Hi-Fi Klubben slutter med Denon ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Denon kommer nok med noe nytt så det er bare å følge med, HFK er fortsatt NAD, Cambridge og Denons sin venn og prisene er vel ikke så galt i forhold til konkurentene ellers vel?
    Denon var etter min mening grovt overpriset frem til de fikk konkuranse av Elkjøp på pris. Etter det har jo prisen normalisert seg noe med unntak av toppmodellen som fortsatt er 6-8(!) for dyr. Ta feks Onkyo som gir deg mye mer for pengene enn Denon.

Kunne kanskje tenkt meg Denon igjen selv, men til det tror jeg de kommer til å prise seg ut i forhold til konkurentene. Nærmest pr dags dato er nok en ny Onkyo reciver eller prossesor pga pris/ytelse regnestykket.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Vel, da kan dere jo slutte med spekulasjonene- Da det har kommet pressemelding idag- Der står det at Denon kommer med 2011 lineup allerede ifra Mai.

Så det har ingenting med at de har "feiga ut", som du så flott spekulerer i. Denon er tomme og leverer ikke mer av 2010 serien og når HFK sine egne lagere er tomme, sier det seg selv at de ikke kan levere.

Lansering våren 2010

De første produktene med HDMI 1.4 forventes å ankomme i Hi-Fi Klubben i løpet av våren. Allerede i mars kommer de første flatskjermene, projektorene og Blu-ray-spillerne. I mai forventes DENON å være klare med en ny generasjon A/V-receivere med HDMI 1.4. Så hold øye med hjemmesidene våre hvis du vil være helt oppdatert på de nye mulighetene.
    Og i hvilken av Hi-Fi Klubben butikker jobber du da..... ?

Jeg synes det er fint at Hi-Fi Klubben fortsatt skal selge Denon. Men jeg håper at prisen nå blir mer fornuftig og at de kan levere produktet når kunden ønsker å kjøpe. For meg og sikkert andre er butikkens leveringsevne svært viktig! At HFK blir utsolgt for nær samtlige Denon modeller allerede i mars er ikke bra! Hvor mange måneder hadde egentlig HFK 3310 tilgjengelig for kunde?

Det blir spennende å se modellene som kommer i mai - hvis de kommer i mai og ikke september.

Denne priskrigen har vel vist hvor syke priser HFK kan ha og de har i mange år tjent godt på Denon og tjener fortsatt rått på B&W - 35% dyrere enn i England. (Jeg bestilte diskantelement til min billige LCR3 hos HFK og måtte betale over 15% mer ved avhenting pga prisoppgang. Jeg blir irritert av å måtte betale mer enn hva som ble avtalt selv om det er småsummer. Og at et element koster 40% av nyprisen på hele høyttaleren).

Men jeg orker ikke å handle på Elkjøp hvor jeg må forholde meg til ungdommer i stemmeskiftet med gel i håret som pusher forsikring på tannbørster. Jeg får allikevel takke dem for at de faktisk kunne levere produktet og solgte meg en AVR-3310 for kr. 8 395.- istedenfor HFKs opprinnelige pris 12 000.-

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anesthesis
    Og i hvilken av Hi-Fi Klubben butikker jobber du da..... ?

Jeg synes det er fint at Hi-Fi Klubben fortsatt skal selge Denon. Men jeg håper at prisen nå blir mer fornuftig og at de kan levere produktet når kunden ønsker å kjøpe. For meg og sikkert andre er butikkens leveringsevne svært viktig! At HFK blir utsolgt for nær samtlige Denon modeller allerede i mars er ikke bra! Hvor mange måneder hadde egentlig HFK 3310 tilgjengelig for kunde?

Det blir spennende å se modellene som kommer i mai - hvis de kommer i mai og ikke september.

Denne priskrigen har vel vist hvor syke priser HFK kan ha og de har i mange år tjent godt på Denon og tjener fortsatt rått på B&W - 35% dyrere enn i England. (Jeg bestilte diskantelement til min billige LCR3 hos HFK og måtte betale over 15% mer ved avhenting pga prisoppgang. Jeg blir irritert av å måtte betale mer enn hva som ble avtalt selv om det er småsummer. Og at et element koster 40% av nyprisen på hele høyttaleren).

Men jeg orker ikke å handle på Elkjøp hvor jeg må forholde meg til ungdommer i stemmeskiftet med gel i håret som pusher forsikring på tannbørster. Jeg får allikevel takke dem for at de faktisk kunne levere produktet og solgte meg en AVR-3310 for kr. 8 395.- istedenfor HFKs opprinnelige pris 12 000.-
    Hvor jeg jobber er irrelevant for diskusjonen så lenge jeg forholder meg saklig og kommer med egne meninger og oppfattninger. Det kan likevell sies at jeg ikke jobber i Hi-Fi Klubben, men i en annen konkurrerende kjede. Bare så det er sagt.

Informasjonen er sakset fra Hi-Fi klubben sine egen sider- Og som jeg sier trenger man ikke være rakettforsker for å forstå at varelagrene blir tomme når man selger mer enn hva man har forespeilet seg. Det da å fylle opp varelagrene med modeller som går ut innen kort tid er jo ikke veldig økonomisk-. Eller?

Jeg forsvarer på ingen måte hi-fi klubben med nebb og klør, men når det blir synset så mye uten fornuft- Da har jeg lyst til å ytre min mening, uten å bli beskyldt som fan eller ansatt.

La nå diskusjonen få gå sin gang mot temaet, og ikke hvorvidt HFK er for dyre i forhold til andre land. Det er nok av de trådene her-

Så for å komme med noe til temaet: HFK kommer ikke til å slutte med Denon, de har akkurat annonsert at Denon kommer med nye modeller i Mai-

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da kan dere jo slutte med spekulasjonene- Da det har kommet pressemelding idag- Der står det at Denon kommer med 2011 lineup allerede ifra Mai.

Så det har ingenting med at de har "feiga ut", som du så flott spekulerer i. Denon er tomme og leverer ikke mer av 2010 serien og når HFK sine egne lagere er tomme, sier det seg selv at de ikke kan levere.

Lansering våren 2010

De første produktene med HDMI 1.4 forventes å ankomme i Hi-Fi Klubben i løpet av våren. Allerede i mars kommer de første flatskjermene, projektorene og Blu-ray-spillerne. I mai forventes DENON å være klare med en ny generasjon A/V-receivere med HDMI 1.4. Så hold øye med hjemmesidene våre hvis du vil være helt oppdatert på de nye mulighetene.

Takk for info.

Så mye deileger å forholde seg til fakta fremfor ville spekulasjoner:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Står om lanseringen av 1.4 her også

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Denon var etter min mening grovt overpriset frem til de fikk konkuranse av Elkjøp på pris. Etter det har jo prisen normalisert seg noe med unntak av toppmodellen som fortsatt er 6-8(!) for dyr. Ta feks Onkyo som gir deg mye mer for pengene enn Denon.

Kunne kanskje tenkt meg Denon igjen selv, men til det tror jeg de kommer til å prise seg ut i forhold til konkurentene. Nærmest pr dags dato er nok en ny Onkyo reciver eller prossesor pga pris/ytelse regnestykket.
    Det er mye som er overpriset og man skal ikke skimse av det, men nå har Denon gode priser og alle burde være glad og nye receivere kommer i Mai i følge Dreamphaze. Da er det bare å vente på disse nyhtene og prisene er nok "snille" denne gangen også, folk må slutte med å spekulere og holde seg til fakta.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis Elkjøp ikke få fatt i disse nye Denonmodellene, kan vi være steinsikre på at HiFi-Klubben sitt prisnivå blir gode gamle dyre Denon.
    Rett og slett fordi, så er de eneaktør på markedet igjen, og kan ta den prisen de dikterer.

Så jeg tror ikke folk skal drømme for tidlig om Denon med HDMi 1.4 til Elkjøp-priser.
    I hvert fall ikke før vi vet om Elkjøp kommer til å fortsette med Denon, eller om det var et engangstilfelle med de modeller de har solgt i den senere tid.

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Men hvis Elkjøp ikke få fatt i disse nye Denonmodellene, kan vi være steinsikre på at HiFi-Klubben sitt prisnivå blir gode gamle dyre Denon.
    Rett og slett fordi, så er de eneaktør på markedet igjen, og kan ta den prisen de dikterer.

Så jeg tror ikke folk skal drømme for tidlig om Denon med HDMi 1.4 til Elkjøp-priser.
    I hvert fall ikke før vi vet om Elkjøp kommer til å fortsette med Denon, eller om det var et engangstilfelle med de modeller de har solgt i den senere tid.
    Hei.
    Det er vel bare og la være og kjøpe de såkalte(gode gamle dyre denon ifra hifiklubben) Om de hadde vært så dyre, hvorfor har da hifi klubben solgt det
    antall denon produkter opp gjennom årene.
    At Elkjøp velger og kjøpe opp et større parti Denon produkter og selge det
    uten profitt, vel det er jo fint for kjøperen. Dette er vel bare et reklamestunt
    ifra elkjøp for og sette en konkurrent i dårlig lys.
    Hva så med pioneer som er solgt ifra absolutt nærmest alle el-butikker opp gjennom årene. Hvorfor kommer ikke de bedre ut i tester opp mot denon, yamaha osv. pris er vel også tatt i betraktning vil jeg tro.
    Er de også over-priset?
    Slutt og syt over Hifi-klubbens priser og gå til Elkjøp, de som vil det.
    Alle tråder angående Denon, ender opp i hvor grovt HK priser varene sine....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Alle tråder angående Denon, ender opp i hvor grovt HK priser varene sine....
    Der har du et godt poeng! Det blir håpløst med slike diskusjoner når alle som er imot HFK skal inn og poengtere dette. For å si det på en grei måte. Det er ikke HFK som bestemmer innkjøpsprisen helt alene.DENON har sitt og si de også og HFK må ta en pris på varene sine som gjør at de tjener penger. Eller forventer dere at de skal gi bort varene gratis til sine kunder? Når Elkjøp starta dumpingen av Denonprodukter så gjorde HFK det samme og solgte faktisk enkelte recivere godt under det de selv hadde betalt,men de fikk selvsagt en avtale med DENON som nok gjorde at de allikevel kunne tjene penger.(disse opplysningene har jeg fra ansatte hos HFK,jobber IKKE der selv) HFK har tross alt bygd opp Denon som et solid merkevare i Skandinavia. Statistikken viser at HFK har solgt like mange recivere som alle de andre store el-kjedene (elkjøp,lefdal,expert,euronics,elnor,elgiganten,el price ,har jeg glemt noen? ) til sammen i år. Det bør si sitt om hva kundene synes om HFK sine priser og ikke minst service,som faktisk ganske mange er villige til å betale litt ekstra for. Ok,de ekstra lave prisene på Denon i år har sikkert vært en medvirkende årsak til det store salget,men når en av de relativt små avdelingene av HFK selger over 60 recievere ( pluss alt det andre de selger da) på et par måneder så sier vel det sitt om hva kundene mener om Klubben.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en enkel sak å sammenligne norske priser med utenlandske. Vanligvis kommer Hi-Fi-klubben bra ut av en sånn sammenligning.

Men akkurat når det gjelder Denon, har faktisk HFK solgt enkelte produkter til nesten det dobbelte av hva de samme sakene koster f.eks. i Storbritannia.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Det er en enkel sak å sammenligne norske priser med utenlandske. Vanligvis kommer Hi-Fi-klubben bra ut av en sånn sammenligning.

Men akkurat når det gjelder Denon, har faktisk HFK solgt enkelte produkter til nesten det dobbelte av hva de samme sakene koster f.eks. i Storbritannia.
    Du sier: De kommer vanligvis ut bra i sammenligninger i utlandet. Men de har vært dobbelt så dyre som England.

Da sier det mer om prisene i England, enn hos Skandinavia? Om de er konkurransedyktig mot resten av Europa. Iallefall ifra ett av de dyreste landene i Europa.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei.
    Alle (What Hifi) sine tester av Denon, har ihvertfall en oppgitt pris som er svært identisk med HK sin utsalgspris.
    Om en nå skulle finne et land som har en kjede som er billigere på Denon enn HK, så er det vel ikke det samme som at HK overpriser varene sine.
    Hvem er det som selger Denon til det halve i UK?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sier det mer om prisene i England, enn hos Skandinavia? Om de er konkurransedyktig mot resten av Europa. Iallefall ifra ett av de dyreste landene i Europa.
    Elektronikk (og andre "luksusprodukter") er ikke dyrt i Norge. Utstyr som er produsert i USA eller Asia er gjerne mye billigere i "hjemlandet" enn her, men prisforskjellene mellom Norge og resten av Vest-Europa er relativt små, og kan mer enn forklares med noe lavere momssatser og sterk norsk krone. Prisene i Norge er ofte lavere enn f.eks. i det langt fattigere Latin-Amerika.

Relativt sett, med inntektsnivået med i regnestykket, er Norge trolig "billigst i verden" på elektronikk og annen luksus... Forklaringen er vel at salget her er så mye høyere enn de fleste andre steder, slik at det er mulig å tjene penger med mindre fortjeneste pr. enhet.

Hvis du sammenligner prisene på hi-fi i Norge og Storbritannia, vil du se at norsk pris i kroner er omtrent 10 x britisk pris i pund. Denon er et unntak her; et Denon-produkt som koster nesten 4.000 kroner i Norge, kan faktisk fås i Storbritannia for £200...

Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Alle (What Hifi) sine tester av Denon, har ihvertfall en oppgitt pris som er svært identisk med HK sin utsalgspris.
    [...]
    Hvem er det som selger Denon til det halve i UK?
    Jeg sier ikke at prisene på Denon generelt er det halve; bare at noen produkter selges så billig -- av flere forhandlere; ikke bare av én forhandler som dumper prisene.

What Hi-Fi? opererer med veiledende priser. Det Denon-produktet jeg tenkte på, sto oppført med en høyere pris hos WHF.

Eksemplet er noen uker gammelt -- beklager at jeg ikke gidder å spore opp konkrete linker akkurat nå...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elektronikk (og andre "luksusprodukter") er ikke dyrt i Norge. Utstyr som er produsert i USA eller Asia er gjerne mye billigere i "hjemlandet" enn her, men prisforskjellene mellom Norge og resten av Vest-Europa er relativt små, og kan mer enn forklares med noe lavere momssatser og sterk norsk krone. Prisene i Norge er ofte lavere enn f.eks. i det langt fattigere Latin-Amerika.

Relativt sett, med inntektsnivået med i regnestykket, er Norge trolig "billigst i verden" på elektronikk og annen luksus... Forklaringen er vel at salget her er så mye høyere enn de fleste andre steder, slik at det er mulig å tjene penger med mindre fortjeneste pr. enhet.

Hvis du sammenligner prisene på hi-fi i Norge og Storbritannia, vil du se at norsk pris i kroner er omtrent 10 x britisk pris i pund. Denon er et unntak her; et Denon-produkt som koster nesten 4.000 kroner i Norge, kan faktisk fås i Storbritannia for £200...

Jeg sier ikke at prisene på Denon generelt er det halve; bare at noen produkter selges så billig -- av flere forhandlere; ikke bare av én forhandler som dumper prisene.

What Hi-Fi? opererer med veiledende priser. Det Denon-produktet jeg tenkte på, sto oppført med en høyere pris hos WHF.

Eksemplet er noen uker gammelt -- beklager at jeg ikke gidder å spore opp konkrete linker akkurat nå...
    Når jeg sier at Norge er ett av de dyreste landene, så formulerte jeg meg ikke godt nok.

Norge er ett av de landene det er dyrest å drifte en bedrift, med tanke på avgifter og logistikk- ( Les: langt land )

Det å sammenligne pris i Norge med en tilfeldig nettbutikk i ett annet land er ganske vagt spør du meg. Det er alt for mange ukjente faktorer med til at man kan si at det er en riktig pris.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å sammenligne pris i Norge med en tilfeldig nettbutikk i ett annet land er ganske vagt spør du meg. Det er alt for mange ukjente faktorer med til at man kan si at det er en riktig pris.[/QUOTE]
    Helt enig:wink: Uansett smaken er som baken, intressant og lese andre sine synpunkter og erfaringer og.
    Ha en god Påske...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å sammenligne pris i Norge med en tilfeldig nettbutikk i ett annet land er ganske vagt spør du meg.
    I dette tilfellet var det vel snakk om at prisen på ett eller flere Denon-produkter er satt kraftig ned i Storbritannia (har ikke sjekket andre land), mens Hi-Fi-klubben fortsatt selger til samme pris som ved lanseringen.

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal krangle om dette -- det er en enkel sak å sjekke selv. Jeg har bare ikke tid eller ork til å gjøre det nå, når jeg ikke lenger er interessert i de aktuelle produktene og har slettet de linkene jeg hadde.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

service hvis kjøp av denon via elkjøp?

Hei,

Hvordan er det med service på denon produkter hvis man har kjøpt de via elkjøp?
    Er det de samme som tar servicen om man kjøper de via HFK eller Elkjøp?

Hørte fra noen som jobbet i HFK da jeg var innom en av deres butikker at de som tar servicen for de ikke tok imot denonprodukter kjøpt via elkjøp, da møtte de betale?
    Det blir vel ikke riktig når man er innenfor garantiperioden?
    Er det noen som kan si noe om dette?

Helge

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helgew
    Hei,

Hørte fra noen som jobbet i HFK da jeg var innom en av deres butikker at de som tar servicen for de ikke tok imot denonprodukter kjøpt via elkjøp, da møtte de betale?

Helge
    Etter det MAW sier her på forumet så er det Infocare som skal fikse disse produktene, om man tviler så er det bare å ta en telefon til Elkjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helgew
    Hei,

Helge
    Det er heldigvis noe en kunde ikke trenger å tenke på, butikk-garantien gjelder- Uansett hva slags service-avtale forhandleren har.

Derimot har jeg hørt at det er enkelte problemer med noen av 1610-1910 modellene som trenger en spesiall jig. Noe de kun har på verksted i Danmark. Om hfk tar imot elkjøp sine solgte receivere vet jeg ikke, men det skal uansett ikke bli ett problem for deg som har handlet hos Elkjøp. Klarer de ikke reparere får de kjøre ombytte.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har fulgt litt med på priser på Denon i England og kan ikke huske å ha sett at prisen har vært dobbelt i Norge på noen produkter. HFK har faktisk ganske bra priser sammenlignet med f.eks avland.co.uk. Bl.a. så koster "min" forsterker AVC-A1HD 46.500 der (DENON AVCA1HDA Video Review << UK >> AVLAND Denon AVC-A1HDA 1) mens HFK skal ha 40.000.
    Nå må HFK haterne skjerpe seg og slutte å dikte opp masse tull.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •