Get filmleie?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Get filmleie?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Get filmleie?

Hei

Er det noen som har prøvd Get filmleie? Jeg har nettopp bestilt Get digital kabel-tv, og bestilte den billigste pakka. Så fikk jeg høre om Get filmleie, som lar deg leie filmer direkte via fjernkontrollen, og filmene leveres tilbake automatisk. Ingen gebyrer ved overleie etc. Den billigpakka jeg bestilte inkluderer ikke Get filmleie, det må man ha dyreste pakka for å få. Derfor lurer jeg på om jeg kanskje skal ringe å be om en pakke som inkluderer filmleie i tillegg.

Jeg bestilte den billigste pakka fordi jeg bare ville ha det så billig som mulig (lite penger), men pleier ofte å kjøpe mange DVD-er fordi jeg ikke gidder å leie for jeg glemmer alltid å levere tilbake i tide. Derfor tenkte jeg kanskje det ville betale seg i lengden med Get filmleie. Hvis jeg skal be om en annen pakke må jeg nok si fra før onsdag 6. januar, da pakken kommer. Skal jeg oppgradere etter det må jeg betale et tilleggsgebyr på ca 500 kr...

Så, har noen prøvd tjenesten? I så fall, hvordan er utvalget? Deres søketjeneste for filmbasen på nettet er nede, derfor kan jeg ikke gjøre noen kjappe søk for å teste det. Jeg ser mest på eldre kvalitetsfilmer, jeg er ikke så mye etter splitter nye filmer, og ser lite på action/hollywood-filmer. Jeg er en typisk VideoNova-kunde, hvis det sier dere noe.

Her kan dere lese om tjenesten:
    Get live - Filmleie på tv

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydelig ikke mange som hadde noe å si om den saken. Jeg kan svare for dere... selv om søkefunksjonen for Get filmleie på tv ikke funker, funker den på Get filmleie på pc:

Get live - Filmleie på pc

Antar at de har de samme filmene. Jeg gjorde en stikkprøve med å søke på seks filmer som er litt utenfor allfarvei/eldre klassikere. Jeg prøvde å søke på disse filmene:

Donnie Darko
    Den siste keiseren
    Life of brian
    Amelie
    Dead man walking
    Blue Velvet
    Nightmare on elm street

Samtlige av søkene ga 0 treff. Deretter prøvde jeg, for morroskyld, å søke på Rambo (jeg har null peil på actionfilmer, det var alt jeg kunne komme på). Det var tre treff, men bare én Rambo-film, den siste. De to andre filmene var Son of Rambow og noe annet. Konklusjonen er at dette definitivt ikke er en tjeneste for folk som er ute etter noe annet enn de aller nyeste filmene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke en tjeneste for de som vil se nye filmer heller.
    Utvalget er alt for dårlig og lite oppdatert.
    Tar lang tid før nye filmer kommer.
    ikke er det billig heller.
    Det er en veldig god ide, men den fungerer desverre ikke godt enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja...
    Dersom alternativet er å kjøpe "billige" filmer, er nok ikke det siste skrik heller.
    Prisene varierer fra 30 - 50 kroner filmen etter "popularitet". Nyeste er dyrest.
    Utvalget er som BMG1 sier begrenset, men kommer seg.
    HD filmer er i gang - selv om utvalget her er svært begrenset. Kvaliteten på de som er der er akseptabel (ikke BD kvalitet) :-)

For vår del "leier" vi et par filmer i måneden, og synes det er OK.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Telford
    Tja...
    Dersom alternativet er å kjøpe "billige" filmer, er nok ikke det siste skrik heller.
    Nemlig. Fremtiden er å "leie" via fjernkontrollen e.l... spørsmålet (for meg) er bare om tjenesten foreløpig er god nok til å erstatte "gammeldagse" DVD-kjøp i en videobutikk som fx. videonova sentralt i Oslo. Vet ikke hvordan det er andre steder i landet, men er jeg innom videnova der jeg bor kommer jeg vanligvis over noe jeg har lyst på. Når jeg ser på hjemmesiden til Get filmleie, ser det ikke ut til at det samme vil gjelde der. Det er vanskelig å si, jeg har jo ikke prøvd selve funksjonen via TV.

Pga. økonomisk situasjon er jeg på ultra spare-modus, men gode filmer vil jeg unne meg, derfor var jeg nysgjerrig på om den kanskje var såpass bra at den kunne mer eller mindre eliminere mitt behov for å kjøpe filmer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •