HiFiklubbens annonse moralsk forkastelig? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 83
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når folk skal bli provosert av slike ting så er det på tide å se det fra den andre siden, er nok bare litt humoristisk sans igjennom det hele men ikke alle ser det på den måten. Lydevangeliet synes jeg var galt, men hørte mange klikka der også desverre. Ha litt humor da folkens...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reklame kan være ganske frustrerende til tider, her er et lite tips til småbarnsforeldre (ikke Mor! Bare Far!!!) -når det skal handles skolesekk:

Japansk reklamekonsulent med hormonoverskud

hmm.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke værre å bruke blåveis for å selge varer enn å bruke kvinnfolk...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsykt pen bil, da!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis ikke kokken som er høydepunktet ved et julebord .

EDIT: Syns kokken skal gå til de som kan gjøre noe med den reklamen, istede for å kun ha det "i tastene". Spent på utfallet .

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg tipper trådstarter ikke har så veldig mye imot bruken av sex i reklamer ?
    Det er da heller ikke til å stikke under en stol at flesteparten av feks klesreklamer spiller "hardt" på sex, les både troika og cola som eksempler...
    Da er det nok kanskje "lillehjernen" som får utfolde seg

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det finnes en del Rødstrømper her på forumet også

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Prøver du å skyte fra hofta?

Men uansett hvordan jeg ser på den reklamen, så klarer jeg ikke å tolke det som noen som helst oppfordring til vold.
    nice

Nå var det ikke akkurat Adam produkter de annonserte - det var det jeg mente med dyrt nok/fint nok

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Ser det finnes en del Rødstrømper her på forumet også
    Rødstrømper er bra, når de får strømpene av.....

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da veldig sart da. Litt humor er det mulig å ha. Må vel se litt på målgruppen til denne annonsen også. Hifinærder med innehud som vel aldrig hadde tørt å sloss om noe som helst (les oss:-D ).

Nissereklamen derimot, den er jo også ment mot en målgruppe som er litt lettere å påvirke (les fjortiser).

Å bruke argumentet om at barn kan se dette er bare for dumt. Barn ser mye verre på tv om dagen. Bla. jordsjelvskatastrofen som viste lik i beste sendetid i går. Så å argumentere for at denne reklamen vil føre til vold blant våre barn, minner mye om husmødrene mot tungrock i USA på 80tallet.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, tydeligvis effektiv denne reklamen.. men for min del tar jeg den ikke spesielt seriøst... Bra HFK mikser og trikser litt med reklame.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Feil, hadde det vært Hi-Fiklubben som slåss for gode tilbud hadde de garantert tatt me "VI" og setningen hadde også vært formulert på en annen måte. De oppfordrer oss til å slåss OM . . ., og sier ikke at de slåss FOR . . . Setningen er mer en oppfordring enn noe annet, og smil om du har slått deg frem til en vare. Blodslåtte personer i denne typen markedsføring er latterlig.

Humoristisk er et barneplaster med noter eller høytalere på, enda mer vanlig for slike budskap er en forran som holder "premien"/varen og smiler med andre bak seg som ikke ser fullt så glade ut, men mer lengtende eller gripende etter det gode tilbudet.

Det er ingen som sier at det ikke er lov å prøve noe nytt, men om en markedsføringsavdeling kommer frem til en slik oppfordring og blodig bilde, som selv små barn kan se, er bare ufattelig lite gjennomtenkt.
    OMG..... Er du så fintfølende:?: Jeg anbefaller å ikke lese avisene, se nyheter og slutte å se på internett. Er man nemlig så fintfølende, så er sjelen for sart til disse mediene.

Over til innlegget ditt. Det står absolutt ikke noe om hvem som skal slåss eller har slåss i annonsen - teksten er "Slåss om de beste tilbudene". Det henviser ikke noe til hvem og hva, men spør du meg - så ser det ut som en ansatt som har fått "to tette og ei badehette" og stolt viser frem tilbudet han har klart å få frem.

Hvis dette er for hardt for enkelte sjeler, da vet jeg sannlig ikke.... Jeg er oppriktig glad jeg ikke er så fintfølende at jeg føler meg støtt av denne annonsen:!:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det australske skoselskapet Loula valgte selv å trekke denne reklamen fra et moteblad etter at den skapte en del reaksjoner.

Antar at reklamen uansett ble ansett som vellykket fra Loula sin side. En lokal TV-kanal i USA gikk mer drastisk til verks da de skulle vise Kill Bill. Om det skapte noen reaksjoner vites ikke, men det er vel rimelig å anta at noen i det minste mente det var noe i overkant.

Likevel kan det være vanskelig å finne noen akkurat grense for hva som er greit eller ikke. Noen ting er dog mer åpenbart enn andre....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    ...
    De begynner å bli drøye... Lego - "det går ikke an det" som sønnen min sier:!:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt virke som om vi som synes denne reklamen gikk over streken "overreagerer", men den dagen vi blindt bare aksepterer slike reklamer uten å kunne diskutere hvorvidt den er bra eller smakløs, er en dårlig dag for oss som mennesker og forbrukere. Reklamen oppnår det som reklame skal, gi blest om et produkt eller firma og sånn sett er dette en vellykket reklame i rent økonomiske termer.

I menneskelige termer, og da tenker jeg gjerne på meg selv som småbarnsfar, må det jo være lov å ha innvendinger på denne reklamen. Argumentet at det finnes verre ting "der ute" og at det selges og spilles spill som er mye verre enn dette rettferdiggjør ikke i mine øyen at vi blindt skal akseptere en "moralsk degresjon" blant oss og akseptere vold som aksjonsform?

Et tilfelle fra nylig. Jeg og kona så nettopp filmen Istid 3. En god film for oss voksne som også henvender seg til barn. Når vi da diskuterte denne filmen med venner og bekjente var det overraskende mange som synes at denne filmen var helt ok for både 2 og 4-åringer (som mine gutter er). Det finner jeg som far særs overraskende, dette er da slettes ingen film for så små gutter. Vi har nok alltid skjermet våre gutter litt rundt dette, men at vi skal "beskyldes" for å overskjerme våre gutter fordi de ikke fikk se denne filmen, og at dette bør de tåle, synes jeg er skremmende. Og det viser kanskje litt i hvilken retning vi som samfunn er på vei, og hva vi liksom skal akseptere og tolerere.

Emnet er høyst interessant i diskutere, Kokken, og jeg er glad du tok det opp. Det er alltid "sunt" med litt refleksjon rundt dette. Og dersom du er i tenårene eller tidlig i 20-årene, barnløs og leser dette og synes at jeg er både overprotective og moraliserende så kan jeg leve med det. Det endrer seg nok den dagen du blir far selv..... ;-)

Game on...

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, siden du vet at det er rett å overbeskytte barna dine mot samfunnets utvikling så får du det nok meget festlig den dagen ungene kommer hjem å ikke har snøring på hva som foregår utti verden.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Ja, siden du vet at det er rett å overbeskytte barna dine mot samfunnets utvikling så får du det nok meget festlig den dagen ungene kommer hjem å ikke har snøring på hva som foregår utti verden.
    Du kan tydeligvis lese (litt) så jeg anbefaler at du leser innlegget mitt på nytt, kanskje med et par andre briller på. Om samfunnet utvikling betyr "sterk degradering", ja da tar jeg sjansen på det. Og om du tror at en 2 eller 4-åring skal eller bør vite "hva som foregår utti verden", vel god bedring. Mine barn skal få lov å være nettopp det litt til, før de trenger å "bli voksne" før tiden. Men jeg messer nok til feil person her....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det kan godt virke som om vi som synes denne reklamen gikk over streken "overreagerer", men den dagen vi blindt bare aksepterer slike reklamer uten å kunne diskutere hvorvidt den er bra eller smakløs, er en dårlig dag for oss som mennesker og forbrukere. Reklamen oppnår det som reklame skal, gi blest om et produkt eller firma og sånn sett er dette en vellykket reklame i rent økonomiske termer.

I menneskelige termer, og da tenker jeg gjerne på meg selv som småbarnsfar, må det jo være lov å ha innvendinger på denne reklamen. Argumentet at det finnes verre ting "der ute" og at det selges og spilles spill som er mye verre enn dette rettferdiggjør ikke i mine øyen at vi blindt skal akseptere en "moralsk degresjon" blant oss og akseptere vold som aksjonsform?

Et tilfelle fra nylig. Jeg og kona så nettopp filmen Istid 3. En god film for oss voksne som også henvender seg til barn. Når vi da diskuterte denne filmen med venner og bekjente var det overraskende mange som synes at denne filmen var helt ok for både 2 og 4-åringer (som mine gutter er). Det finner jeg som far særs overraskende, dette er da slettes ingen film for så små gutter. Vi har nok alltid skjermet våre gutter litt rundt dette, men at vi skal "beskyldes" for å overskjerme våre gutter fordi de ikke fikk se denne filmen, og at dette bør de tåle, synes jeg er skremmende. Og det viser kanskje litt i hvilken retning vi som samfunn er på vei, og hva vi liksom skal akseptere og tolerere.

Emnet er høyst interessant i diskutere, Kokken, og jeg er glad du tok det opp. Det er alltid "sunt" med litt refleksjon rundt dette. Og dersom du er i tenårene eller tidlig i 20-årene, barnløs og leser dette og synes at jeg er både overprotective og moraliserende så kan jeg leve med det. Det endrer seg nok den dagen du blir far selv..... ;-)

Game on...
    Jeg respekterer ditt personlige syn i slike saker og din fulle rett til å beskytte dine barn mot slik reklame.
    Du nevner spesielt små barn, 2-4 år, og da er det paradoks at selv Lego (ja de er nevnt her) selger dataspill hvor man skal fekte eller skyte (sjørøver eller StarWars, Batman eller Indiana Jones eller Battles) i den hensikt å sette ut (les: skade/drepe) sin motstander.
    "Å, der drepte jeg ham" eller "å, der døde jeg..."

Lego gjør selvfølgelig dette for å være up-to-date, gi aktive barn et spennende og aktivt spill. Og for da å kapre markedsandeler.
    JEG synes ikke det er galt, men foreldrene har ansvaret med å følge med i tidsbruk og utvikling.

LEGO Star Wars II (360) - Gamezone AS

(age 3+)

Dette er i mine øyne mye verre enn en humoristisk annonse som vender seg mot AV segmentet som i det store og hele består av 16-18+ (tror jeg).

Og nå kan man vel ikke være annet enn enig i at spillinteressen øker proposjonalt med alder og at "voldelighetsgraden" ikke akkurat er mindre proposjonal, snarere tvert i mot.

Kokken tar opp et viktig tema, men dessverre er eksempelet ganske dårlig/uskyldig.
    Jeg ser mye verre ting daglig, være seg spillannonser i Elkjøp avisa eller TV annonser eller nettannonser.

Og enda har vi ikke snakket om DVD. Harry Potter - noe for barn? Kjør debatt

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •