Onkyo TX-SR607B til 3K et røverkjøp? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Poseidon250
    :

Reciveren bruker 450 watt. Dette må altså jeg bruke kontinuerlig når jeg skal se TV. I tillegg kommer forbruket på på Plasma-TV som er 300 watt. Totalt 750, watt og varmeutvikling deretter. Dette betyr at jeg kan plukke ned en av mine panelovner på stua, og selge den på finn.no.

Mitt opplegg er foreløplig kun stereo. 5.1 kommer senere. Denne reciveren er så sentrert for surround, at romkorreksjon blir en vits i forbindelse med stereo oppsett.

Jeg har lest en del på dette forumet om sr607. Ikke en kritisk røst mot denne reciveren. Bare halleluja. Det ser ut som om at når alle tenker likt er det ingen som tenker.
    450 watt er vel ikke så gale i denne klassen....skal du opp i klassene (som vel hadde matchet CM7 bedre?), så hadde nok strømforbruket blitt enda høyere.......hva hadde du forventet?

Skal være enig i at romkorreksjonen er jeg ikke 100% fornøyd med.....jeg slår den av når jeg spiller musikk i stereo....synes romkorreksjonen gjør den litt tam....

Ikke mange som er kritisk mot denne nei.....når de ser på hva de får for prisen.......men å si at ingen tenker? Hmm....

Newcomer Nicon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den bruker da ikke 450 W hele tiden, det er vel max? Er ikke klasse A vil jeg tro :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom planen er å kjøpe høtalersett også, ville jeg vurdert hkts11. Tror nok de kan fås for mindre enn 4000, det er bare å lete.

Onkyoen er nok ikke sterk nok til å drive f.eks cm7, men man må jo parre høytalere med forsterkere/recievere i samme prisklasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TX-SR607 + HKTS11 = Gull

Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    Dersom planen er å kjøpe høtalersett også, ville jeg vurdert hkts11. Tror nok de kan fås for mindre enn 4000, det er bare å lete.

Onkyoen er nok ikke sterk nok til å drive f.eks cm7, men man må jo parre høytalere med forsterkere/recievere i samme prisklasse.
    Jeg har akkurat gjort dette, kjøpte HKTS11 + Onkyo TX-SR607 på Netshop på søndag, 3000 for receiveren, 3500 for HKTS11 (ser nå at prisen på HKTS har blitt skrudd opp til 4000).

Uansett, for 7000 totalt er dette en helt latterlig god pris, og lyden er etter min mening over all forventning.

I tillegg er HKTS11-settet dritlekkert, spesielt sub'en. Løp og kjøp!

Angående passthrough osv:
    Jeg valgte å droppe å kjøre passthrough på HDMI-signalet fra PCen, da jeg av en eller annen grunn ikke fikk HDMI-lyden fra PCen til Onkyoen (PCen skjønte ikke at den var koblet til en HDMI-enhet som kunne ta imot lyd...), så da måtte jeg bruke optisk på PC-lyden uansett.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •