Objektiv til canon eos 350d

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Objektiv til canon eos 350d

Hei. Har eit canon eos 350d med standard 18-55mm objektiv. Og hadde tenkt og kjøpe eit 18-200/18-250mm objektiv. Noen som kan anbefale eit godt objektiv?

Takk på forhånd

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du ta bilder av?

Normalt så kjøper man objektiv etter behov.
    Du savner muligens en telelinse siden du vil opp til 200mm og har opp til 55mm fra før?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har plutselig et knippe EF-S objektiver til overs, blant annet Sigma 18-200 som jeg har tatt mange bilder med. Har også etter hvert blitt litt hektet på dyrere objektiver så jeg har et 17-55 IS og et Tokina 11-16. Nå har jeg imidlertid plutselig et 5D så da får jeg ikke brukt noen av dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Hva skal du ta bilder av?

Normalt så kjøper man objektiv etter behov.
    Du savner muligens en telelinse siden du vil opp til 200mm og har opp til 55mm fra før?
    Har lyst på eit allround objektiv som egentlig passer helt til min bruk. Dvs: 18-200/18-250mm. Alt fra natur,portrett og til min hobby frilans. Vanskelig og komme nær plasser til tider. Så ja, det blir eit kjøp etter behovet
    Vet ikke om man får 18-200/18-250mm med bedre enn 3.5-5.6?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg har plutselig et knippe EF-S objektiver til overs, blant annet Sigma 18-200 som jeg har tatt mange bilder med. Har også etter hvert blitt litt hektet på dyrere objektiver så jeg har et 17-55 IS og et Tokina 11-16. Nå har jeg imidlertid plutselig et 5D så da får jeg ikke brukt noen av dem.
    Er det bildestabilisator på sigma`en 18-200? Har du bilder eller link til bilde og informasjon om dette objektivet. Ser att du ikke får brukt noen av de siden du har oppgradert til 5D så du skal vel selge de da eller?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvaage
    Har lyst på eit allround objektiv som egentlig passer helt til min bruk. Dvs: 18-200/18-250mm. Alt fra natur,portrett og til min hobby frilans. Vanskelig og komme nær plasser til tider. Så ja, det blir eit kjøp etter behovet
    Vet ikke om man får 18-200/18-250mm med bedre enn 3.5-5.6?
    Du får nok ikke 18-200 med F2.8. Da må du opp til 70-200 linse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canon OBJEKTIV EF 18-200 MM F/3.5 5.6 IS kjøp billig sammenligne pris tilbud

Har lurt litt på dette objektivet, men som med dette som alt annet er det en jungel på nettet av alt så for oss med mindre peiling på sånne ting blir lett forvirret. Tar bilde i all slaks vær og vind så bildestabilisator integrert i objektivet er ett must

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Du får nok ikke 18-200 med F2.8. Da må du opp til 70-200 linse.
    Nei, det har eg sjekket til minste detalj så du har meget rett på det området, men som sagt så er det eit godt allround objektiv eg er ute etter. Så om du har noen gode råd/tips til dette hadde det vært fint

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips kallenator, men ikke akkorat det eg er ute etter

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvaage
    Canon OBJEKTIV EF 18-200 MM F/3.5 5.6 IS kjøp billig sammenligne pris tilbud

Har lurt litt på dette objektivet, men som med dette som alt annet er det en jungel på nettet av alt så for oss med mindre peiling på sånne ting blir lett forvirret. Tar bilde i all slaks vær og vind så bildestabilisator integrert i objektivet er ett must

Det objektivet er helt kurant.

Personlig hadde jeg kjøpt ett 70-200 F4 L(brukt gjerne) og heller tenkt over hva jeg skal ta bilde av før jeg stikker ut døren. Det er MYE skarpere og det at EFS objektivet du linker til har is kontra F4 uten IS så får du forsatt mer lys inn på lengste brennvidde = raskere lukkertider. Jeg bruker selv 70-200(så er gjerne ikke helt objektiv der) til alt. Men F4 L er og blir ett kanonbra objektiv.

Her feks: Foto.no - BruktmarkedAnnonse: Canon 70-200 f4 L selges

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kvitte meg med alt ja.

18-200'n er uten IS. Det er denne: Compact, Lightweight Superzoom lens, with high zoom ratio of 1:11.1 18-200mm F3.5-6.3 DC - SIGMA CORPORATION

Kitlinsa blir sikkert med kamerahuset til neste eier.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv beveger jeg meg over på mer og mer faste brennvidder. Det er mer enn bare prisen som er grunnen til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar/tips Grunnen til att jeg vil helt ned til 18 og helt opp til 200 er pga. en god del nærbilde taking og hobby frilans. Så istedet for å skifte mellom 2 objektiver synst jeg att det er mer praktisk med 18-200mm kontra 70-200mm. Og liker å holde utstyret originalt

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fysisk Kort linse som er praktisk som "walkaround" linse med stoort zoom område til en relativt lav pris;

Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC Til Canon Pris: 4 990,-

DP review; Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical

The 18-270mm produced very impressive test results towards the middle of the zoom range (around 35-100mm), but was less convincing at wideangle and towards telephoto. It stands up well in comparison to both the Nikon 18-200mm F3.5-5.6G ED VR and the Canon EF-S 18-200mm F3.5-5.6 IS; it's softer than the Nikon at wideangle and the Canon at telephoto, but beats both in that mid-range. Our test sample exhibited a slight decentering defect, which most obviously gave a soft lower-left corner at 18mm and F3.5-5.6; we would expect a better-aligned sample to show measurably higher sharpness at wideangle.

These minor niggles aside, we were overall quite impressed by the Tamron 18-270mm. Where it's good, it's actually very good indeed, and even where it's weak it's not too far behind the competition. And that remarkable zoom range is a draw in itself; this is a lens which will have you shooting the same subject from the same position at both 18mm and 270mm, just to see how it looks. If you often find yourself shooting things which move then this may not be the ideal choice, but if you're willing to put up with its somewhat sluggish focusing it's a remarkably rewarding lens for the money.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS