Hjemmekinoskilt - DTS - THX - osv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekinoskilt - DTS - THX - osv

I forhold til overnevnte, hva mener folk er ok pris å betale for noe slikt? Jeg driver og hører litt med blandt annet en skiltforhandler og produsent her i norge som sier de kan produsere hva det skulle være, først og fremst i akryl, folie, messing og aluminium. De kan frese ut skilt i metall som igjen kan monteres på for eksempelvis treplater slik som de gamle DTS/THX/DD logoen man ser hos enkelte kinoer, til å kunne montere LED lys i skilt i akryl med utfrest logo og krom bakgrunn for eksempel. Muligehtene er mange og de kan lage alt såfremt de har vektortegninger av hva man har lyst på.

Har lenge hatt skrekkelig lyst til å få ordnet meg noe slikt, greit nok at det ikke har noe å si egentlig men for meg er det en viss barnslig glede ved å ha litt kino "bling" :P

Ser det er diverse å skaffe her og der men enten ser det skikkelig jalla ut, evt får man ikke se bilder av produkter de selv har lagd, eller de nekter å sende til norge. Dessuten foretrekker jeg å kjøpe slike ting her til lands om mulig og prisen ikke er så ille.

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    --= Design by BOND =-- (Powered by CubeCart)

Der har du skikkelig kvalitet og ser veldig bra ut, spenstig priset dog...

Om dem er verdt det er vel opp til hver enkelt og avgjøre, men jeg synes 2 stk av dem er verdt penga, både kvalitetmessig og utseendemessig, setter prikken over i'en i kinoen.
    Circa 600SEK for et vanlig, 1400,- med LED lys (litt av et hopp)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sjekke ut AVLageret.no . Der får du fine skilt til en billig penge og jeg har kjøpt derfra. Sjekk innom min profil så kan du se åssen dem ser ut.

Hvis du søker litt på forumet her så finner du masse linker til forandlere som selger sånne skilt.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cinema Replicas

Her har jeg kjøpt mine, og er veldig forsnøyd (se MinHjemmekino)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound har SVS, DTS HD MA og DD True HD til 699kr.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Lsound har SVS, DTS HD MA og DD True HD til 699kr.
    Og det er en j%&%a pris for et skilt...Hadde ikke betalt 2100,- for tre sånne skilt.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound skiltene er vel frest treplate med frest akrylplate og et bilde mellom.

Cinema Replicas ser ut som sort akryl med metallfolie, det samme med avlageret. Synes disse ser litt kjedelige ut til å være masseproduserte kinavarer.

Designbybond gutta ser litt er helhetlig ut selv om dette også ser ut til å være produsert i østen og derfor har få eller ingen muligheter for egne justeringer og innspill.

Skilt & reklame - Nobeldsign AS - tenkte å benytte disse evt, har da muligheten til å skreddersy akkurat hva jeg har lyst på. De har også en stor avansert fres som kan kutte ut 2,5D modeller fra CAD ned på for eksempelvis messing, aluminium, akryl, treverk med mer samt at de kobler lys selv om man vil ha slikt også.

Vet nå iallefall litt hva dette koster ellers, bedre å betale litt for håndarbeid og noe som akkurat er slik jeg vil ha det regner jeg med. Har fått anslag om at det iallefall ikke blir dyrere enn de bond gutta. Får ta bilder når det blir noe Regner med jeg skal ha meg en old school tykk messingplate med DTS logoen i 3D på mørk treplakett.

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra

Cinema Replicas ser ut som sort akryl med metallfolie, det samme med avlageret. Synes disse ser litt kjedelige ut til å være masseproduserte kinavarer.

Designbybond gutta ser litt er helhetlig ut selv om dette også ser ut til å være produsert i østen og derfor har få eller ingen muligheter for egne justeringer og innspill.

Skilt & reklame - Nobeldsign AS - tenkte å benytte disse evt, har da muligheten til å skreddersy akkurat hva jeg har lyst på. De har også en stor avansert fres som kan kutte ut 2,5D modeller fra CAD ned på for eksempelvis messing, aluminium, akryl, treverk med mer samt at de kobler lys selv om man vil ha slikt også.

Vet nå iallefall litt hva dette koster ellers, bedre å betale litt for håndarbeid og noe som akkurat er slik jeg vil ha det regner jeg med. Har fått anslag om at det iallefall ikke blir dyrere enn de bond gutta. Får ta bilder når det blir noe Regner med jeg skal ha meg en old school tykk messingplate med DTS logoen i 3D på mørk treplakett.
    Design by bond lager dem selv, presser og trykker og alt. Jeg snakket med han som laget de. og han måtte ha litt tid på å lage dem, med mindre han løy, og egentlig ventet på
    at dem skulle komme fra Kina da..

Står btw "håndlaget av designbybond" bakpå, uvisst hvor troverdig det er, men et godt tegn er det

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men omlag 253 kr for 2 stk er jo billig. Man får vel det man betaler for
    Evt. omlag 150 for ett

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Design by bond lager dem selv, presser og trykker og alt. Jeg snakket med han som laget de. og han måtte ha litt tid på å lage dem, med mindre han løy, og egentlig ventet på
    at dem skulle komme fra Kina da..

Står btw "håndlaget av designbybond" bakpå, uvisst hvor troverdig det er, men et godt tegn er det
    Hmm...da jeg fikk omvisning her hos Nobeldsign hadde de matrialer og utstyr og kunne lage ting på flekken mer eller mindre såfremt fresen ikke var opptatt. Har allerede fått laget et stort terrarie på den maskinen, utrolig raskt og enkelt såfremt man hadde tegninger.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enkelt og billig, ikke noe dilldall og fancy detaljer

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Cinema Replicas

Her har jeg kjøpt mine, og er veldig forsnøyd (se MinHjemmekino)
    Fine bilder av skilt @Chrisonfire!
    Noen andre som har benyttet denne siden?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •