Stop spamming på AVtorget!!!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 140
    Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...jeg tror liksom ikke diskusjonen om moral hører helt hjemme her inne... At noen velger å legge ut filmer til salgs enkeltvis er jo helt naturlig slik jeg ser det - det gir jo bedre eksponering og enklere salgsmuligheter. Vi har pr. dato ingen begrensninger i så måte, og derfor er det selvsagt også helt i orden. Her er det systemene som må forbedres, og det jobber vi jo med, så la oss forholde orienteringen i den retning, ikke gå på "moral" hos den enkelte!

Det jeg er mer betenkt rundt er nok det at noen velger å legge ut samme annonse med korte intervaller for å øke eksponeringen. Så lenge systemet er slik det er i dag, altså at en kan legge ut så mye annonser en bare gidder, er det ikke heldig. Det er jo heller ikke ihht retningslinjene, for en setter jo da opp at en vare er "solgt" før tiden, noe den jo vitterlig ikke er, og legger opp ny annonse. Ser vi dette vil vi derfor ta affære, bare å tipse over over PM.
    Sèt eit eksempel, utesteng den omtalte brukaren!(Ref. Onkyo-utlegginga) Han er jo også høgt "profilert", så han burde vite bedre.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...jeg tror liksom ikke diskusjonen om moral hører helt hjemme her inne... At noen velger å legge ut filmer til salgs enkeltvis er jo helt naturlig slik jeg ser det - det gir jo bedre eksponering og enklere salgsmuligheter. Vi har pr. dato ingen begrensninger i så måte, og derfor er det selvsagt også helt i orden. Her er det systemene som må forbedres, og det jobber vi jo med, så la oss forholde orienteringen i den retning, ikke gå på "moral" hos den enkelte!

Det jeg er mer betenkt rundt er nok det at noen velger å legge ut samme annonse med korte intervaller for å øke eksponeringen. Så lenge systemet er slik det er i dag, altså at en kan legge ut så mye annonser en bare gidder, er det ikke heldig. Det er jo heller ikke ihht retningslinjene, for en setter jo da opp at en vare er "solgt" før tiden, noe den jo vitterlig ikke er, og legger opp ny annonse. Ser vi dette vil vi derfor ta affære, bare å tipse over over PM.
    +1 Meget klokt sagt Lygren.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Sèt eit eksempel, utesteng den omtalte brukaren!(Ref. Onkyo-utlegginga) Han er jo også høgt "profilert", så han burde vite bedre.
    Det synes jeg er veldig drøyt....

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drøyt og drøyt, hadde det endå vore EIN gong han la den ut på nytt, men det var jo så snart den var vekk frå framsida. Ein 3-dagers utestengning hadde vel ikkje skada?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi4all sliter også med spamming - men dette er da ekte spamming (hurtig gjenutleggelse av produkter) og ikke "noe som av enkelte oppleves som spamming fordi det opptar plass på førstesiden på AVtorget" :-)

HIFI4ALL.DK | Nyheder | Om Køb-Salg-Bytte

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ikke dette som et problem, de som er på utkikk etter noen bra tilbud går jo gjennom kategorien som er interessan for de, er mer iriterende med folk som skal selge brukte ting til blodpris, brukt er brukt, bør gi en solid rabatt da.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Ellers så synes jeg det er greit at noen legger inn en komentar for å veilede en som ikke er så oppdatert på nypriser og skal selge brukt med nesten samme pris som nytt produkt.
    Siterer AVtorgets retningslinjer "Kommentarer er kun ment for å spørre om varens stand etc. NB! Kommentarer på pris skal tas over PM eller e-mail."

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    ser ikke dette som et problem, de som er på utkikk etter noen bra tilbud går jo gjennom kategorien som er interessan for de, er mer iriterende med folk som skal selge brukte ting til blodpris, brukt er brukt, bør gi en solid rabatt da.
    En selger bestemmer sin egen pris, men det vedgår vel ikke tema i denne tråden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nam

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært mere rettferdig med en slags begrensning på hvor mange produkter fra en selger, som til en hver tid kan vises på forsiden?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Du lager problemer som ikke trenger å oppstå.
    Om jeg er på utkikk etter en god høyttaler eller forsterker ser jeg ikke kun på forsiden, men jeg velger faktisk å browse i kategorien høyttaler og/eller forsterker. Det er fortsatt gratis å legge ut annonsen her på torget, noe jeg setter stor pris på, så det blir en smule idiotisk å klage over noe du får gratis... Hvis du føler det er bedre å eksponere annonsen din på finn.no er det ingen som stopper deg i å gjøre det.
    Nå flytter du fokus bort i fra saken.
    Det har ingenting med om AVtorget er gratis eller ikke og jeg lager ikke problemer med å sette fokus på at filmannonsene på forsiden av AVtorget er tull.
    Uten debatter så finner man aldri et forbedringspotensiale

Selv om ting er gratis så betyr det ikke at man ikke kan få en bedre tjeneste.
    Telefonkatalogen er gratis, men det er mange hundre tusen som klager på at de får den i posten.

For min egen del så har jeg faktisk impulskjøpt en vare publisert på forsiden uten at jeg hadde kikket etter den i noen kategori.
    Det var en vare jeg fikk lyst på der og da så denne debatten er i høyeste grad noe avforum bør lese.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det postes i snitt 1 annonse hver halvtime på torget, så med 5 annonser på forsiden så er man jaggu ikke eksponert lenge der...

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det postes i snitt 1 annonse hver halvtime på torget, så med 5 annonser på forsiden så er man jaggu ikke eksponert lenge der...
    På min forside på AVtorget så er det publisert 12 salgsobjekter.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    På min forside på AVtorget så er det publisert 12 salgsobjekter.
    Tiger tenker på selve forsiden avforum.no, mens du tenker på avforum.no/avtorget.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg planlagt hele seks auksjoner, som inkluderer 13 filmer.
    Jeg håper inderlig ikke at noen oppfatter det som sleipt eller at jeg vil ha maks promotering av mine produkter, fordi jeg deler de opp slik jeg gjør. Men jeg anser det som et tilskudd til AVtorget at noen faktisk er seriøse selgere (og kjøpere) av filmer på auksjon.

La kjeftingen begynne... personlig så kunne jeg ikke brydd meg mindre.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en neve Blu-rays som skal ut, og alle - ALLE - legges ut enkeltvis

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,241
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var jo de aktuelle annonsene igår borte fra forsiden etter noen timer, og så lenge annonsene ikke ble lagt ut på nytt for å holde dem kunstig lenge på forsiden ser jeg ingen problemer med saken.

Synes hele denne saken er smålig..

Det som jeg derimot synes er dumt, er at ofte når et produkt legges for salg så dukker det innen kort tid flere liknende opp. La nå første mann få selge sitt først.
    Ta feks HD DVD filmer. Jeg ventet med å legge opp mine filmer til det ikke hadde vært HD DVD annonser ute på en stund, men jaggu etter etpar timer var det en til med nesten samme filmene. Det er litt kjipt.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Nå har jeg planlagt hele seks auksjoner, som inkluderer 13 filmer.
    Jeg håper inderlig ikke at noen oppfatter det som sleipt eller at jeg vil ha maks promotering av mine produkter, fordi jeg deler de opp slik jeg gjør. Men jeg anser det som et tilskudd til AVtorget at noen faktisk er seriøse selgere (og kjøpere) av filmer på auksjon.

La kjeftingen begynne... personlig så kunne jeg ikke brydd meg mindre.
    Det bryr ikke meg om det plutselig kommer et lass med filmer på framsidene, jeg ser ikke helt det store problemet med dette.

Men hvis du ikke vil få kjeftet av de irriterte brukerne, så er det vel bare å la være å legge ut alle på en gang...
    Det er vel ikke værre enn som så???

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pop anlegg til ørten hundre tusen har dere men å beholde noen så verdiløst som en brukt film det har dere ikke råd til. Hvorfor ikke bare leie bd filmer heller stede for å drive egen bruktbu på si. At dere gidder å springe frem og tilbake på posten for å få inn noen usle kronestykker.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Pop anlegg til ørten hundre tusen har dere men å beholde noen så verdiløst som en brukt film det har dere ikke råd til. Hvorfor ikke bare leie bd filmer heller stede for å drive egen bruktbu på si. At dere gidder å springe frem og tilbake på posten for å få inn noen usle kronestykker.
    Du mangler en sånn en:
    Om du mener at du ikke mangler en, så bør du spise noe annet enn sitrusfrukter fremover mot jula.

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •