Oppbevaring av DVD filmer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppbevaring av DVD filmer

Hei. Jeg er ny på forumet og er usikker om dette er det rette stedet å poste innlegget.
    Men uansett, jeg begynner å få en relativt voksen samling av DVD filmer (5-600) og er derfor på utkikk etter en alternativ måte å arkivere filmene på slik at jeg kan stue bort selve coverene.

Det jeg i første rekke er ute etter er pene permer (skal stå i hylla i stua) med plastlommer med plass for både disk og omslag (vil helst slippe å brette omslaget). Jeg ser for meg å dytte omslaget ned i plastlommen med selve disken(e) mellom omslaget.
    Noen som vet om produkter som passer til dette formålet? Eventuelt andre forslag mottas med stor takk!

Mvh
    Jørn

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornoj
    Hei. Jeg er ny på forumet og er usikker om dette er det rette stedet å poste innlegget.
    Men uansett, jeg begynner å få en relativt voksen samling av DVD filmer (5-600) og er derfor på utkikk etter en alternativ måte å arkivere filmene på slik at jeg kan stue bort selve coverene.

Det jeg i første rekke er ute etter er pene permer (skal stå i hylla i stua) med plastlommer med plass for både disk og omslag (vil helst slippe å brette omslaget). Jeg ser for meg å dytte omslaget ned i plastlommen med selve disken(e) mellom omslaget.
    Noen som vet om produkter som passer til dette formålet? Eventuelt andre forslag mottas med stor takk!

Mvh
    Jørn
    Var jeg deg ville jeg sjekke clahs ohlson,biltema o.l for å se om de har noe du kan bruke. Jeg gidder ikke sjekke for deg he he

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lette lenge etter et tilsvarende opplegg, og endte opp med DVDlommer fra AM i Danmark. De rommer DVDcoveret og to discer. Jeg var i kontakt med både AM og den norske importøren, og fikk beskjed om at det er Expert som distribuerer disse her til lands. Jeg vet ikke om de er lagerført i butikkene rundt om kring, men Expert i Lillestrøm bestilte opp noen hundre lommer (25pakninger) for meg, og det tok ikke mange dagene før jeg kunne hente de. Jeg husker ikke prisen, men kan det ha vært et par kroner pr. lomme da tro?

Når det gjelder permer er det værre. Jeg har lett og lett og lett og... etter permer i A5format. Det eneste jeg klarte å oppdrive var sånne vanlige "kontor"permer i rød eller blå plast. Ikke spesielt dekorative! Selv om permene i utgangspunktet er unødvendig store (A4) endte jeg derfor opp med svenske Jopapermer som jeg kjøpte hos Clas Ohlson. Det er veldig stabile permer med trerygg og gaffelmekanisme. Ryggen er trukket med stoff og kommer i seks farger. Prisen var det heller ikke noe å si på: kr. 29,- pr. stk.

Beklager at jeg ikke hoster opp noen bilder, men med litt googling finner du sikkert ut av det.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster noen kroner, men disse så lekre ut

Edit: Sjekk eBay! Der får man tak i det aller meste Feks denne!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loup Garou
    Jeg lette lenge etter et tilsvarende opplegg, og endte opp med DVDlommer fra AM i Danmark. De rommer DVDcoveret og to discer. Jeg var i kontakt med både AM og den norske importøren, og fikk beskjed om at det er Expert som distribuerer disse her til lands. Jeg vet ikke om de er lagerført i butikkene rundt om kring, men Expert i Lillestrøm bestilte opp noen hundre lommer (25pakninger) for meg, og det tok ikke mange dagene før jeg kunne hente de. Jeg husker ikke prisen, men kan det ha vært et par kroner pr. lomme da tro?

Når det gjelder permer er det værre. Jeg har lett og lett og lett og... etter permer i A5format. Det eneste jeg klarte å oppdrive var sånne vanlige "kontor"permer i rød eller blå plast. Ikke spesielt dekorative! Selv om permene i utgangspunktet er unødvendig store (A4) endte jeg derfor opp med svenske Jopapermer som jeg kjøpte hos Clas Ohlson. Det er veldig stabile permer med trerygg og gaffelmekanisme. Ryggen er trukket med stoff og kommer i seks farger. Prisen var det heller ikke noe å si på: kr. 29,- pr. stk.

Beklager at jeg ikke hoster opp noen bilder, men med litt googling finner du sikkert ut av det.
    Takk for svar alle sammen! Veldig fin denne "boka" på amazon, men de sender vel ikke over "dammen". Amazon UK ser ikke ut til å føre de heller.
    Loup Garou, ang. plastlommer, er det noe lignende dette du har?
    DVDLOMME MJUKT MED BESKYTTELSE MOT RIPER FOR A5 PERM 50 STK - Produktinformasjon
    Jeg trenger ca. 500 av de, så det blir fort over 2000 kroner bare for lommene.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hama Aluminium CD-Case x300 Double - Elektronikk - CDON.COM - 3 slike har jeg kjøpt meg. Alle filmene er registrert med DVD profiler og hver enkelt har fått nr. Ikke like stilig som dem som kjøper flotte mapper, men fungere også effektivt og lett å finne frem.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar alle sammen! Veldig fin denne "boka" på amazon, men de sender vel ikke over "dammen". Amazon UK ser ikke ut til å føre de heller.
    Loup Garou, ang. plastlommer, er det noe lignende dette du har?
    DVDLOMME MJUKT MED BESKYTTELSE MOT RIPER FOR A5 PERM 50 STK - Produktinformasjon
    Jeg trenger ca. 500 av de, så det blir fort over 2000 kroner bare for lommene.
    De ligner veldig. Sjekk AM Denmark A/S
    DVDsleeves AM 60296

Jeg kjøpte de hos Expert i Lillestrøm i oktober for et drøyt år siden, så det kan jo tenkes at prisen har endret seg noe, men jeg ga ihvertfall kr. 49,- pr. 25pakning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Da skal jeg sjekke med Expert her på Hamar. Er det plass til 2 disker i hver lomme forresten? Og til slutt, hva bruker du til å oppbevare lommene i? A5 perm, e.l.?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Da skal jeg sjekke med Expert her på Hamar. Er det plass til 2 disker i hver lomme forresten? Og til slutt, hva bruker du til å oppbevare lommene i? A5 perm, e.l.?
    Det er en lomme for coveret på forsiden, og plass til to discer på baksiden av lommen. Jeg har ikke funnet noen fine permer i A5størrelse, så jeg har endt opp med A4permer fra Clas Ohlson. De har stoffkledd trerygg, og koster kr. 29,- pr. stk.

Newcomer Voidhanger sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Edit: Sjekk eBay! Der får man tak i det aller meste Feks denne!
    Den der ser perfekt ut for mitt bruk. Ikkje dum denne heller: Amazon.com: Case Logic DVB200 - Album for CD/DVD discs - 200 discs - koskin - black: Electronics

Men fraktprisen blir dessverre heilt spinnvill. Er det nokre liknande alternativ til sals i Noreg (eller Europa)?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimelige vesker finns jo her til lands også, feks noe ala denne! Er jo ikke like fancy som Amazon sin, men den gjør da jobben

Newcomer Voidhanger sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Rimelige vesker finns jo her til lands også, feks noe ala denne! Er jo ikke like fancy som Amazon sin, men den gjør da jobben
    Sikkert grei veske det, men vil helst ha plass til dvd-inlayet i mappa. Det ser mykje flottare ut.

Kom forresten over desse alternativa, som ikkje virkar dumme:

ALUMINIUMKASSER/CD MAPPER - DVDINK nettbutikk

Stygge som juling (kassane), men virkar praktiske.

Nett Best > DVD VESKE i mykt PU for 48 Dvd m/cover (91558R)

Hadde lett gått for den siste der om den hadde hatt større kapasitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å legge filmene på hardisk? får ca 200 filmer på en 2TB hardisk. Eller 400 viss du kjører dvdshrink på dem først.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •