xbox 360 garanti

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

xbox 360 garanti

Hei, Jeg lurte på om noen av dere hviste hvor lenge jeg har garanti på min xbox 360. jeg kjøpte den i desember 2008 uten forsikring. og idag så fikk jeg de beryktede red rings of death, og nå er xboxen ødelagt.
    i hjemme siden til xbox står det at jeg har 3 års garanti på akkuratt dette problemet, og det jeg da lurte på var, blir det egentlig 5 års garanti hvis jeg tar med reklamasjons tiden??? jeg vil være takknemellig i lang tid hvis noen kunne svare på spørsmålet mitt

var ikke sikker på hvor jeg skulle poste innlegget, sorry

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har 5 års reklamasjonsrett. Hvis ikke Microsoft ikke vil ta denne til følge når du ringer deres support (ring dem først), tar du det mot butikken du kjøpte xboxen. Garanti er noe produsent kan gi uavhengig av reklamasjonsrett, denne kan f.eks vare i 3 år og må gi kunden rettigheter utover det som er inkludert i reklamasjonsretten.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk kjøpslov er beinhard. Du har 5 års reklamasjonsrett på alt som er ment å holde over 5 år. Forsikringer er bare tull, de gir deg bare noe du har fra før (eneste må være om du har tendens til å være skyld i skadene).

Etter min mening er faktisk kjøpsloven alt for tøff, den gir mere makt til dustete forbrukere en de burde ha (driver butikk selv), men du er ihvertfall i din rett i 5 år.:-D

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har fått med meg har microsoft vært ryddig og greie å ha med å gjøre i alle slike "red ring" saker.

Min bror hadde samme problemet med sin 360.
    Tok kontakt med microsoft, og de ordnet opp kjapt og greit.
    Ny 360 ble levert på døra, etter at den gamle var hentet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Norsk kjøpslov er beinhard. Du har 5 års reklamasjonsrett på alt som er ment å holde over 5 år. Forsikringer er bare tull, de gir deg bare noe du har fra før (eneste må være om du har tendens til å være skyld i skadene).

Etter min mening er faktisk kjøpsloven alt for tøff, den gir mere makt til dustete forbrukere en de burde ha (driver butikk selv), men du er ihvertfall i din rett i 5 år.:-D
    Nja! Ikke helt enig her. En forsikring kan dekke skadene om du mister produktet i gulvet eller søler noe på det. Dette dekkes ikke av Garanti eller reklamasjon Men i dette tilfellet så er det vel helt klart at reklamasjonsretten slår inn da dette jo er et kjent problem som har vært på produktet hele tiden. Det er også brukers plikt å bevise at dette problemet har vært her og er en produskjonsfeil, men i dette tilfellet slipper du nok den byrden da de fleste som har hørt ordet XBOX også har hørt om disse røde ringene Du får nok en ny en, men er du frekk så spør du om å få en PS3 isteden

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk RROD på en 360 her. Butikken den var kjøpt hos sa jeg måtte ringe Microsoft direkte. Kom fram til helpdesk i Stockholm, forklarte problemet.

Dagen etter kom budfirma på døra og leverte emballasje og div. dokumenter. Ringte så budfirma og de hentet pakken i løpet av kort tid.

Etter en uke ble den levert på døra ferdig reparert. Dette skedde i Tyskland.

Overraskende god service.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 5 års reklamasjon på Xbox 360, siden den ikke har vært på markedet i 5 år ennå så er det reklamasjon på ALLE xboxer.

Det er selger som er ansvarlig for all reklamasjon, dvs at de ikke har lov å si at du må ringe microsoft direkte.

Fikk selv ny xbox pga rrod for ikke lenge siden, min box var over 3 år gammel mener jeg å huske, gikk knirkefritt, jeg henvendte meg til selger som i mitt tilfelle var elkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt riktig at butikken ikke kan nekte å ta imot og behandle en reklamasjon eller garantisak. Men de kan anbefale å ta kontakt direkte med verksted eller produsent.

Det står i forbrukerkjøpslovens kapittel 6, §27, avsnitt 3:

"Reklamasjon kan i stedet fremsettes ovenfor den som etter avtale med selger har påtatt seg å avhjelpe mangler."

Microsoft har i tillegg til supporttelefon også mulighet for å registrere feil på 360 på deres nettsider.

Landets største nettbutikk sier som følger:
    Noen produsenter tilbyr en egen support tjeneste. Selv om vi på Komplett kan en god del om de produktene vi selger, er det ingen som kjenner produktene bedre enn produsenten selv. Derfor anbefaler vi å ta kontakt med produsentens support tjeneste før man går videre med å søke retur. På denne måten kan du spare mye tid og krefter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk :D

Tusen takk for all informasjonen hjalp meg utrolig mye.

Avforum.no er den beste sia noen sinne, fikk svar fra dere med en gang

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •