Play.com sommersalg :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Play.com sommersalg :)

Hmm, nesten latterlig billig der nå!

Fikk Ocean's Eleven, Underworld, Behind Enemy Lines og Saving Private Ryan DTS til litt over 350 spenn 8)
    Løp og kjøp...

Newcomer cochise sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva trenger jeg å ta hensyn til ved handel på play.com? Moms? Toll? Vet at frakt er gratis
    Spørsmålet er om jeg finner den reelle prisen jeg betaler ved å ta beløpet ganger GBR/EUR-kursen..

Mvh.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cochise
    Hva trenger jeg å ta hensyn til ved handel på play.com? Moms? Toll? Vet at frakt er gratis
    Spørsmålet er om jeg finner den reelle prisen jeg betaler ved å ta beløpet ganger GBR/EUR-kursen..

Mvh.
    Dersom du f. eks. kjøper ei DVD-plate til £14.99, så multipliser den prisen i pund med omregningskursen Tollvesenet opererer med. Se www.toll.no -> Omregningskurser. Og sjekk datoen!

Eksemplet over blir 14.99 x 12.73 = 190,82 NOK. Altså under 200 NOK, og ikke momspliktig.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sitat Opprinnelig postet av cochise

Mvh.
    Dersom du f. eks. kjøper ei DVD-plate til £14.99, så multipliser den prisen i pund med omregningskursen Tollvesenet opererer med. Se www.toll.no -> Omregningskurser. Og sjekk datoen!

Eksemplet over blir 14.99 x 12.73 = 190,82 NOK. Altså under 200 NOK, og ikke momspliktig.
    Så lenge jeg ikke overstiger 200kr ved hver enkelt bestilling slipper jeg altså å betale moms/toll?

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det!
    Bare å dele opp bestillingen. Gratis frakt fra play uansett.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke å dele opp bestillingen, Play sender enkeltvis uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Play

Det er korrekt, samt at Play sender hver Dvd separat - så om du bestiller flere enn en så holder det at hver av dem koster under 200 kr.

En advarsel: med gratis frakt, en glimrende nettbutikk og et godt bestillingssystem - så er det veldig lett å handle mye fra Play

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Play

Sitat Opprinnelig postet av Larsu
    Det er korrekt, samt at Play sender hver Dvd separat - så om du bestiller flere enn en så holder det at hver av dem koster under 200 kr.

En advarsel: med gratis frakt, en glimrende nettbutikk og et godt bestillingssystem - så er det veldig lett å handle mye fra Play
    hihi, har merka det.. Har 7 filmer i handlekurven min nå

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Årets sommersalg er godt i gang på play.com!

Klikk her for liste

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet nesten alle "Superbit" titlene jeg !
    Play er vanvittig lette å handle hos, og det er farlig lett å overfylle handlekurven

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Superbittitlene er ikke på sommerslalg, men koster lave 7.99£ hele året.
    Jeg har en god stabel av de i hyllen jeg også.

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Play.com

Det er den beste nettbutikken synes jeg,varene kommer utrolig raskt..
    Men det er lett å la seg rive med ja..Sidene er også veldig oversiktelige,dessuten kåret av tv2 som den beste netthandelsiden.Jeg er ikke i tvil,handler alt der jeg.....

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff da - der gikk det en ordre på fire superbit-filmer gitt.... :roll:

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Huff da - der gikk det en ordre på fire superbit-filmer gitt.... :roll:
    LOL
    Fort gjort !!!

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Play er nesten for genialt enkelt og når Visa kort ditt blir "liggende" der kan en jo bestille fra hvor en vil ;-)

Har kommet meg til side 13 på order history nå, sikkert mange som har fler....men jeg ligger nok langt fra i bunn over bestillte titler i allefall

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokkern - der var jeg jammen borti bestillingsknappen et par ganger till, gitt.... :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så må dere ikke glemme da gutta at Play har masser av god musikk å tilby også - som regel til priser godt under butikkpris her i Norge ... og at de tilbyr diverse SACD og DVD-Audio utgivelser for oss som er litt opptatt av slike nymotens ting!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikken kjøper jeg stort sett gjennom amazon.com og deres samarbeidspartnere. Prisene blir da stort sett $2-10 + porto.

Blir generelt sett levert i løpet av 4-7 dager fra USA.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker - oppdaget nå at Amazon i England er svært gunstig på filmer og musikk! Dette er jo lovende! :grin: :grin: :grin:

Bestilte Hostage derifra akkurat nå. Pris står oppgitt til £12.99, men når du handler er prisen £11.08 + porto £1.88 = £12.94. Dette er det billigste jeg har sett denne filmen til - med frakt.

Har gjort en rekke andre tester også som viser at totalpris til Norge blir billigere enn oppgitt pris... :-D

CD-er er det akkurat samme leksa med, men dersom prisen blir lavere spiser portoen opp gevinsten.

Er prisen høyere, eksempelvis sesong 4 av "24", er der mer å spare. Den står oppgitt til £32.99. Når du handler blir prisen £28.08 + frakt £1.88 = totalt £29.96. Altså 3 pund mindre enn oppgitt.

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Pokker - oppdaget nå at Amazon i England er svært gunstig på filmer og musikk! Dette er jo lovende! :grin: :grin: :grin:

Bestilte Hostage derifra akkurat nå. Pris står oppgitt til £12.99, men når du handler er prisen £11.08 + porto £1.88 = £12.94. Dette er det billigste jeg har sett denne filmen til - med frakt.

Har gjort en rekke andre tester også som viser at totalpris til Norge blir billigere enn oppgitt pris... :-D

CD-er er det akkurat samme leksa med, men dersom prisen blir lavere spiser portoen opp gevinsten.

Er prisen høyere, eksempelvis sesong 4 av "24", er der mer å spare. Den står oppgitt til £32.99. Når du handler blir prisen £28.08 + frakt £1.88 = totalt £29.96. Altså 3 pund mindre enn oppgitt.
    Alle Amazon'ene i land med lokal salgs-skatt (mva i Norge, VAT i England), dvs Amazon.co.uk (England), Amazon.de (Tyskland), Amazon.fr (Frankrike) og Amazon.co.jp (Japan) trekker fra mva'en når de sender utenfor sitt handelsområde (dvs EU for amazon England, Tyskland og Frankrike).
    For England (og så vidt jeg husker for Tyskland og Frankrike) trekkes det fra 17,5%, i Japan er det et sted mellom 5 og 7%.
    Bøker er mva-frie både i Europa og i Norge, så der er prisen du ser den du betaler (men du slipper å tenke på å betale mva ved import).
    Før noen spør hvorfor Play ikke gjør det samme; De holder til på Jersey, som selv om det i og for seg hører til England ikke er en del av EU, og som har sitt eget skattesystem (bl.a. ingen salgs-skatt, defor intet fradrag).

Edit: Spesielt ting som ligger opp mot den norske mva-grensa på NOK200 kan være smart å sjekke hos Amazon. En tittel som ligger rett over NOK200 hos Play vil ofte ligge under under før frakt når VAT er trukket fra hos Amazon. Tittelen inkludert frakt kan ende opp litt dyrere enn hos Play, men så lenge pris på cd/dvd i seg selv (etter at britisk VAT er trukket fra) er under NOK200 går den inn mva-fritt i Norge.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •