5.1 Høttaler valg til Marantz SR-5003. Hva er "hot og hva er not"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

5.1 Høttaler valg til Marantz SR-5003. Hva er "hot og hva er not"?

Skal kjøpe nytt 5.1 system som passer bra til min allerede innkjøpte Marantz SR-5003. Noen som har noen anbefalinger her? Tips fra evt tester? Marantzen skal kjøre 5.1 (jeg skal bruke sone 2 til badet med eget styringssytem. )

Høyttalerene til anlegget i stua må ha WAF!
    Damas kriterier: Helst hvite, og gjerne runde og små.
    Mine kriterier: De må levere! Jeg er ikke så opptatt av driiit høy musikk, men fylidig, skarp, og detaljert gjengivelse, med en liten piff av LITT ekstra bass fra subben. Men ikke for mye:lol: Jeg spiller mye PS3, og ser en del film. Driver også som DJ, så det blir mye vinyl også.

Så til TV'en...
    Har en (STOR) forkjærlighet for Pioneer KURO og vurderer en brukt verson fra Finn.no, og legge resten av penga i Høyttalere. Har ikke fulgt med på TV-utviklingen, etter at Pioneer slutta produksjonen. Det er vel egentlig ingen som har klart å slå dem på sortnivå, og bildegjengilvelse helt enda heller? har ikke akkurat hørt noen som har ropt så høyt om det hverfall...men har som sagt ikke fulgt med.

Det totale budsjettet er på 25.000,- Hva er det som er "hot" og hva er det som er "not" ?

Kult om noen har noen anbefalinger/tips.

Takker for alle tilbakemeldinger!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5 x Mirage Omnisat V2 - Bass Brothers AS

Blar du litt her så ser finner du Sunfire HRS-8 som du kan få hvit. Resonans Lyd & Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5 x Mirage Omnisat V2 har jeg aldri hørt om... Er det det som er "inn" om dagen?

Men derimot Sunfire HRS-8 har jeg både testet, brukt, installert hos kunder, og tuna mye, og sammenlignet med andre. Den er HELT ram,...sparker faktisk mer fra seg enn storebroren sin. Skikkelig liten sinnatagg! Denne står faktisk høyt på ønskelisten fra før!

Har et par gode JBL Control 1 som jeg vurdere å fortsette med som Left/Right høyttalere. De spiller sykt rent og presist, og er veldig gode monitorer.
    Men litt usikker da på hva jeg burde spe på med som Center, og Surr. Left, og Surr. Right. Kunne jo evt kanskje kjøpt et par JBL Control 1 til, og funnet en eller annen center høyttaler i samme stil...og hatt en Sunfire HRS-8 i bånn. Men mulig dette blir for tacky? Eller hur?

Sparer jo en del spenn på denne løsningen, men vet jo ikke om det egner seg som kino anlegg. Noen som har testa JBL Control 1 som kino HT her?

Prøver å få tak i en Pioneer LX5090 brukt og, men folk er ikke akkurat villig til å selge dem om dagen ....Irriterende at Pioneer har stoppa produksjonen.

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle Audiovector kan jo bestilles hvite, er vel hvit høyglans.. Har sett S3 avantgarde i butikk, vist isje de e waf,, da syns eg litt synd på deg, har isje en lett jobb foran deg da nei...

Resonans Lyd & Bilde

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •