Ny Receiver, need help

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Receiver, need help

Jeg ombestemte meg til å hellerfor kjøpe en ny receiver i stedet for nytt anlegg, for det er bedere oppgraderingsmuligheter

Makspris: 2000 (ja, jeg vet det er lite, men skal også kjøpe masse annet så har ikke mere penger, og vet at det er dårlige receivere til denne prisen, men de får bare være sånn )

Krav:
    - Koble til høytalere og sub fra gamle anlegget mitt (Sony DAV-S400)
    - Eller/også koble til høyttalerne til mit stereoanlegg, og de er på ca 25 watt
    - Koble til bass som bruker vanlig høyttaler ledning
    - Helst 3 eller flere hdmi innganger, og en ut
    - Minst en RCA inn
    - Fjernkontroll
    - Helst sleepertimer, eller hva det heter

Kansje litt høye krav mtp pris, men tror jeg skal finne noe billigt under 2000.

Har sett på Sony STR-DH500 - 5x100 Watt 5.1 , men mener å ha lest en plass at jeg må ha sånn spesial-kabel fra sub til denne for at den skal virke ?

Takk for hjelp
    Er nybegynner i dette

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde heller kjøpt DENON AVR-1610 her som også har støtte for hd lyd og ikke minst sikkert mer effekt. sony tar ikke i mot lyd over hdmi etter det jeg kan lese.

DENON AVR-1610 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Elkjøp - Denon receiver

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    hadde heller kjøpt DENON AVR-1610 her som også har støtte for hd lyd og ikke minst sikkert mer effekt. sony tar ikke i mot lyd over hdmi etter det jeg kan lese.

DENON AVR-1610 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Elkjøp - Denon receiver
    Men vil jeg kunne bruke høyttalerne og suben fra mitt forrige anlegg på denne receiveren ?

takk for tips btw

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kan bruke de på Sonyen så kan du vell bruke de på Denon også?
    Har du høyttalere fra et slikt hjemmekino anlegg med plugger i enden som skal inn i forsterker? Såfall så er det bare og klippe de av og plugge kablene inn i reciveren som med vanlige høyttaler kabler.. Om det også er en slik kabel som kommer fra subben så tror jeg ikke du kan bruke den på noen recivere, uten om den den fulgte med... Men det vet jeg ikke 100%

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Om du kan bruke de på Sonyen så kan du vell bruke de på Denon også?
    Har du høyttalere fra et slikt hjemmekino anlegg med plugger i enden som skal inn i forsterker? Såfall så er det bare og klippe de av og plugge kablene inn i reciveren som med vanlige høyttaler kabler.. Om det også er en slik kabel som kommer fra subben så tror jeg ikke du kan bruke den på noen recivere, uten om den den fulgte med... Men det vet jeg ikke 100%
    Det jeg mente var :

Jeg har en u-aktiv sub, som kobles til spilleren med samme kabler som de andre høyttalerne.
    Ergo er det 6 høyttalere-innganger på baksiden, men jeg ser på DENNE på bilde nr 2 så kan man ikke koble til en sub på samme måte som man kan koble til de andre høyttalerne?

vil det si at jeg ikke kan bruke den subben jeg har nå ?

takk

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hydroz
    Det jeg mente var :

Jeg har en u-aktiv sub, som kobles til spilleren med samme kabler som de andre høyttalerne.
    Ergo er det 6 høyttalere-innganger på baksiden, men jeg ser på DENNE på bilde nr 2 så kan man ikke koble til en sub på samme måte som man kan koble til de andre høyttalerne?

vil det si at jeg ikke kan bruke den subben jeg har nå ?

takk
    Tror ikke det..
    Du får kjøpe en annen aktiv sub.. De får du for 1500,- og den er glatt bedre en den du har...

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1610 er ikke lenger i salg nye, bare så det er sagt, vist du har en passiv subb så vil jeg anbefale deg å se på cav av2086 CAV AV-2086 selges! - FINN Torget denne har høytalerutgang til subb, det er litt dyrere en ditt budsjett, men kan sikkert prutes litt, denne er det masser av kraft i, og drar det meste av passive subber pluss surround sett

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    1610 er ikke lenger i salg nye, bare så det er sagt, vist du har en passiv subb så vil jeg anbefale deg å se på cav av2086 CAV AV-2086 selges! - FINN Torget denne har høytalerutgang til subb, det er litt dyrere en ditt budsjett, men kan sikkert prutes litt, denne er det masser av kraft i, og drar det meste av passive subber pluss surround sett
    Jeg betaler hellefor litt ekstra for en aktiv sub en denne da, trenger hdmi også

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallpris på Onkyo 607 hos komplett.no nå, dog noen hundrelapper over budsjettet ditt, men kanskje det kan strekkes litt?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •