Stop spamming på AVtorget!!!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 140
    Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hvor skal prisgrensen gå før et produkt (dvs. en selger av produktet) skal få "bra" reklame? 50, 500, 5.000 kroner? 50.000? One MILLION dollars?
    Dette er selvsagt mat for de som driver dette forumet og ikke på mitt nivå.
    500,- er et forslag tidligere i tråden.

Man trenger ikke "reklame" for filmer til 50-100kr på førstesiden.
    Da faller jo hele poenget bort.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argumentene for det ene eller det andre kan være mange.
    Slik jeg ser det, er at alle som legger opp en annonse i utgangspunktet bør være likestilt. Når det gjelder filmer så kan omsetninger være kjapp mye pga pris, kontra noen høyttaler-beist til 50k med kun henting i "dalstrøka innafor", og fortjener da minst like mye eksponering som sistnevnte. De fleste som trakter etter noe på AVtorget klarer fint å trykke seg innpå kategorivalget for å se annonser som har lagt der i mer enn 2 timer.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    De fleste som trakter etter noe på AVtorget klarer fint å trykke seg innpå kategorivalget for å se annonser som har lagt der i mer enn 2 timer.
    Men hvis du skulle selge noe i avisen så hadde det solgt bedre på forsiden enn i en rubrikk på side 28.

Når ting kommer på forsiden så får varen "5 hours of fame" eller mer.
    Klart AVtorget blir mer attraktivt ved funksjonen om publisering på forsiden.

På Finn.no må du betale ekstra for å gjøre varen mer synlig så det er tydelig at det har noe for seg.

Det sier seg selv at hvis du skal selge et par bra høyttalere eller en god forsterker, så er det ikke så veldig gøy at det rauser inn 15 filmer på forsiden som gjør din annonse "usynlig".
    Om noen mener noe annet så blir jeg forundret.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Og kalle det spamming går litt for langt i mine ører da. Og hvis Du hadde 20 filmer som du vil selge en og en på auksjon og ikke samlet, hvordan ville Du da ha lagt ut dine filmer ?
    Trenger ikke selge dem samlet bare for det de ligger under en anonnse. Auksjon på filmer? om man får 50 eller 52,50 så spiller vel det ikke noen rolle. Greit hvis det er en skjelden utgave eller noe lignende, men en "vanlig" film som man kan kjøpe hvor som helst.....hallo.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    syns det er bedre med flere anonser
    Så slipper vi annonser som "filmer til salgs", "Jeg selger å filmer", "kjøp filmer her", "billige filmer".

Bedre å se i tittelen hvilken film det gjelder
    Hva er så galt men en anonnse som "diverse filmer selges"?

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er deres syn på barnslig og idiotisk spamming av salgsannonser da Razor og Tigerberget? Er det veldig mye bedre?

Jeg måtte bare spørre. Feie for egen dør osv........

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er delvis enig i at det innimellom er litt "frustrerende" i mangel på ett bedre ord, med ørten film-auksjoner på rad. Men foreløpig ikke mer frustrerende enn at jeg ihvertfall tåler det helt fint Spørsmålet er vel hvordan avtorget vil se ut om det blir mere utbredt, kan jo bli uoversiktelig med fire selger som hver skal auksjonere bort 20 filmer samtidig liksom.

Er det ikke mere oversiktelig for selger, og gruppere disse salgene også?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chris_
    Hva er deres syn på barnslig og idiotisk spamming av salgsannonser da Razor og Tigerberget? Er det veldig mye bedre?

goddag mann økseskaft.

Spamming av salgsannonser er jo noe helt annet og en helt annen debatt.
    Det er stor forskjell på å disse en person eller å "spamme" en forside.

Du ser vel at det er en meget stor forskjell her?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chris_

Nå har ikke jeg så mye å feie foran egen dør så vet ikke hva du vil frem til. Var litt stor i mulen idag på torget når jeg trodde jeg hadde logget meg på cdon sine sider, men ellers så pleier jeg å holde kjeft.
    Ellers så synes jeg det er greit at noen legger inn en komentar for å veilede en som ikke er så oppdatert på nypriser og skal selge brukt med nesten samme pris som nytt produkt. Produkter som bare er "tatt ut av esken" er jo en annen ting da.
    Selv om jeg ikke skjønner at folk kjøper ting bare for å se på den så selge igjen. Er det en ekstrem form for kjøpemani eller?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er retningslinjene for avtorget. Har noen brutt dem ved å legge ut filmer enkeltvis, eller å relaste annonsen sin så ofte de vil? Hvis ikke ser jeg ikke helt problemet. Lag regler som folk skal forholde seg til, og gjør de ikke det så nekt dem å legge ut annonser. Verre er det ikke.........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hva er retnoingslinjene for avtorget. Har noen brutt dem ved å legge ut filmer enkeltvis, eller å relaste annonsen sin så ofte de vil? Hvis ikke ser jeg ikke helt problemet. Lag regler som folk skal forholde seg til, og gjør de ikke det så nekt dem å legge ut annonser. Verre er det ikke.........
    Man kan ha litt folkeskikk og ta hensyn til en stakkar som prøver å selge ett verdifult produkt og vil gjerne ha den på forsiden på avforum og torget noen timer. Går an å tenke litt lenger enn nesa enn å kjøre på med jeg gir **** holdningen som noen har.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Andre vil jo også selge sine produkter enten det er en film, en receiver eller et par høyttalere. Det er ikke sikkert de er enige i at dine salgsobjekter er viktigere enn deres egne. Så lenge man holder seg til gitte regler er det vel reglene og ikke selgerene som er problemet
    Er det god folkeskikk å hevde at min annonse er viktigere enn din??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje å utvide avtorgfeltet? ...slik at de 5 siste er med bilde, og 20 neste er kun med tekst? Som på HFS? ...og muligens legge inn en sperre som ikke gjør det mulig for at det kan komme med mere enn 5 annonser fra en kategori?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det ikke er rettningslinjer mot det, er jo det å selge filmer enkeltvis ikke annet enn småsleipt. De fleste har vel moral nok til å se den?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Selv om det ikke er rettningslinjer mot det, er jo det å selge filmer enkeltvis ikke annet enn småsleipt. De fleste har vel moral nok til å se den?
    Tydeligvis ikke

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det småsleipt å legge ut en auksjon på en film? Neppe.... Skal man selge flere filmer på auksjon og legger dem ut en og en, er det da småsleipt? Helt sikkert i følge noen. Strider det med regelverket? Nei, men noen finner det sleipt og umoralskt.

Jeg kan overhode ikke finne noen grunn til å henge ut dem som legger ut flere auksjoner (så lenge det er forskjellige varer - ikke samme auksjon på samme produkt flere ganger som jo er ett brudd på rettningslinjene), samme annonse hver dag eller liknende - så lenge dem holder seg innefor gjeldene rammer for regelverket. Vil vel heller si dem som henger ut disse som ikke brutt regelverket sliter litt med sin moral....

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må du utdype. Jeg misliker meget sterkt å bli kalt småsleip fordi jeg selger filmer enkeltvis, og umoralsk fordi jeg ikke forstår hva du mener. Så vennligst kom med en forklaring.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg tror liksom ikke diskusjonen om moral hører helt hjemme her inne... At noen velger å legge ut filmer til salgs enkeltvis er jo helt naturlig slik jeg ser det - det gir jo bedre eksponering og enklere salgsmuligheter. Vi har pr. dato ingen begrensninger i så måte, og derfor er det selvsagt også helt i orden. Her er det systemene som må forbedres, og det jobber vi jo med, så la oss forholde orienteringen i den retning, ikke gå på "moral" hos den enkelte!

Det jeg er mer betenkt rundt er nok det at noen velger å legge ut samme annonse med korte intervaller for å øke eksponeringen. Så lenge systemet er slik det er i dag, altså at en kan legge ut så mye annonser en bare gidder, er det ikke heldig. Det er jo heller ikke ihht retningslinjene, for en setter jo da opp at en vare er "solgt" før tiden, noe den jo vitterlig ikke er, og legger opp ny annonse. Ser vi dette vil vi derfor ta affære, bare å tipse over over PM.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Når ting kommer på forsiden så får varen "5 hours of fame" eller mer.
    Klart AVtorget blir mer attraktivt ved funksjonen om publisering på forsiden.

Det sier seg selv at hvis du skal selge et par bra høyttalere eller en god forsterker, så er det ikke så veldig gøy at det rauser inn 15 filmer på forsiden som gjør din annonse "usynlig".
    Om noen mener noe annet så blir jeg forundret.
    Du lager problemer som ikke trenger å oppstå.
    Om jeg er på utkikk etter en god høyttaler eller forsterker ser jeg ikke kun på forsiden, men jeg velger faktisk å browse i kategorien høyttaler og/eller forsterker. Det er fortsatt gratis å legge ut annonsen her på torget, noe jeg setter stor pris på, så det blir en smule idiotisk å klage over noe du får gratis... Hvis du føler det er bedre å eksponere annonsen din på finn.no er det ingen som stopper deg i å gjøre det.

Hellnoob: Fortsett å legg ut film og spill enkeltvis Nå som BD er såpass utbredt hender det gang på gang at jeg har de aller fleste filmene i slike "pakker" som skal auksjoneres bort. Enkelannonser er derfor det jeg prioriterer, slik som mange andre vil jeg tro!

Har du en god vare trenger den ikke ligge på forsiden for å selges...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke det kan kalles sleipt.
    Slik vil det være til retningslinjene/systemet endres, eller til annonsene begynner å koste noe.

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •