Venter på Blu ray frå Play.com - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ovebar
    Tror også det er posten i Norge som er treg. Denne uken har jeg fått 3 filmer fra play og de ble sendt hhv. 20/12,23/12 og 13/1. Venter imidlertid fortsatt på 3 filmer til som også ble sendt 13/1.
    Er ikke så sikker på det. Har fler enn 600 bestillinger fra Play. Noen gjennom Play Trade. Det vil si at andre selger gjennom deres system. Disse blir ofte sendt fra USA og Australia. Disse kommer alltid i løpet av 5 - 7 dager. Er vel rundt 10 forsendelser jeg ikke har fått. De har alltid sendt erstatning med en gang. God service, men posten fra UK stinks. Abonnerer på et par magasiner fra UK. Dette tar også minst 2 uker. Som regel 3 uker.

Arne M

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster varene mer enn 200 nok sitter de nok fast i tollen.
    Bestilte PS3 hånd kontroll fra Play.com 7.des. ble sendt 10.des. mottatt hos meg 18.jan. Har nok lagt i "tullen" i noen uker tenkjer eg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovebar
    Tror også det er posten i Norge som er treg. Denne uken har jeg fått 3 filmer fra play og de ble sendt hhv. 20/12,23/12 og 13/1. Venter imidlertid fortsatt på 3 filmer til som også ble sendt 13/1.
    Virker som om norsk post også sliter omdagen. De brukte nettopp 5 dager på å sende et brev fra Majorstua til Carl Berner. (vet når det ble postlagt )

-wukka

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posten Norge bidrar nok litt til å forsinke filmenes ferd ja, men vil fortsatt tro at Play bruker noe super-snail-mail greier. Det er jo grenser for hvor lang tid man kan bruke på å frakte brevpost rundt i landet vårt.

Kanskje Tollerne har fått en ny Policy om at alle filmene som kommer til Norge må sees i sin helhet før de sendes videre :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Tollerne har fått en ny Policy om at alle filmene som kommer til Norge må sees i sin helhet før de sendes videre
    hehe, ja det kan nesten virke sånn nå for tiden. Jeg tror også de leser alle bøker før de sendes videre, i går fikk jeg en bok som stod som 'posted' fra Play den 12.des.

Voldsom økning i leveringstid fra Play nå i høst og vinter. Kjøper 2-3 ting derfra i uken i snitt, både blu-ray, cd'er og bøker og det har tatt minst 3 uker fra de er postet til de kommer i postkassen for min del (bor i Oslo). Tidligere tok det maks. 10 dager.

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    venter også på blu ray fra play.com. bestile en Clint Eastwood: Dirty Harry Collection Box 14 desember, og har ennå ikke fått den.
    bestilte også filmer fra amazon for en mnd siden. har ikke fått de heller....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever det samme som trådstarter nå, Band of Brothers shipped 30. Desember sammen med 300, begge blu-ray.

Bestilte også en annen film og et spill samtidig, disse kom ganske kjapt!

Brukte også OE i stedet for Ø i adressen min, men to av varene kom jo frem, så de andre må jo rett og slett ha blitt borte...har bestilt enda en blu-ray nå som ble shippet 14. Januar, enda ikke sett noe til den...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. Tror de ansatte på play pakker for harde livet, å hater nordmenn med filmdilla...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare pakker fra play som kommer sent. Jeg fikk idag windows 7 fra amazon.co.uk Den ble sendt 20 okt. Da den ikke var kommet etter en måned etterlyste jeg den hos amazon og de sendte ny pakke. Enda en måned gikk og jeg ble lei av og vente og bestilte win 7 fra ebay.co.uk. Dagen etter kom selvsagt pakke nr 2 frem fra amazon. Da hadde jeg også fått refundert tilbake pengene for det opprinnelige kjøpet. Win 7 fra ebay.co.uk ble sendt 22 des og enda ikke kommet frem. Dette ble en salig røre for å si det mildt. Jeg har også en cd fra play sendt 27 des. Ikke kommet selvsagt.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kom foresten på att jeg kjøpte en nintendo wii kontroll på ebay ca 9-10 dager etter den filmen jeg bestilte på play og kontrollen har kommet. den blei sendt fra hong kong. så er nokk i tollen eller noe alt stopper opp

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som mange har ventet lengre enn meg på Filmer frå play.com Eg venter nok 1 veke og 2, før eg melder den savnet til Play.com. Så lenge den kommer fram blir eg fornøyd. Men rart så mange sliter med det samme, dei må sitte fast i det norske Post systemet ein eller annen plass

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zaden
    Det virker som mange har ventet lengre enn meg på Filmer frå play.com Eg venter nok 1 veke og 2, før eg melder den savnet til Play.com. Så lenge den kommer fram blir eg fornøyd. Men rart så mange sliter med det samme, dei må sitte fast i det norske Post systemet ein eller annen plass
    Som jeg skrev tidliggere, det tror jeg ikke. Forsendelser gjennom Play Trade fra USA og AUS kommer i løpet av 5 - 7 dager. Jeg tror det er forsendelsen fra England eller Play i England. Mulig det er som en i tråden antydet at de fyller opp en container og sender den samlet. Når du får beskjed at den er sendt er den egentlig lagt bare i en container for utsendelse. Så spørs det bare hvor lang tid det tar å fylle denne containere som skal til Norge.

Arne M.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå oppgir Play 3 - 5 dagers leveringstid? Derfor understøtter jeg ikke helt teorien med å fylle opp en kontainer, eller denslags før reisen til Norge starter. Dessverre er det vanskelig å si da det ikke er noe tracking nummer på pakkene. Derimot mistenker at de som skryter av at de; "Lever av å levere" har skylda i den lange leveringstiden?

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Nå oppgir Play 3 - 5 dagers leveringstid? Derfor understøtter jeg ikke helt teorien med å fylle opp en kontainer, eller denslags før reisen til Norge starter. Dessverre er det vanskelig å si da det ikke er noe tracking nummer på pakkene. Derimot mistenker at de som skryter av at de; "Lever av å levere" har skylda i den lange leveringstiden?
    3 til 5 dagers leveringstid har de skrytt av siden jeg begynte å handle med dem i 2002. Den gangen stemte det nesten. Leverte jeg en bestilling i helgen, fikk jeg den til neste helg. Det jeg skal frem til er at jeg tror at det er logistikken i England som svikter, ikke i Norge. Dette på bakgrunn av at de forsendelsene jeg får fra USA og AUS (samt Tyskland, Belgia) kommer i løpet av 5 - 7 dager. Selv om noen i USA skriver at de har 14 dagers leveringstid. Uansett har jeg alltid noen bestillinger inne så noe dukker opp hver uke :-D Man for bare innse at det tar 3 uker, ikke 3 - 5 dager. Fikk Bourne Identity i dag. Postlagt 2.01.

Arne M

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arne M.

Jada du har sikkert rett. Men ikke skjønner jeg hvilket postselskap du benytter hivs du får filmer fra USofA på 5 - 7 dager. I dag fikkk jeg en BR som var sendt fra USA 7.12 snakk om snail mail.

Jeg har også veldig lang fartstid med Play, og jeg mimrer ofte om den tiden da man kunne bestille på man- og ha dem i postkassa på fredag.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Men ikke skjønner jeg hvilket postselskap du benytter hivs du får filmer fra USofA på 5 - 7 dager.
    Jeg bestilte hockeyutstyr fra USA på en onsdag. Fredag formidag ble det levert på døra, mindre enn 48 timer senere...:shock: Min første tanke var at de måtte ha lager i norden, eller noe. Men neida, pakkesporingen viste hvordan pakken i stort tempo beveget seg fra California til Norge. Det var meget imponerende. Det var UPS som stod for frakta. Og frakta var dyr. Men det var det eneste tilgjengelige alternativet.

Men tilbake til topic; Jeg har nok bestilt ca 1000 artikler fra Play. Som det sies her så gikk det på noen få dager for noen år siden. Slik er det dessverre ikke lenger. Men min erfaring er i alle fall at alt kommer fram. Kun et par ganger har jeg måtte melde en forsending fra Play savnet. Og det er ikke dårlig med tanke på hvor mange forsendelser jeg har mottatt. Ved ett tilfelle fikk jeg en forsendelse fra Play ca 4 mnd etter bestilling. Da hadde jeg forlengst allerede fått erstatningsvare. Den opprinnelige forsendelsen hadde nok vært på en rundreise rundt jorda før den til slutt kom fram... :-)

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man handler fra play.com så må man desverre påregne 30 dager leveringstid. Deretter kan man melde varen savnet.
    Det er ikke lenge siden jeg stilte spørsmålstegn ved de som fikk varen senere enn 14dager, da jeg alltid fikk dem før det. Siden oktober har det derimot vært ganske latterlig treigt. Det toppet seg nå i jula, da min bestilling 23/12 kom i postkassen i går, 21/01...

Billig var det da

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •