Stereoanlegg + Blu-Ray til 25-30000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereoanlegg + Blu-Ray til 25-30000

Hei,

Jeg er ute etter et stereoanlegg hvor jeg også kan spille av Blu-Ray-filmer til en pris på mellom 25000-30000,- alt inkludert. Jeg skal mest bruke det til å høre på musikk, men jeg vil også se en film nå og da. Jeg må tilføye at jeg er nybegynner når det gjelder hi-fi, så det er nok mye jeg ikke kan ennå.

Jeg er i utgangspunktet ute etter et "analytisk" lydbilde, og jeg har ikke behov for veldig mye bass og trykk, selv om det helst bør være litt. Jeg hører på mye forskjellig musikk, men kanskje mest musikk som Frank Zappa og Steely Dan. Jeg har en stue som er formet som et rektangel, og høyttalerne vil måtte settes "på tvers" (altså med ryggen mot en langsidevegg, slik at lyden kommer ut i den korte retningen) grunnet konstruksjonen. Det er ca. 3,5 m fra vegg til vegg langs den korte siden.

Etter litt leting har jeg funnet et forslag med utgangspunkt i Hi-Fi-klubbens utvalg. Jeg blir glad for noen meninger om dette:

Høyttalere: Dali Ikon 6 (9996,-)
    Forsterker: Denon PMA-1500AE (7998,-)
    Avspilling: Denon DVD-3800BD (ned fra 17998,- til 9998,-)

Imidlertid tror jeg kanskje disse høyttalerne er for store for min stue - men jeg kommer jo kanskje til å flytte til et sted med gunstigere stue. Kan det være en ide å gå for et par Ikon 2, og føye til en subwoofer senere hvis jeg flytter - og lar det seg gjøre med forsterkeren over? Kan jeg få mer for pengene hvis jeg kjøper CD- og Blu-Ray-spiller separat? Vil kombinasjonen over gi meg lydbildet jeg er ute etter?