Onkyo TX-SR607B til 3K et røverkjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR607B til 3K et røverkjøp?

Driver og ser etter ny reciever, blar i lyd og bildes årskavalkade blad. der er Onkyo TX-SR607 gullvinner og "priset" til 6K

mens komplett har denne for 3K på salg nå, det må da være et røverkjøp?

Komplett.no - Onkyo TX-SR607EB hjemmekinoreceiver

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Driver og ser etter ny reciever, blar i lyd og bildes årskavalkade blad. der er Onkyo TX-SR607 gullvinner og "priset" til 6K

mens komplett har denne for 3K på salg nå, det må da være et røverkjøp?

Komplett.no - Onkyo TX-SR607EB hjemmekinoreceiver
    Har du tenkt å gjøre noen fremmtidige opgradering med f.eks effektforsterker?
    Denne har ikke Pre-out front, om jeg ikke tar veldig feil.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så det nå da jeg fordypet meg litt. årets reciever uten Pre-out.... virker suspekt

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så det nå da jeg fordypet meg litt. årets reciever uten Pre-out.... virker suspekt
    Hehe, er vell kanskje derfor den har falt så mye i pris og.
    Hva med Onkyo sin 807? litt høyere i pris, men det er en kjempe reciever.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ser fin ut den, men er no nesten en 10" SVS i mellomlegg. det er et virvar og velge i. har også vurdert H/K AVR 260 eller 460. men er nødt til og lete etter tilbud er fremdeles skole elev så hver 1000 lapp teller

med tiden er planen og ordne med system audio mantra 60 til fronter. de er sakt og være veldig lett drevene. og har dynamiske egenskaper, og fin mellom bass . lurer på om en TX-SR607 holder eller om det uansett hadde vært greit med litt extra juice?

System Audio SA Mantra 60 Gulvhøyttaler | Soundgarden

men nå skal jeg reise til syden, neste post kommer derifra.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ser fin ut den, men er no nesten en 10" SVS i mellomlegg. det er et virvar og velge i. har også vurdert H/K AVR 260 eller 460. men er nødt til og lete etter tilbud er fremdeles skole elev så hver 1000 lapp teller

med tiden er planen og ordne med system audio mantra 60 til fronter. de er sakt og være veldig lett drevene. og har dynamiske egenskaper, og fin mellom bass . lurer på om en TX-SR607 holder eller om det uansett hadde vært greit med litt extra juice?

System Audio SA Mantra 60 Gulvhøyttaler | Soundgarden

men nå skal jeg reise til syden, neste post kommer derifra.
    Hva med H/K AVR 255? den har mere "Juice" enn det som er opgitt i specs.
    Du må nokk ha en god del watt om du skal ha ut noe spesielt med "go" lyd fra di der. uans om en høytaler er lettdreven så vill du ikke få potensialet ut av disse med en vanlig reciever.

Men siden du er student, så kan du tjene en MASSE på å kjøpe brukt!

Hoihoi, skulle gjerne hatt meg en sydentur selv.. Det begynner å bli noen år siden sist håper du får morsomme stunder der iaf det blir en billig fyllatur om du skal dit for og drekka

Post noen bilder mens du er der da

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synest ofte at både komplett og netshop har såpass fine tilbud på reciever at det ofte konkurerer med brukt priser.

Bilder ja, skal sies at jeg har fylt pc med filmer. og har med samborers møte PJ som håndbagasje, så "kino" med på tur. bare håpe at det er hvite og fine vegger på rommet.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synest ofte at både komplett og netshop har såpass fine tilbud på reciever at det ofte konkurerer med brukt priser.

Bilder ja, skal sies at jeg har fylt pc med filmer. og har med samborers møte PJ som håndbagasje, så "kino" med på tur. bare håpe at det er hvite og fine vegger på rommet.
    Nåja, det er faktisk skjeldent di har såpass gode tilbud att di slår bruktpris.
    Hehe, PJ med til syden faktisk Nå har jeg hørt det og :P

Men, det går jo ann å få seg en skikkelig DEMO hos soundgarden før du skal dra å kjøpe høytalerne? F.eks med en reciever. Bare for og høre hvordan det blir.

Mvh
    Svein S

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også Soundgarden har kastet seg på "607 for 2995- kampanjen"

Onkyo TX-SR607 Surroundreceiver | Soundgarden

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2995,- på Komplett

Har også kastet meg på bølgen på grunn av prisnedgangen. Byttet ut min Denon reciver med denne, men er skuffet.

*Kan i praksis ikke brukes til å kjøre hdmi til plasma
    *Denne oppskaleringen er svært oppskytt. I noen tilfeller gir dette dårligere resulatater
    *Strømslukende monster
    *Volum må opp i 30-40 før det i praksis kommer noe ut av høytalerne

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Poseidon250
    Har også kastet meg på bølgen på grunn av prisnedgangen. Byttet ut min Denon reciver med denne, men er skuffet.

*Kan i praksis ikke brukes til å kjøre hdmi til plasma
    *Denne oppskaleringen er svært oppskytt. I noen tilfeller gir dette dårligere resulatater
    *Strømslukende monster
    *Volum må opp i 30-40 før det i praksis kommer noe ut av høytalerne
    Ehm.. Kan ikke Onkyoen kjøre "Passtrough" på HDMI signalet? Om du kjører passtrough så gjør ikke okyoen noe med signalet.

Altså, du skal ikke tenke noe på hvor høyt du må opp i volum på recieveren, det kommer jo ann på hvordan "level" du har satt i menyen. Ta deg en romkoreksjon om du har mulighet til det. omså du går i volum -10 så har det ingenting å si så lenge høytaleren ikke vrenger!

Mvh
    Svein S

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt meg bekjent oppskallerer den ikke over HDMI......kun analoge signaler den oppskalerer......altså kun passtrough på bilde når du kobler hdmi inn i recieveren.....

Kan ikke se at det er noe problem at du må skru volumet opp til 30-40.....

Strømslukende monster?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager mitt noe frustrerende innlegg. Jeg bare mener at denne reciveren ikke lever opp til de forventninger jeg hadde før jeg kjøpe. Jeg skal prøve å nyansere:

Reciveren bruker 450 watt. Dette må altså jeg bruke kontinuerlig når jeg skal se TV. I tillegg kommer forbruket på på Plasma-TV som er 300 watt. Totalt 750, watt og varmeutvikling deretter. Dette betyr at jeg kan plukke ned en av mine panelovner på stua, og selge den på finn.no.

Jeg har en PC med DVI utgang. Kjøpe derfor en DVI --> HDMI overgang + HDMI kabel, bare for å finne ut at passtrough ikke kan brukes, og dermed kan ikke oppløsning som plasma har tilgjengelig brukes. Dermed måtte jeg tilbake til å koble direkte mellom PC og tv. Dette betyr enda flere fjernkontroller å holde styr på.

Så til Volum. Problemet er ikke effekten, men forsøk å holde nede "volum opp" knappen på fjernkontrollen, og tell sekundene til den når 50!. Her går det tregt, særlig når du skrur opp og ned flere ganger.

Mitt opplegg er foreløplig kun stereo. 5.1 kommer senere. Denne reciveren er så sentrert for surround, at romkorreksjon blir en vits i forbindelse med stereo oppsett.

Jeg har lest en del på dette forumet om sr607. Ikke en kritisk røst mot denne reciveren. Bare halleluja. Det ser ut som om at når alle tenker likt er det ingen som tenker.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh, passthrough over hdmi har den jo. Den kan IKKE oppskalere via hdmi.

Hvem i alle dager har store behov for å skru opp/ned volumet hele tiden ?

"Quote"Denne reciveren er så sentrert for surround, at romkorreksjon blir en vits i forbindelse med stereo oppsett."Quote"

Halo, du har faktisk kjøpt en surround receiver...

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker og som du forventer veldig mye for 3000kr, et sted må produsentene kutte kostnader og da blir produktet dertil...

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Virker og som du forventer veldig mye for 3000kr, et sted må produsentene kutte kostnader og da blir produktet dertil...

Jo, men fremdeles kåret til årets produkt (reciever rundt 6K) hos lyd og bilde, egentlig derfor jeg startet tråden. Hadde forventet meg et solid produkt

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke årets produkt i Hi-End klassen, men i budsjettklassen...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CNK: Hva har mine argumenter med pris å gjøre, og hva har produsentene kuttet ned på mener du?

Jeg er ikke kritisk til prisen, men til produktet. Jeg forventer at en reciver også skal kunne yte på stereo. Er det noen som forventer at jeg skal ha en Stereoforsterker i tillegg?

Nå vil jeg hevde at lyden er meget bra sammen med cm7 i stereo. Med andre ord er det mye for pengene her. Jeg liker ikke å kjøpe ett produkt som bare har god lyd, men som også skal være enkelt og betjene, ikke minst av andre familiemedlemmer, både unge og eldre

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har alt med pris å gjøre, bruker den for mye watt kan du gå opp i pris til receivere med klasse d forsterkere.

På dyrere receivere kan du lagre volum den skal automatisk sette på.

Om din ikke har passthrough finnes dette på dyrere receivere.

På dyrere receivere får du med gui som er lett å bruke.

Ser du hvor dette går?
    Features er der penger spares inn. Kanskje unødig ettersom de enkelte kompoentene i seg selv er billige, men det er slik ulike receivere segmenteres for ulike kunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt denne forsterkeren selv, og jeg er nå fornøyd så langt. Som det blir sagt så må man et stykke opp på volumkontrollen før det blir lyd (Den sto på 25 som "ut av boksen"), så må opp i rundt 30-40 før ting begynner å skje i det hele tatt. Høy lyd får man ikke før man passerer 50 (maks er 79), så litt rart er kanskje det, men det går helt fint uten noe anstrengelser føler jeg. Er INGEN lydekspert og har lite erfaring, men den takler fint to Yamaha-høytalere og en 12 XTZ-sub.

Skjønner ikke hva du mener med at den ikke takler pass-through Poseidon250, for den sender 1080p fra PC og fra PS3 og videre til flatskjermen jeg har. Jeg bruker HDMI hele veien.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •