Nå må det skrytes av Prolyd.no!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nå må det skrytes av Prolyd.no!

Nå har jeg etterhvert fått så god erfaring med Prolyd at jeg bare må skryte litt av dem her på forumet.

Siste månedene har jeg hatt kjøpt først et lydkort, deretter noe kabler og nå sist en ekstern multikanal dac. Dette er ikke akkurat mainstream konsumentprodukter, så det har vært behov for litt research og ikke så rent lite tekniske spørsmål og avklaringer. Hvorfor synes jeg så godt om prolyd?
    • De svarer på telefon omtrent umiddelbart. Hver gang!
    • De svarer på mail i løpet av en dag, høyst to.
    • De er ikke 'selgere', men de to-tre jeg har snakket med har enten veldig god teknisk kompetanse på det jeg spør om, eller de innrømmer at de ikke har det og setter meg i kontakt med en som vet bedre.
    • Når de er svar skyldig, går de direkte til produsent og spør. I motsetning til meg, får et firma faktisk svar fra produsent.
    • Når de sier "vi sender i dag" så gjør de faktisk det...

I tillegg til den fantastiske servicen fikk jeg noe som minner om fantasipriser (i min favør) på en del av komponentene.

Og helt til slutt: De hadde glemt å spesifisere at jeg trengte en spesiell signalkabel. Denne kostet rundt 5-600, og de la den bare ved likevel uten å ta betalt, i og med at jeg allerede hadde fått ordrebekreftelsen.

Så- jeg følte altså et behov for å løfte fram denne forhandleren og gi dem mine varmeste anbefalinger!

Noen andre med erfaringer de ønsker å dele om prolyd?

...og nei, jeg er ikke bransjeaktør på østlandet, derimot forsker og bosatt i Trondheim, om noen skulle lure

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du fikk meg i hvertfall nyskjerrig på PA fra Yamaha

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et velkjent faktum at forhandlere av proft lydutstyr både har mye større kompetanse, og kvalitetsutstyr til mye lavere priser, enn hi-fi-butikkene.

Man får glatt høyere kvalitet til en brøkdel av prisen -- og fokus på hva man trenger; ikke på hva butikken tjener mest på å selge.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Du fikk meg i hvertfall nyskjerrig på PA fra Yamaha
    Ja, er det ikke artig når viruset slår til?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Det er et velkjent faktum at forhandlere av proft lydutstyr både har mye større kompetanse, og kvalitetsutstyr til mye lavere priser, enn hi-fi-butikkene.

Man får glatt høyere kvalitet til en brøkdel av prisen -- og fokus på hva man trenger; ikke på hva butikken tjener mest på å selge.
    Nemlig. Jeg har etterhvert fått et fullbalansert oppsett. Knallkabler i korte og lange strekk med skikkelige Neutrik-plugger koster hundrelapper, ikke tusenlapper!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også handlet en del hos Prolyd. Når jeg skulle kjøpe signalkabler (balanserte) kjøpte jeg de dyreste dem hadde, og de skjemtes for å ta et par hundre kroner for paret. De mente det var totalt unødvendig, men hadde dem på lager for spesielt interesserte. Jeg fikk tre par (hvorav det ene paret var 5 meter lange på grunn av balansert inn på høyttalerne) for under 1200,-. Og dette er ikke lekekabler dynket i slangeolje, men skikkelige saker som er ment å fungere og ha god kontakt.

Kan virkelig anbefale denne butikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget fin pris på rack-skapene i allefall!

Lagrer siden som favoritt og har den i bakhode neste gang man skal kjøpe inn noe ^^,

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også kjempebra erfaring med denne butikken både med hensyn til service, kompetanse kvalitet og priser. Kjøper blandt annet alt av kabler der. Hvis det er godt nok til studio-bruk er det godt nok for meg også. De har også bra utvalg, det eneste stedet jeg har klart å oppdrive 10 meter lange optiske kabler og til kun 300kr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •