dj-anlegg til ungdomsklubb

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dj-anlegg til ungdomsklubb

Jeg er ansatt i det offentlige og har klart å skaffe kr 40 000,- til musikkanlegg for den lokale ungdomsklubben.

Nå trenger jeg tips om hvordan å få nyttet disse pengene maksimalt i forhold til ønsker og behov. I utgangspunktet var det penger til diskotekanlegg vi søkte på, men ser at vi gjerne skulle fått bruke lokalene også til å lage musikk. Det vi da trenger er Pc/mac (m Spotify-abonnement) + høytalere, forsterker, miksebord (både for lyd inn og lyd ut) og mikrofoner.

Danselokalet er lite (maks 20 kvadratmeter), så vi trenger ikke lyd fra helsike, men den bør selvfølgelig være god. Kanskje bør høytalere til andre rom (kunstkafé med galleri) også vurderes.

Tips mottas med jubel.

Newcomer solstice sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solstrand
    men ser at vi gjerne skulle fått bruke lokalene også til å lage musikk. Det vi da trenger er Pc/mac (m Spotify-abonnement) + høytalere, forsterker, miksebord (både for lyd inn og lyd ut) og mikrofoner.
    Snakker du om å produsere egenmusikk, eller prater du om å mikse musikk (DJ'ing?)

Prater du om DJ'ing så:
    - Skal dere ha platespillere og cd-spillere eller begge to? (stor kostnad ved vinyl, 50-100kr pr skive)
    - Skal dere ha anlegg som man mixer musikk (MP3-filer) fra PC/Mac-en ?
    - Skal du ha spotify for å kun spille musikk? Dette går ikke ann å mixe, da trenger man en fysisk fil som prosseseres.

Nå er det mange år siden jeg var DJ og spinte skiver, men har kompiser som spiller idag. Nå er det mest vanlig å kjøpe enheter som man kobler opp imot en PC/Mac hvor musikken ligger, så bruker man enheten/utstyret til programvaren til å mikse. Man kjører også på med CD-spillere fra Pioneer.

Når du har et budsjett på 40 000kr, så vil jeg ikke anbefale toppskiktet fra Pioneer, da de koster fra 10-25000kr

Så kom opp med hva du trur vil være behovet, bruken, har dere noen krav osv så blir det lettere å komme med tips

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Det er neppe behov for vinyl-spiller (dette er amatører/ungdommer som ikke har så alt for avansert musikksmak), og kanskje ikke cd-spillere heller. Å bruke en Mac med mixemuligheter gjennom programvare høres kanskje ut som det lureste for vår del. Da kan vi gjerne legge mer i penger i høytalere og forsterker ...

På Hifi-klubben antyder de at vi ikke får noe anstendig PA-anlegg for pengene. Stemmer det, eller er det noe de sier fordi de ikke selger PA-utstyr i særøig monn?

Vi må uansett investere i en grei Mac. Så hvilken Mac, hvilke høytalere, hvilke programmer vil du anbefale?

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ingen tvil om at hifiklubben sier det for de ikke selger pa!
    og på en ungdomsklubb så er det ingen tvil om at et PA annlegge ikke er feil vei å gå.

har selv numark mikse utstyr (blir ikke brukt lengere) men er i alle fall veldig fornøyd med cd spillern! miksere er så som så, der ville jeg mye heller hatt en pioneer! men vet både numark og pioneer leverer "cdspillere" som ikke har cd leser men kobles til på pc, det er vel det som hadde vert aktuelt for dere?

høyttalerne vil jeg kansje sett litt på brukten etter, for vet at det er mye brukte paanlegg som man får billig.

mvh

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du skal kunne skaffe lyd til 20kvm for 40k, ikke noe problem. Selvfølgelig blir det ikke topp utstyr, men du kan få mye brukbart.
    Her er en side hvor de har litt i forskjellige prisklasser, ville kikket på aktive høyttalere og en mixer, så slipper du å gå via effektforsterkere. Mackie er suverent, men koster litt.
    PA / Live Lyd - Sentrum Lyd AS - SHOP

Om du vil kikke på brukt er bruktbørsen hos Musikkweb.no | Internett for Musikere og Lydbransje et greit sted å kikke.

Lykke til i letingen
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen for svar.

Jeg tror jeg styrer unna bruktmarkedet, siden man kanskje bør ha litt bedre peiling for å vite hva som kan kombineres med hell, pluss at man ikke har noen klagemulighet om det er feil ved varene (og dette skal gagne en offentlig ungdomsklubb).

Både Sentrum lyd og KSL studio skal nå sende meg noen alternative tilbud. Avventer svar fra Multima, Audiens og DJ-butikken. Noen som har erfaring med disse? Sentrum lyd virket tillitsvekkende. Bra service i alle fall, og mener vi har nok grunker.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg ville hørt med proffe lyd/lys/scene-firmaer for å få en pris på PA-delen. F.eks. AVAB CAC eller kanskje Fotophono.

Fra AVAB CAC vil du trolig få tilbud på et system sammensatt av Lab Gruppen forsterker og Tannoy eller Turbosound høyttalere ettersom det er mye brukt. Dette er merker som de sverger til, og som står på mange kulturhus, skoler og scener over hele landet.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Solstrand
    Jeg er ansatt i det offentlige og har klart å skaffe kr 40 000,- til musikkanlegg for den lokale ungdomsklubben.

Nå trenger jeg tips om hvordan å få nyttet disse pengene maksimalt i forhold til ønsker og behov. I utgangspunktet var det penger til diskotekanlegg vi søkte på, men ser at vi gjerne skulle fått bruke lokalene også til å lage musikk. Det vi da trenger er Pc/mac (m Spotify-abonnement) + høytalere, forsterker, miksebord (både for lyd inn og lyd ut) og mikrofoner.

Danselokalet er lite (maks 20 kvadratmeter), så vi trenger ikke lyd fra helsike, men den bør selvfølgelig være god. Kanskje bør høytalere til andre rom (kunstkafé med galleri) også vurderes.

Tips mottas med jubel.
    Når det gjelder høyttalere så sjekk med Lydrommet i Oslo, de sleger aktive JBL høyttalere, et billigere og bra merke er også ALTO, som jeg bruker når jeg jobber som DJ
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på www.sound1.com veldig mange aktive og bra anlegg i forskjellige prisklasser Gå for fullt aktivt anlegg, en mindre mikser og en iMac.. Kan også fyre på med en 32bands EQ for å hjelpe på godlyden

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips til mixer:

Numark IDJ2. Der har du en iPod-dock (som også støtter iPhone), to linjeinnganger, phonoinnganger for evt. platespillere og 2 USB-innganger.. Lett å bruke for "kidsa" samt at den er relativt billig i forhold til hva du får.. Tror jeg ga 6500,- ...

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha sjekket SoundShop, jeg har handlet discolys og jeg har bare gode ord om dem. Servicen dems er veldig god når det gjelder reprasjoner,sending og skaffing av varer.

Dem selger PA pakker til bra priser.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •