Hi-Fi Klubben slutter med Denon ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hi-Fi Klubben slutter med Denon ?

Er det ikke merkelig at alle Denons modeller AVR 1610, AVR 1910, AVR 2130 og AVR 3310 er utsolgt fra Hi-Fi Klubben ?

I forbindelse med at jeg skulle kjøpe en 2310 oppdager jeg også at alle samtlige modeller under 4310 er "utsolgt".

Er det Elkjøps prisdumping som har medført at Hi-Fi Klubben slutter å levere før de får bedre pris fra produsent? Jeg tror neppe at alle disse modellene er utsolgt fra fabrikken, så enten forsøker Klubben å forhandle lavere pris eller så har de store problemer med å få kjøpe mer fra Denon.

Jeg har ihvertfall nå kjøpt min 3310 på nettet fra Elkjøp til 8 395.- .... Dessverre, for etter min erfaring er kompetansen hos ansatte hos Elkjøp på katastrofenivå og man bør vite hva man skal ha før man setter sine føtter i den butikken.

Men fremtiden er slik på alle områder. Kunden er mer opplyst og leser tester og informasjon på nettet og handler det beste produktet der det er billigst. Elkjøp har skjønt det..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitivt noe galt her. Elkjøp i norge kan levere 1610 og 3310. Og alle utenlandske nettbutikker jeg har sjekket kan levere eller har alle disse Denon modeller på lager. Klubbens danske nettsted angir at de ikke vet om de noen gang kan levere og tar ikke opp bestillinger lenger på noen av modellene.
    Denon AVR XXXX har været en kæmpe salgssucces.
    Vi har i øjeblikket så mange restordrer at vi ikke ved hvornår vi kommer til at levere disse.
    Vi kan derfor ikke optage flere ordrer i øjeblikket.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått din 3310? Har en kompis som har bestilt fra HFK, og han har ventet noen uker for å si det mildt ...

Når det er sagt synes jeg det er rart om HFK skal slutte å selge Denon, de tjener jo penger i bøtter og spann på dem.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror Denon har satt en stopper pga for stor Backorder på dem. Skal man ha nevnte modeller er nok Ekjøp stedet å dra til .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har du fått din 3310? Har en kompis som har bestilt fra HFK, og han har ventet noen uker for å si det mildt ...

Når det er sagt synes jeg det er rart om HFK skal slutte å selge Denon, de tjener jo penger i bøtter og spann på dem.
    Min 3310 ankom hentested idag. Bestilt fra Elkjøp søndag og sendt mandag. To virkedagers leveringstid vitner om at logistikken til Elkjøp ihvertfall er bra.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jeg tror Denon har satt en stopper pga for stor Backorder på dem. Skal man ha nevnte modeller er nok Ekjøp stedet å dra til .
    Må si jeg ikke skjønte denne... Hva stopper de? Leveransen til HFK? Bestillinger?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Må si jeg ikke skjønte denne... Hva stopper de? Leveransen til HFK? Bestillinger?
    Det er ikke så enkelt for Denon å plutselig sette opp produksjonen på modeller som straks går ut av sortimentet deres. Husk nå at Elkjøp og HFK henter sine Denon varer fra forskjellige steder.

Det er nok ikke lenge før vi får se en 2011 lineup fra Denon, og er det ikke flott at HFK har solgt så mye at de ikke klarer å levere til alle som vil ha da? =)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, det kommer nye modeller. Den største fordelen får jo HFK, de slipper å selge ut varelageret med 100kroner i avslag.

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke 1. april før om 2 dager..

Dette er jo egentlig ganske utrolig!! Denon og HiFiklubben har jo nesten vært et ekteskap..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Oki, det kommer nye modeller. Den største fordelen får jo HFK, de slipper å selge ut varelageret med 100kroner i avslag.
    Men dette dreier seg jo om nye modeller og alle er "utsolgt". Jeg har sjekket nettsidene til Denon og deres eier D&M Holding og det står ikke et ord om noen andre nyere Denon modeller som er på trappene. Hvorfor får man enkelt tak i disse fra alle andre butikker på nettet ?

Jeg så forresten at Elkjøps svenske datterselskap Elgiganten selger Denon AVR 3310 til 8 990 SEK

Det blir 7 451 NOK det !

For de som bor i nærheten av grensen og kan få sendt Poste Restante postkontor kan man spare ytterligere 900.- fra Elkjøp i Norge.

Jeg mistenker at Elkjøps prisdumping gjør at Hi-Fi klubben selger med tap og at de slutter med Denon til Elkjøp skrur opp igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anesthesis
    Men dette dreier seg jo om nye modeller og alle er "utsolgt". Jeg har sjekket nettsidene til Denon og deres eier D&M Holding og det står ikke et ord om noen andre nyere Denon modeller som er på trappene. Hvorfor får man enkelt tak i disse fra alle andre butikker på nettet ?

Jeg så forresten at Elkjøps svenske datterselskap Elgiganten selger Denon AVR 3310 til 8 990 SEK

Det blir 7 451 NOK det !

For de som bor i nærheten av grensen og kan få sendt Poste Restante postkontor kan man spare ytterligere 900.- fra Elkjøp i Norge.

Jeg mistenker at Elkjøps prisdumping gjør at Hi-Fi klubben selger med tap og at de slutter med Denon til Elkjøp skrur opp igjen.
    Vel jeg sier bare følg med på pressemeldinger de neste dagene- Som jeg nevnte Elkjøp får sine Denon varer ett helt annet sted enn hva HFK gjør. Denon klarer ikke å levere alle ordrene som har blitt bestilt- Om en butikk i England eller Frankrike har lager på noen Denon produkter, så hjelper ikke det HFK sin leveringssituasjon noe.

Og at etterspørselen har gått i taket når prisene nærmest har blitt halvert, gjør jo noe med en estimert lagerstatus. Tror du ikke det?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kroner man raskt taper om det dukker opp en feil på produktet etter at ettårsgarantien er utløpt...

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Kroner man raskt taper om det dukker opp en feil på produktet etter at ettårsgarantien er utløpt...
    Er vel 2 års garanti i sverige som resten av EU .

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Er vel 2 års garanti i sverige som resten av EU .
    Men det er uansett kjipt i forhold til 5 års reklamasjon her i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Vel jeg sier bare følg med på pressemeldinger de neste dagene- Som jeg nevnte Elkjøp får sine Denon varer ett helt annet sted enn hva HFK gjør. Denon klarer ikke å levere alle ordrene som har blitt bestilt- Om en butikk i England eller Frankrike har lager på noen Denon produkter, så hjelper ikke det HFK sin leveringssituasjon noe.

Og at etterspørselen har gått i taket når prisene nærmest har blitt halvert, gjør jo noe med en estimert lagerstatus. Tror du ikke det?
    Vel, samtlige store nettbutikker i europa som selger Denon kan levere. Endelig har vi "Britiske" priser på Denon her i norge takket være Elkjøp.

Jeg tror HFK nå har det vanskelig og har feiga ut fra priskrigen.

Sitat fra HFK`s forum:
    "Det vi her snakker om, er en regelrett prisdumping, som gjør at varene nå selges til langt under kostpris, både hos Elkjøp og hos oss. Vi har likevel valgt å følge Elkjøps pris nedover, ut fra vår holdning om at vi aldri vil la en annen aktør underby oss på våre egne varer!"
    - Harald Haaland, Country Manager Hi-Fi Klubben Norge AS
    Så lenge holdt det.... Hi-Fi Klubben skandinavia har kanskje ikke så mye å stille opp mot Elkjøps eiere DSGi PLC med sine 1300 butikker i 28 land og 40 000 ansatte og som har som hovedmål om å øke markedsandelene i de nordiske landene.

Nå som priskrigen muligens er over pga HFK`s stopp i levering kan det lønne seg å kjøpe seg en reciever til røverpris hos Elkjøp før de prisen går opp igjen?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hfk og Denon er enda som hånd i hanske, ikke noen vits til bekymring.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg for en måned siden var med til et event hos HiFi-klubben her i Danmark, sa eieren av butikken at Elkjøp/Elgiganten (etc) kunne ville ha Denon til lageret deres var tomt. Så ville den kjeden ikke få fatt i Denon igjen.

Nå kan det bare være noe tøv det han sa, eller om det er korrekt vet jeg ikke.
    Men han sa at HiFi-Klubben skandinavia har sammen med Denon fått tettet det importhullet Elkjøp har benyttet seg av.
    Elkjøp skal angivelig ha et stort lager av Denon som de fikk fatt i ved et engangstilfelle. Når de er utsolgt vil de ikke kunne få fatt i Denon-produkter igjen.
    Derfor var HiFi-Klubben beredt på å stå løpet ut og kjempe mot Elkjøp på pris inntil de var utsolgt hos Elkjøp. Så ville de skru opp igjen prisene.

Så gjenstår det å se, om hullet blir tettet, om HiFi-Klubben sluttet med Denon, eller hva som skjer.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz og Denon er så og si samme sak. Samme holdingselskap, samme lager på deler, samme ingeniører. Kun forskjellig segmentering som gjør at det eksisterer to merker. At HFK har tjent gode penger på Denon er intet nytt kontra Marantz som det har vært konkurranse på. Konkurranse er sunt. Når du heller aldri får rabatt hos HFK hjelper det lite også. Samt at flere av de oslo-ansatte ikke har akkurat brilliert med kunskap eller entusiasme.

Boikott HFK monopol på Denon. Det tjener alle bortsett fra HFKs eiere på.

Hvis prisene går opp, kjøp Marantz, Onkyo, Yamaha eller noe annet.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon kommer nok med noe nytt så det er bare å følge med, HFK er fortsatt NAD, Cambridge og Denons sin venn og prisene er vel ikke så galt i forhold til konkurentene ellers vel?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, samtlige store nettbutikker i europa som selger Denon kan levere. Endelig har vi "Britiske" priser på Denon her i norge takket være Elkjøp.

Jeg tror HFK nå har det vanskelig og har feiga ut fra priskrigen.

Sitat fra HFK`s forum:

Så lenge holdt det.... Hi-Fi Klubben skandinavia har kanskje ikke så mye å stille opp mot Elkjøps eiere DSGi PLC med sine 1300 butikker i 28 land og 40 000 ansatte og som har som hovedmål om å øke markedsandelene i de nordiske landene.

Nå som priskrigen muligens er over pga HFK`s stopp i levering kan det lønne seg å kjøpe seg en reciever til røverpris hos Elkjøp før de prisen går opp igjen?
    Vel, da kan dere jo slutte med spekulasjonene- Da det har kommet pressemelding idag- Der står det at Denon kommer med 2011 lineup allerede ifra Mai.

Så det har ingenting med at de har "feiga ut", som du så flott spekulerer i. Denon er tomme og leverer ikke mer av 2010 serien og når HFK sine egne lagere er tomme, sier det seg selv at de ikke kan levere.

Lansering våren 2010

De første produktene med HDMI 1.4 forventes å ankomme i Hi-Fi Klubben i løpet av våren. Allerede i mars kommer de første flatskjermene, projektorene og Blu-ray-spillerne. I mai forventes DENON å være klare med en ny generasjon A/V-receivere med HDMI 1.4. Så hold øye med hjemmesidene våre hvis du vil være helt oppdatert på de nye mulighetene.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •