Stop spamming på AVtorget!!!! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 140
    Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott at det ble laget en egen tråd for å diskutere dette, i stedet for under annonsene mine!

Jeg må si at det føles litt "surt" (i mangel av et bedre ord..) når man får flere sleivete kommentarer under annonsen, som bare vil fortelle at jeg ikke burde legge ut annonsene mine enkeltvis.
    Link til den omtalte annonsen min: http://avforum.no/avtorget/showprodu...=56727&cat=500

FORSLAG:

Hvis jeg skal foreslå et tiltak som jeg tror vil være fornuftig, så må det være å innføre et lite promoteringsgebyr på f.eks. kr 50,- for å få annonsen sin på AVforum.no førstesiden + AVtorgets førsteside. Kanskje kunne man ha et mindre gebyr på f.eks. kr 25,- for promotering kun på AVtorgets førsteside. Jeg tror da dette vil regulere seg selv og annonsemengden på førstesidene vil sannsynligvis gå ned betraktelig.

Kanskje dette også kan medføre at annonsene som vises på førstesidene kan vises noe lengre og/eller få enda bedre synlighet?

Med ekstra inntekter til de som drifter forumet/torget, så er det vel heller ikke usannsynlig at tjenestene kan forbedres raskere?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Flott at det ble laget en egen tråd for å diskutere dette, i stedet for under annonsene mine!

Jeg må si at det føles litt "surt" (i mangel av et bedre ord..) når man får flere sleivete kommentarer under annonsen, som bare vil fortelle at jeg ikke burde legge ut annonsene mine enkeltvis.
    Link til den omtalte annonsen min: http://avforum.no/avtorget/showprodu...=56727&cat=500

FORSLAG:

Hvis jeg skal foreslå et tiltak som jeg tror vil være fornuftig, så må det være å innføre et lite promoteringsgebyr på f.eks. kr 50,- for å få annonsen sin på AVforum.no førstesiden + AVtorgets førsteside. Kanskje kunne man ha et mindre gebyr på f.eks. kr 25,- for promotering kun på AVtorgets førsteside. Jeg tror da dette vil regulere seg selv og annonsemengden på førstesidene vil sannsynligvis gå ned betraktelig.

Kanskje dette også kan medføre at annonsene som vises på førstesidene kan vises noe lengre og/eller få enda bedre synlighet?

Med ekstra inntekter til de som drifter forumet/torget, så er det vel heller ikke usannsynlig at tjenestene kan forbedres raskere?
    Veldig synd med annonsen det gjelder, synes holdningen her inne ikke ligner grisen til tider. Det er bare å bla videre på salgslistene så jeg skjønner ikke helt problemet egentlig, synd man skal få pepper for å ha noen annonser ute men vil anbefale deg QXL med slikt salg. Da slipper man å få slengt masse unødvendig kritikk mot seg, i dette tilfellet synes jeg forum-medlemmene har mista de siste cellene. Maken til oppførsel!

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Backer deg fullt ut Starman, om du skulle trenge det i fremtiden.
    Enkelte i annonsefeltet skulle nesten fått seg en 3dagers ferie (som vi så fint kaller det hos diskusjon.no)

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *hakeslipp*

To sider med diskusjon, under en auksjon på en film??
    Folk begynner å miste folkeskikken helt!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier meg hjertens enig med de tre innleggene etter Starman sitt. Grenser faktisk til sjikanering. Og de innleggene i annonsen - de er brudd på rettningslinjene, ikke annonsene. Nå ønsker jeg å trekker det så langt som at enkelte faktisk burde ta seg sammen litt og se på oppførselen sin.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Starman fullt ut. Enkelte av kommentarene på auksjonen skulle ha kvalifisert til noen ukers ferie fra AVforum.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Støtter Starman fullt ut. Enkelte av kommentarene på auksjonen skulle ha kvalifisert til noen ukers ferie fra AVforum.
    +1
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er sjokket over utspillene og oppførselen til noen av medlemmene, spesielt de som er under "Starman" sin annonse. De strider klart med regelverket på flere punkter, og bør få advarsel og utestengelse. Jeg begynner virkelig å lure på hvilken type mennesker som kan komme med slike personbemerkninger om noen som er seriøse selgere (holder seg til regelverket og opplyser godt om varene)?

Jeg støtter oppunder at man eventuelt kan ha en betalingstjeneste eller opparbeide seg poeng (f.eks max 2 annonser i uken med førsteside-promotering).

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi meg gjerne ferie hvis jeg er et problem.
    Blir jeg utestengt pga dette som noen hevder, så overlever jeg det også, men det grenser til latterlig.

Ha en fortreffelig natt.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av earphonic
    Regner med du tar en kikk på ikke nevnte annonse og fjerner noen usakligheter derfra også ;-)
    Bare til info så er det mulig for selger selv å slette kommentarer fra egne annonser. Dette for at moderatorer ikke skal måtte tråle for mye. Vi tar det vi kommer over eller tar hensyn til klager.

Edit: Når det er sagt så anbefaler jeg alle å følge retningslinjene. Det med diskusjon under annonser er IKKE tillatt i den form diskusjonen har endt i denne tråden. For å gjøre det enkelt vil jeg anbefale dere som ikke er interessert i kjøp å ikke lese annonsen inntil videre. Jeg skal ta saken opp til diskusjon internt så lenge. Husk at AVforum prøver å forbedre seg hele tiden. Det er mulig at det er planlagt forbedringer på AVorget uten at jeg som er nykommer har oversikt over dette

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett all det søplet under Starmans annonse(r) før nå. Språkbruken for enkelte brukere er hinsides kutyme. Ja, jeg mener også at enkelte brukere bør få en utestengelse / reprimande. Hvis ikke det skjer så er lista lagt lavere enn jeg ville forventet og det er da signal om at hver enkelt kan ture frem og skrive det man vil uten hensyntaging til retningslinjer som gjelder.

Og, selv om det er en upopulær avgjørelse, er faktisk det noe av jobben som site moderator (snakker til alle site moderators). Dersom site moederatorer kun skal skille tekniske- og prisjakttråder, men la ting omtalt i denne tråden passere...tja.

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette skrev du en gang tigerberget. uten og nevne navn.hehe.
    "Hvis man skal selge noe så er det vel litt av poenget at varen havner på forsiden som blikkfang i en liten periode.
    Kjedelig hvis annonsen havner mellom tonnevis av filmer og blir borte fra forsiden på 2 minutter.

Enkelte ser bare ikke poenget i kritikken og bare gjemmer seg bak regelverket.
    Synd".

kunne heller ikke sagt det bedre selv.det blir for dumt ja.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har avsluttet diskusjonen i denne tråden.

Har skværet opp med Starman på PM så flere innlegg og kommentarer i denne tråden blir overflødig fra min side, men dere må gjerne ha det gøy på min bekostning.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som resultat av overtramp i andres annonser på AVtorget har advarsler blitt sendt til enkelte brukere. Jeg håper vi alle kan sette en stopper for slikt og at vi heller kan ha positive diskusjoner her i denne tråden.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel arbeidsprinsippet i oppdateringen av AVtorget sin forside som vel er mye av stridens tema her.
    Denne forsiden er vel bare ment som en oversikt over nye annonser som er lagt inn, ikke et filter for de beste kjøpene eller for å gi enkelte brukere salgs fordeler.

De som er interessert i å finne de gode produktene og kjøpene, må jo i alle tilfeller gå inn i underkategoriene og bla seg gjennom alle produktene som er til salgs.
    Bare det å finne ut hvor produktet befinner seg geografisk slik at man eventuelt kan slippe dyr frakt samt om samme broduktet ligger inne med en lavere pris i en annen annonse osv, er vel bare noe av grunnen til at man ikke bare bør slå til på blikkfanget på forsiden.

Greit nok vil produktene på forsiden få mye "gratis" oppmerksomhet, men er mer irritert på de som aktivt utnytter systemet og stadig oppdaterer salgsannonsene sine slik at de havner som nye produkter på forsiden, hele tiden, enn de som bare legger ut en og en BD film, en gang.

Det at salget av en og en BD film skaper irritasjon er jo arbeidsprinsippet til AVtorget sin ”feil”, ikke brukeren. Er derfor helt uenig i kritikken til f.eks hva Starman får med dagens AVtorget oppsett.

En mulig forbedring på AVtorget hadde kanskje vært å få CD, DVD og BD bort i fra den kategorien produkter som havner på forsidene, og kanskje gi slike produkter en egen avdeling.
    En mulig forbedring for slike produkter hadde kanskje vært å tilknyttet disse til en film database.
    Det gis jo ofte ut en del forskjellige utgaver av DVD og BD filmer, tenker da på forskjeller som sone inndeling, bildeformat, bilde og lyd spor, kvalitet osv. Hadde selger kunnet lagt ut filmen med oppgitt strek kode nummeret ”UPC” og AVtorget f.eks hadde hatt en film database (noe alla som den som finnes for Invelos DVD profiler med bilder av for og bakside osv), hadde vel slike salg kunne gå mye raskere og greiere både for Kjøper og selger.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv synes jeg det er bra at blu-rayfilmene havner på forsiden og selges enkeltvis som auksjon, fin måte å kjøpe filmer på. De er vanligvis rimelig nye og jeg slipper to uker leveringstid.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jeg har avsluttet diskusjonen i denne tråden.

Har skværet opp med Starman på PM så flere innlegg og kommentarer i denne tråden blir overflødig fra min side, men dere må gjerne ha det gøy på min bekostning.
    Det er vel ikke deg det siktes til når man nevner kommentarer som går alt for langt... Personen som kom med disse litt vel tøffe kommentarene fortjener en reprimande av moderator og kanskje en liten ferie fra forumet som nevnt tidligere i denne tråden.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest de aktuelle kommentarene, synes jeg permanent utestengelse er en bedre respons.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen skal påstå at det er kjedelig på avforum!

Etter å ha lest igjennom kommentarene under StarMan's annonse støtter jeg opp om Hellnoobs kommentar; her bør det tys til permanent utestengelse.

Så lenge selger holder seg innenfor regelverket har ingen rett til å sette igang en evigvarende tirade med rein og skjær drittslengning som man stort sett finner hos 14 år gamle gutter med buksa midt nede på rompa og hetta tredd over huet..

Det som imidlertid skremmer meg mest i denne saken er ikke visse pubertale sinnataggers evne til å slenge med leppa, men at moderatorene ikke har valgt å utestenge disse personene for en stund og slette kommentarene under annonsen. Hvis man som nettsted vil bli seriøst tjener man neppe noe på at salgsannonsene ser ut som en tumleplass for useriøse fjortisser.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Etter å ha lest de aktuelle kommentarene, synes jeg permanent utestengelse er en bedre respons.
    +1

Kom i skade for å karakterisere slik oppførsel i tidligere kommentar, og ble sensurert av moderator, men...

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •