Stop spamming på AVtorget!!!! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 140 av 140
    Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det er vel ikke deg det siktes til når man nevner kommentarer som går alt for langt...
    Jeg har fått advarsel. Fikk ingen direkte begrunnelse men jeg tipper det er fordi jeg kallte annonsene for "drittannonse"

Takhøyden er ikke så veldig stor ang mine kommentarer, men jeg aksepterer den.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk også advarsel, men spurte om jeg kunne få permanent "ferie" før advarselen, men ble trygglet om å bli, så....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Jeg fikk også advarsel, men spurte om jeg kunne få permanent "ferie" før advarselen, men ble trygglet om å bli, så....
    Dersom du virkelig heller ønsker å bli utestengt, skal vi ordne det. Vi ønsker selvsagt å beholde alle medlemmene vi har, men ALLE må forholde seg til AVforums retningslinjer. Dersom du/dere har problemer med det så må dere gjerne sende meg en PM med hva dere eventuelt har på hjertet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jeg har fått advarsel. Fikk ingen direkte begrunnelse men jeg tipper det er fordi jeg kallte annonsene for "drittannonse"

Vi har takhøyde her, men å kritisere selger ved å eksempelvis skrive "drittannonse" i en annonse som er helt etter dagens reglement, det er å dra strikken for langt. I tillegg er det fryktelig unødvendig.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Vi har takhøyde her, men å kritisere selger ved å eksempelvis skrive "drittannonse" i en annonse som er helt etter dagens reglement, det er å dra strikken for langt. I tillegg er det fryktelig unødvendig.
    Helt greit og Starman har godtatt min beklagelse, men ang "strikken" så har jeg sett ganske mye rart her inne så lenge jeg har vært medlem.
    Ingen unnskyldning for mitt overtramp, men noe reaksjonsmønster fra moderatorene er ikkeeksisterende.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt greit og Starman har godtatt min beklagelse, men ang "strikken" så har jeg sett ganske mye rart her inne så lenge jeg har vært medlem.
    Ingen unnskyldning for mitt overtramp, men noe reaksjonsmønster fra moderatorene er ikkeeksisterende.
    Vi vet at mye kan gjøres bedre her inne, spesielt med tanke på modereringen, men det er faktisk ikke så lett å få med seg alt. Ett av tiltakene er å rekruttere flere moderatorer, noe vi håper skal hjelpe på litt sikt. Vi oppfordrer også på det sterkeste at alle benytter "rapporter" funksjonen når de ser noe som må/bør tas tak i.

Ellers er det veldig bra at du har beklaget overrfor Starman.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte personer mister alle hemninger og oppfører seg veldig dårlig på Internettet, enten det er i kommentarfelter til nyhetsartikler, i blogger, eller på diverse fora. Så dårlig at det som minimum må karakteriseres som uønsket atferd. Muligens og forhåpentligvis oppfører disse personene seg bedre i virkeligheten, men selv om de ikke gjør det, bør slik nett-oppførsel slås knallhardt ned på der en har moderatormuligheter.

Personlig mener jeg at grove overtramp på "nettikette" og generelt manglende folkeskikk når en oppnår en viss grad av anonymitet slik Internettet gir, kan være en indikasjon på en mental defekt (som for eksempel svak eller fraværende sinnehåndtering, underliggende asosiale tendenser eller i verste fall sosiopati) som kan gi seg utslag i fysiske eller mentale overgrep mot andre mennesker også i den virkelige verden. Har jeg rett i dette, er det desto viktigere at andre mennesker beskyttes mot disse individene, og at individene blir forhindret i å utøve ugjerningene.

En løsning kunne vært at de ble fratatt hele internett-tilgangen sin midlertidig eller permanent, på samme måte som førerkort kan inndras også for andre forhold enn brudd på veitrafikkloven.

Hjelper ikke dette, kan andre virkemidler være psykologisk/psykriatrisk behandling og/eller forvaring.

EDIT: la til psykriatri, da jeg er usikker på hvilket verktøy som er mest egnet.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg har trappet ned min deltagelse her på avforum er jeg innom flere ganger om dagen og etter hva jeg har sett er det ingen nevneverdig forskjell på takhøyden i forhold til dine kommentar og andres. Dog skal det sies at det er naturlig på enhver nettside at folk med 1000+ kommentar har en tendens til å få litt mer slack av moderatorene enn en bruker som i sitt første innlegg oppfører seg som en tulling og ber alle dra at skogen (eller varmere steder).

Det at du fikk en advarsel på disse kommentarene bør også være en grei pekepinn på at saken er oppe og avgjort. Tviler på at du tjener så mye på å rette flere sleivspark imot avforum og dets moderatorer.

Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Om du fikk en advarsel for dine kommentarer og du velger å følge opp dette med denne kommentaren så vitner det ganske greit om hvilken type person du ønsker å bli oppfattet som på nettet.

Hvis det imidlertid skulle være antydning til hold i ditt ønske om å bli pålagt en ferie så er det vel like greit å forlate forumet fremfor å beklage seg over at moderatorene ikke utestengte deg?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår at denne tråden nå tar en ny retning - tilbake til topic.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Enkelte personer mister alle hemninger og oppfører seg veldig dårlig på Internettet, enten det er i kommentarfelter til nyhetsartikler, i blogger, eller på diverse fora. Så dårlig at det som minimum må karakteriseres som uønsket atferd. Muligens og forhåpentligvis oppfører disse personene seg bedre i virkeligheten, men selv om de ikke gjør det, bør slik nett-oppførsel slås knallhardt ned på der en har moderatormuligheter.

Personlig mener jeg at grove overtramp på "nettikette" og generelt manglende folkeskikk når en oppnår en viss grad av anonymitet slik Internettet gir, kan være en indikasjon på en mental defekt (som for eksempel svak eller fraværende sinnehåndtering, underliggende asosiale tendenser eller i verste fall sosiopati) som kan gi seg utslag i fysiske eller mentale overgrep mot andre mennesker også i den virkelige verden. Har jeg rett i dette, er det desto viktigere at andre mennesker beskyttes mot disse individene, og at individene blir forhindret i å utøve ugjerningene.

En løsning kunne vært at de ble fratatt hele internett-tilgangen sin midlertidig eller permanent, på samme måte som førerkort kan inndras også for andre forhold enn brudd på veitrafikkloven.

Hjelper ikke dette, kan andre virkemidler være psykologisk/psykriatisk behandling og/eller forvaring.

EDIT: la til psykriatri, da jeg er usikker på hvilket verktøy som er mest egnet.
    Godt sagt!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    av rein nysgjerrighet; er ikke trådens topic nettopp spamming ved hjelp av filmannonser og avforum sitt syn på dette, samt dets reaksjoner? Det bør vel også innebære diskusjon med de som ikke deler ens eget synspunkt? Om person A er dypt uenig med person B og da slenger med leppa vil det vel være en naturlig konsekvens at andre engasjerte forumbrukere engasjerer seg i denne saken. Det at diskusjonen nå også går mye på moderatorens rolle vil således være en naturlig konsekvens siden de har et overordnet ansvar for å holde siden fri for unødvendig drittslengning.

Jeg må innrømme at jeg blir litt overrasket over din anmodning her, for slike tråder dukker opp i ny og ne, og de får fortsette i det uendelig - helt frem til diskusjonen går over på administrator og moderator.

Dette er ikke ment som kritikk mot deg Håkon siden jeg synes du gjør en meget god jobb her inne, men jeg synes fortsatt at denne diskusjonen er alt annet enn off topic for å si det sånn.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob

Hjelper ikke dette, kan andre virkemidler være psykologisk/psykriatrisk behandling og/eller forvaring.

De siste avsnittene er ikke hyggelig lesning og dette hadde du ikke skrevet uten at du kunne ta det ut av en sammenheng.

Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at dette inlegget fra Hellnoob direkte er ment mot to personer, og når man kommer inn på psykriatisk behandling så er debatten på ville veier.

Herved så sier jeg takk for meg.
    Det var hyggelig og erfaringsrikt så lenge det varte.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at dette inlegget fra Hellnoob direkte er ment mot to personer, og når man kommer inn på psykriatisk behandling så er debatten på ville veier..
    Feil.

Man trenger ikke å være rakketforsker for å TRO at innlegget handler om spesifikke personer, men så lenge innleggets forfatter ikke bruker navner uttaler han seg også på en GENERELL BASIS.
    -------
    Mvh
    Rune

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe topic å returnere til. Tråden bør stenges, og den bør flyttes til en annen kategori. Prisjakt handler den i alle fall ikke om...

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De siste avsnittene er ikke hyggelig lesning og dette hadde du ikke skrevet uten at du kunne ta det ut av en sammenheng.

Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at dette inlegget fra Hellnoob direkte er ment mot to personer, og når man kommer inn på psykriatisk behandling så er debatten på ville veier.

Herved så sier jeg takk for meg.
    Det var hyggelig og erfaringsrikt så lenge det varte.
    opps...jeg tok Hellnoob's betraktninger som generelle, ikke som personelige "angrep".

Du må da fortsatt henge med oss på forumet Tigerberget!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    av rein nysgjerrighet; er ikke trådens topic nettopp spamming ved hjelp av filmannonser og avforum sitt syn på dette, samt dets reaksjoner? Det bør vel også innebære diskusjon med de som ikke deler ens eget synspunkt?
    Slik jeg tolker topic; større mengder enkeltannonser av DVD/BD/CD oppfattes som spam/plagsomt for enkelte, og tar opp mye plass på forsiden.

Slik jeg tolker nåværende diskusjon; hvem som har sagt hva, når, hvor og hvorfor. Hva slags reaksjoner moderator har gjort på dette, mot hvem og hvorfor.

Jeg har problemer med å se at nåværende diskusjon er en helt naturlig del av topic.
    Om person A er dypt uenig med person B og da slenger med leppa vil det vel være en naturlig konsekvens at andre engasjerte forumbrukere engasjerer seg i denne saken.
    Helt klart. Men det betyr ikke at det er gunstig for diskusjonens videre utvikling og/eller at moderator ikke bør gripe inn.

Jeg må innrømme at jeg blir litt overrasket over din anmodning her, for slike tråder dukker opp i ny og ne, og de får fortsette i det uendelig - helt frem til diskusjonen går over på administrator og moderator.
    Hvis man opplever plagsomt OT over flere sider i en tråd, er det ønsket at man bruker Rapportere-knappen. Det er vanskelig for oss moderatorer å følge med på alle tråder.

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Tråden bør stenges, og den bør flyttes til en annen kategori. Prisjakt handler den i alle fall ikke om...
    Enig med deg at den ligger under feil kategori. Det ligger en del lignende tråder under Feilmeldinger/support, selv om dette ikke er noe direkte "feil" heller. Det eneste alternativet utover det er Generell Chitchat.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har problemer med å se at nåværende diskusjon er en helt naturlig del av topic.
    Du påpeke en viktig side av etthvert forum i den setningen "JEG har vanskelig for...". Om en diskusjon som en naturlig del av topic eller ikke kommer helt an på øyet som ser- uavhengig av om man er moderator eller bare en vanlig forumdeltaker. I mange tilfeller vil det selvfølgelig være situasjoner som er helt åpenbare, men i denne tråden har jo også trådstarter bidratt sterkt til at trådens topic har blitt litt redifininert.

Helt klart. Men det betyr ikke at det er gunstig for diskusjonens videre utvikling og/eller at moderator ikke bør gripe inn.
    Dette blir ett skjønnsspørsmål som moderator selv må ta stilling til. I motsetning til tidligere tilfeller her på avforum er det kjempebra at du faktisk hører på debbatantenes synspunkter og ikke bare stenger tråden tvert.

Dog, uansett hva moderator velger å gjøre i slike situasjoner vil moderator motta pepper fra enten fra de som vil at den blir stengt uten at den blir det, eller de som gjerne vil diskutere mer og opplever at den blir stengt.

Hvis man opplever plagsomt OT over flere sider i en tråd, er det ønsket at man bruker Rapportere-knappen. Det er vanskelig for oss moderatorer å følge med på alle tråder.
    Helt enig. Men således legger man også noe av moderatorens rolle og ansvar over på brukerne. I slike tilfeller må man også se på hva trådens topic er og om trådstarter selv bidrar til det som moderator ser på som OT. Hvis vedkommende faktisk selv bidrar selv til å lage OT av tråden vil man som moderator ikke lenger befinne seg i en situasjon hvor man må vurdere tråden som en tråd, men heller som en del av nettsiden og om man synes tråden er gunstig for inntrykket siden gir til leserne. I dette tilfellet blir det vel et sprm om hva trådstarter ønsker siden han har bidratt til OT, hva moderator ser på som gunstig for forumet (skal man vise god takhøyde med tanke på trådstarters rolle eller stenge tråden pga at det ble nettopp OT) og hva debatantene ønsker.
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes din tolkning av opprinnelig emne stemmer bra med hva jeg leser. Svar på at dette vil bli rettet opp ligger jo faktisk i første post av Lygren i denne tråden. Førsteside visning blir ikke automatisk i neste versjon av AVforum og AVtorget.

Siden problemet vil bli rettet er det vel ikke vits i å kjefte på de siste som er så heldige å få en førsteside visning helt gratis. Husk det er et privelegium og ikke en rett. En bedrift vil jo måtte betale for å få samme behandling.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer. Jeg har fått en grei beklagelse av Tigerberget som jeg har godtatt, så personlig har vi to gjort opp.

Men jeg synes det var greit med med denne tråden, slik at vi dette opp i dagen og får belyst flere synspunkter.

Som Tigerberget er inne på så er det ikke alltid moderatorene får med seg alle overtramp, slik at det kanskje føles som det er "fritt fram" med å si/gjøre det man vil på forumet. Da er det jo viktig både at det sies fra OG ikke minst at man får en tilbakemelding slik at man vet at beskjeden er mottatt og lest.
    Hvis brukerene på forumet oppfatter det slik at lite blir gjort/lest av moderatorene, så vil utviklingen garantert gå i gal retning mht tøying av reglene. Jeg regner med at ingen her inne ønsker en slik utvikling.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg at den ligger under feil kategori. Det ligger en del lignende tråder under Feilmeldinger/support, selv om dette ikke er noe direkte "feil" heller. Det eneste alternativet utover det er Generell Chitchat.
    Er enig med deg at det pr. i dag egentlig ikke finnes noen passende kategori for denne tråden. Chitchat-kategorien er vel den som er nærmest i mine øyne.

Hva med å opprette en egen kategori som heter "AVtorget", der man kan diskutere relaterte emner?

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •