Vurdering av ny hjemmekino fra Soundgarden - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var det ikke du henning som testet Sony HW15 opp mot Jvc HD750 og sa det var ikke så veldig mye som skilte dem? Hvis så så er det jo ingen tvil om at HW15 MÅ stå øverst på liste på projektor siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Var det ikke du henning som testet Sony HW15 opp mot Jvc HD750 og sa det var ikke så veldig mye som skilte dem? Hvis så så er det jo ingen tvil om at HW15 MÅ stå øverst på liste på projektor siden.
    Jeg bifaller meg selv :-D

I "rimelig" prisklasse så er det HW15 som gjelder.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NoNickAtAll
    Hei. Har tenkt mye på utseende ja. Hadde egentlig ønsket innebyggning og takhøytalere men har flyttet de ut av veggen pga begrensninger mht lyd. Har egentlig havnet på ett mittskille mellom innebygget og gulvhøytalere.
    Subbene hadde jeg tenkt å gjemme bort i møblene som svigerfar skal lage på bestilling (møbelsnekker av god gammel sort)
    Sub har jeg valgt to fordi jeg ble fortalt at det er lettere med plassering med tanke på lyd.

Venter enda på tilbud fra hifiklubben og en "lokal" kar på forumet her...

Vanskelig :\

Men kjekkt

Ps: Høytalerkabler er tydligvis ett hett tema med tanke på kvalitet/pris.
    Her er prisen på kablene

WyreWizard HDMI Kabel 10m 1595,00
    EAGLE CABLE 1,7M HDMI HVIT 790,00
    Eagle Speakercable 4X1,5 (1500) 95,00/30m 2.850,00
    Eagle Sub-kabel 3,0m MC70 Y 790,00
    Eagle RCA Y-ledd M-2F 1 STK 145,00
    Nå får du jo virkelige highend høytalere for innbygning også eks: http://avforum.no/forum/attachments/...d-inwall_p.pdf
    Og det er ikke som om du med vegghengte høytalere slipper unna "begrensninger mht lyd" er vel heller slik her at man kan finne bedre høytalere for in-wall bruk til samme prisen som man kjøper en "design" høytaler til veggen.

Hvis du i det heletatt vurderer noe annet kan du kanskje nevne hvilke alternativer du har vurdert/kan vurdere eller forklare litt mer om bruken som jeg alt har spurt om, så skal du slippe å få tips som ikke trengs.

Du sier du venter på tilbud fra klubben, hva venter du tilbud på? kjenner du noen der siden du skal få et tilbud? Hvilke merke skal du få tilbud på fra en lokal kar?

Om det kunn er design høytalere til vegg du vurderer nå har du jo en rekke merker du kan vurdere for uten de som finnes hos de to kjedene.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps: Høytalerkabler er tydligvis ett hett tema med tanke på kvalitet/pris.
    Her er prisen på kablene

WyreWizard HDMI Kabel 10m 1595,00
    EAGLE CABLE 1,7M HDMI HVIT 790,00
    Eagle Speakercable 4X1,5 (1500) 95,00/30m 2.850,00
    Eagle Sub-kabel 3,0m MC70 Y 790,00
    Eagle RCA Y-ledd M-2F 1 STK 145,00
    Som nevnt over er Eagle sin MC70 fint lite for pengene, man får langt bedre kabler til langt lavere pris. Det samme gjelder resten av kablene de har forslått for deg.

Bedre og billigere er BlueJeans' kabler. Disse får du kjøpt HER, de selger også med Y-ledd (se nederst). De fikser med moms i siste steg så kablene kommer raskt, uten noe tullete fortollingsgebyr, det er akkurat som å handle hos komplett.no eller hvilken som helst annen norsk nettbutikk.

Jeg har skiftet alt av signalkabler til BlueJeans og er veldig fornøyd, med god grunn

10m HDMI fra Blujeans BJC Series-1 Belden blir ca 712kr inkl moms, altså godt under halvparten av Nordosten som koster nærmere 900kr mer, uten å kunne gi deg noe som helst bedre bilde.
    BJC Series-F2 Belden som erstatning for den korte fra Eagle, blir også vel under halv pris, for en bedre kabel. Koster like under 150 kroner, topp kvalitet.

Høytalerkablene til Eagle har jeg ikke testet, så de skal jeg ikke uttale meg noe om, jeg holder meg til Monster i den sammenheng

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får du jo virkelige highend høytalere for innbygning også eks: http://avforum.no/forum/attachments/...d-inwall_p.pdf
    Og det er ikke som om du med vegghengte høytalere slipper unna "begrensninger mht lyd" er vel heller slik her at man kan finne bedre høytalere for in-wall bruk til samme prisen som man kjøper en "design" høytaler til veggen.

Vil helst ha inwall, men ikke for enhver pris eller for mye "lydtap"
    Har sett på adam og det er mulig dette er ett alternativ.

Hvis du i det heletatt vurderer noe annet kan du kanskje nevne hvilke alternativer du har vurdert/kan vurdere eller forklare litt mer om bruken som jeg alt har spurt om, så skal du slippe å få tips som ikke trengs.

Jeg vurderer allt. Har ikke sett rundt enda men håpte på tips. Helst innebygget, men vegghengte er også ett alternativ dersom de er "pene og nøytrale" (etter ønske fra damen)

Du sier du venter på tilbud fra klubben, hva venter du tilbud på? kjenner du noen der siden du skal få et tilbud? Hvilke merke skal du få tilbud på fra en lokal kar?

Klubben er hifiklubben.no . De har fått samme rammer som andre: 100k, min 220cm rammelerret, en prosjektor som ikke bråker og ingen høytalere på gulv (bortsett fra evt. sub)
    Den lokale karen er fra midgardaudio.com her på forumet.

Om det kunn er design høytalere til vegg du vurderer nå har du jo en rekke merker du kan vurdere for uten de som finnes hos de to kjedene.

Som sagt. Tips mottas med takk.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo høre med Resonans eller Oslohificenter vedrørende de nye (i Norge i alle fall) In- og On-wall høytalerne fra Audiovector.

Prisene starter på 13.000 kroner for et par innfellingshøyttalere i Super-utgave, en tusenlapp mer for samme høyttaler i veggutgave.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått ett tilbud fra Soundgarden og lurte på hva folk synest.
    Har egentlig ikke satt meg veldig godt inn i dette. Har bestemt meg for en hjemmekino og de eneste kravene jeg har satt er 220cm rammelerret og maks 100000kr.

Litt usikker på reciver/blueray da jeg ønsker menyer på "live" menyer som lydvolum, osv alla HK...

Setter pris på tilbakemeldinger.

Bilde
    OMNIMOUNT TAKFESTE PROJEKTOR
    Mitsubishi HC6800 LCD-proj
    Adeo 240CM Plano HT 16:9 ramme

Lyd
    System Audio Exact Black 5 STK
    Onkyo DV-BD507 BLU-RAY SORT
    Onkyo TX-NR5007 9.2 RECEIVER B
    Velodyne CHT12Q 12" Subwoofer 2 STK

Kabel
    WyreWizard HDMI Kabel 10m
    EAGLE CABLE 1,7M HDMI HVIT
    Eagle Speakercable 4X1,5
    Eagle Sub-kabel 3,0m MC70 Y
    Eagle RCA Y-ledd M-2F
    ----------
    Front: Klipsch RF 83
    Center: Klipsch RC-64
    Doble Pb-13 Ultra's
    En fet og rå Onkyo receiver
    Surround: RS-62
    Effektrinn har jeg ikke et forslag til

Da er du oppe på ca 70 K uten receiver,
    dersom du kjører en sub bare, blir valg av receiver og efekttrinn litt lettere

Dette er mitt forslag bare da, fordi jeg kunne tenkt å ha meg et slikt anlegg i fremtida, og dette kommer vel på under 100k

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Er en stund siden jeg startet denne tråden, men tenkte å fortelle hvordan ting ble

Tv kroken i hovedetg. ble:
    Samsung 55" 3D LED-TV
    Dreambox DM800
    JBL HTI8
    JBL HTI55
    JBL SP6CSII
    pioneer sc-lx71
    3d blueray (ikke kjøpt enda)
    Mulig en liten sub etterhvert.

I huset er det også lagt opp til Sonos på kjøkken,stue ,tvkrok,bad,kinorom og terasse. (alt kablet fra bod i kjeller) og 3stk s5 på soverom.

Kinoen ble ikke som jeg tenkte i utgangspunktet, men er strålende fornøyd selv.

Adeo inceel lerret 95" med fjernkontroll og 12v trigger.
    Projektor
    Fronter
    Senter
    Bakhøytalere
    Sub
    Xbox360
    Wii
    PS3
    Pioneer sc-lx83
    Dreambox DM800

Budsjettmessig har jeg ikke noen aning om hvor jeg havnet...
    Slik ble det

PS: Mulig en ekstra sub på kinon... Må vurdere etterhvert.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •