Hi-Fi Klubben slutter med Denon ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Jeg har fulgt litt med på priser på Denon i England og kan ikke huske å ha sett at prisen har vært dobbelt i Norge på noen produkter. HFK har faktisk ganske bra priser sammenlignet med f.eks avland.co.uk. Bl.a. så koster "min" forsterker AVC-A1HD 46.500 der (DENON AVCA1HDA Video Review << UK >> AVLAND Denon AVC-A1HDA 1) mens HFK skal ha 40.000.
    Nå må HFK haterne skjerpe seg og slutte å dikte opp masse tull.
    +1, og til de som mener de prise seg ut, så kjøp en slik dere Onkyo på en internettbutikk da vel... KOM AT I MÅRRA! :P. Denon scorer altid høyt selv med sin pris... tror dere Denon/HFK betaler tidsskrift som Hjemmekino etc for å få dem høyere på stigen ? isåfall, da snakker vi snusk!

Men si at f.eks MONO er importør av Denon: Denon koster 1000kr inn, Mono skal ha 25% fortjeneste på dette så skal tredjepart ha sin del av kaka, da blir nok regninga like nens hos sluttbruker, om du handler ifra en forhandler og ikke WEBSHOP.

Jeg sier ikke at HFK er vannvittig rimelige, men de virker da iallefall til å gi god service ( men selvfølgelig syns ikke de som som skal prute det er noe god service om de får avslag på det samt en smekk på sitt sinn for å ikke kommet imål med prutinga). Jeg liker tanken at det "Kari" betalte på HFK i Moss, er det samme som jeg måtte betale for samme utstyr i Oslo, selv om Oslo har en mye større kundemasse.

Men igjen, dette blir uansett bare synsing ifra alle parter. Denon har valgt HFK som sin distributør, og det må vi nesten akseptere! HVorfor har ikke Denon gått over til "wallmart" konseptet og sagt at Elkjøp, eller andre, skal selge dems varer? Jeg tror Denon, som på lik linje med Norske Hegel, vil utgi seg for å være litt mer enn brødvarene ellers. Men i mine øyne er det så mange konkurenter rundt Denon og NAD at HFK må uansett prise seg deretter. Hvem har fått det for seg at Denon er så hærsens bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo pund-kursen vært 10-20% lavere enn den "vanligvis" er, og euroen er også svak i forhold til kronen. Derfor blir prisnivåforskjellen England vs. Norge enda større enn den vanligvis er. Regner med at Hifiklubben kjøper inn i pund/euro? Isåfall har de hatt gode tider etter finanskrisen.

I Norge har vi også på i mange bransjer dobbelt så høye lønninger som i England, og lengre garantier/reklamasjonsretter koster også penger som må tjenes inn. Hfk har også i motsetning til nettbutikker prøvelokaler som også koster penger. Alt dette må norske kunder betale for.

Som om ikke dette er nok, så er det norske/skandinaviske markedet lite i forhold til det engelske, tyske eller amerikanske. Når Hfk bare kjøper 1/10 så mange eksemplarer av et produkt som en forhandler i England, så må Hfk betale mer.

Likevel tror og håper jeg at Hifiklubben må redusere prisnivået sitt de kommende årene. Konkurransen med store elektrokjeder og nettbutikker kommer bare til å bli tøffere. Jeg kjøpte selv Onkyo-reciever fra en nettbutikk, etter å ha lest mange tester og brukererfaringer.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Statistikken viser at HFK har solgt like mange recivere som alle de andre store el-kjedene (elkjøp,lefdal,expert,euronics,elnor,elgiganten,el price ,har jeg glemt noen? ) til sammen i år.
    Kilde?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •