.

Så - er F12SE den ultimate subwoofer i prisklassen? Jeg tror ihvertfall de er et svært godt kjøp - jeg har ikke sett noen med samme spesifikasjoner til samme pris, og i forhold til størrelsen er det nesten skremmende hvor dypt de kan spille. De spiller også høyt nok til de aller flestes bruk, og gjør en utmerket jobb på både musikk og film. De skremmer heller ikke så mange jenter utseendemessig. Hvis jeg skulle hatt nye subwoofere i prisklassen, villle jeg kjøpt F12SE igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for lange,flotte svar.Sjelden folk gidder å svare så bra.
    Angående spesifikasjonene..går de så dypt med bra trykk?
    Kassa er vel større enn Velo og SVS sb,så den klarer seg vel med mindre forsterker?
    Bruker gain på ca kl 10-11 på min SVS med sub på -5db til vanlig.Så jeg er vel kanskje ikke den som presser hardest på.
    Ble jo svært frista når du mener den matcher SPL serien til Velo,synes SPL 1000 R var rå.
    Skal ikke mase for mye,men er det så at jeg kan kutte nedre frekvens på f.eks 22 hz pga servoen for mindre belasting av forsterker og element ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kjøpt den Rhytmik Audio 12 SE på torget her.Blir spennende å prøve den :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kommer jo nye lukkede kasser fra svs i år da...
    Orker ikke å vente så lenge.Kommer vel 5 lukkede modeller.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kjøpt den Rhytmik Audio 12 SE på torget her.Blir spennende å prøve den :-)
    Festlig. Jeg har også kjøpt den, men selgeren spiller død når jeg forsøker å kontakte ham.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Festlig. Jeg har også kjøpt den, men selgeren spiller død når jeg forsøker å kontakte ham.
    Det var ikke helt bra.

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •