GET - er det bare jeg som opplever ELENDIG kundeservice?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

GET - er det bare jeg som opplever ELENDIG kundeservice?

...her i våres fikk vi besøk av en hyggelig dørselger fra GET. De gikk rundt i nabolaget og tilbudte folk bredbånd og telefon via GET. 20Mbit hørtes jo fristende ut mot den rundt 1Mbiten jeg betaler skjorta for fra Telenor i dag, og telefonen var også litt billigere...

Vi bestilte derfor dette opplegget... 2-3 måneder senere, rett før vi skulle på ferie i 3 uker kom det en kar innom og skulle installere modem og telefon. Det fungerte ikke når vedkommende dro, men dette skulle altså virke innen vi var tilbake fra ferie.

Tilbake fra ferie etter 3 uker, ingenting virker... Problemet er at vi nesten ikke har dekning her ute på "landet" (Asker... ), og telefonen er portert, men virker nå altså ikke...

Ringer da kundeservice, og etter litt får vi kontakt. De sender ut noen på nytt, og vedkommende konkluderer med feil på modemet, måler masse greier, setter opp nytt modem og drar. Igjen er beskjeden at ting skal virke etter noen timer. Det gjør det altså ikke...

Ringer kundeservice på nytt, og de skal aktivere. Får melding over SMS at "nå er alt i orden"... Ingenting virker.

Nå er det 3 uker siden vi kom hjem og 6 uker siden installasjonen... Har sendt 4 henvendelser til GET over Internett-supporten for å forholde dialogen skriftlig. Ingen svarer - det har nå gått godt over en uke uten svar. Siste beskjed var altså at "alt virker" på SMS...

Jeg er fryktelig glad for at jeg valgte å beholde nettet i påvente av at ting skulle funke med GET, for hvis ikke hadde jeg jo vært uten nett i 3 uker nå, som jo er krise for en nerd som meg!

...bare et lite varsko til dere andre - trodde GET hadde skjerpet seg jeg, vet jo at det var mye surr med dette selskapet før i tiden - men tydeligvis ikke. Det som jo er verst er at de ikke svarer på henvendelser, spesielt når det gjelder Internett som folk tross alt er avhengig av... At de også har portert telefonnummeret mitt til noe som ikke funker er heller ikke spesielt hyggelig, spesielt når det altså er slik at folk nesten ikke får tak i oss på mobil...

Makan...

Vel, jeg ønsket å dele min erfaring her, er det andre med lignende erfaring kan det jo være et poeng å nevne dette her i denne tråden, GET fortjener smekk på pungen for å ikke opptre skikkelig overfor sine kunder!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vel, jeg ønsket å dele min erfaring her, er det andre med lignende erfaring kan det jo være et poeng å nevne dette her i denne tråden, GET fortjener smekk på pungen for å ikke opptre skikkelig overfor sine kunder!
    De opplever nok det motsatte. Stadig nye kunder og de får mer penger i kassa ved å "tvinge" gamle analoge kunder over på nye digitale bokser / løsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det lenge siden jeg hadde noe med kjøps og forbrukerkjøps -lovene når jeg gikk grunnkurs salg og service ( :P ) men er det ikke slik at dersom man IKKE har fått angrefrist-skjema så er angrefristen 6-12 måneder eller noe slikt? For dette er jo snakk om et fjernsalg, altså utenfor butikkens lokaler (telefon/dør/stand/internett etc er jo fjernsalg). Dersom du ikke har fått noe skjema dog.. Du kan da bryte avtalen uten begrunnelse også etter det jeg leste på forbrukerrådet.no

Correct me if I'm wrong

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, jeg kan jo heve "kjøpet", var jo til og med dørsalg, så angrefrist er det mer enn nok av...

...problemet er jo at ingen andre leverer kjapt Internett her ute, da er det 1Mbit fra Telenor som gjelder... Det er nok det de er klar over også kanskje, og derfor tar en "spansk en" hva service angår?

...jeg har et visst håp om en tilbakemelding i løpet av morgendagen, men hører jeg ikke noe da har det nesten gått 2 uker siden første skriftlige henvendelse...

Fakturaene for installasjonen forfaller nå også - de kan jo DRØMME om at jeg betaler for noe som ikke funker og til noen som ikke en gang svarer...

Jaja, mye moro å bruke tida si på ja!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stusser litt over at Telenor er eneste alternative leverandør og da med max 1mB linje, slik du skriver innledningsvis.

Du bor i Oslo området?
    Bør det ikke være andre tilbydere i ditt område?
    Selv i grisgrente strøk som 'i-begynnelsen-av-Sørlandet' er det flere tilbydere og jeg falt ned på Tele2. Bredbånd + IP telefoni til en latterlig lav pris og med en helt grei hastighet).

I Sørlandets hovedstad har jeg Telenor, men da 11-16mB linje.

Mulig du bor krøkkete til i Oslo området og jeg regner definitivt med at du med din kunnskap og viten på området har sjekket alt dette

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Get er jo gamle UPC og de hadde jo en del problemer den gangen også, de glemmer kundene så lenge de ser pengene kommer inn. Det er noe som heter Bredbåndsguiden, her kan få en liste over hvem som leverer hva til der du bor. Kanskje sjekka ut allerede ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jada, da har jeg sendt min 5. henvendelse over "GET SUPPORT", der jeg etter 4. henvendelser endelig fikk en SMS her i går om at "vi har allerede sendt ut tekniker, sak avsluttet"... Verken modem eller telefon virker fremdeles.

Dette må være det mest ekstreme tilfellet jeg har vært borti hva kundeservice angår, her svarer de faktisk ikke på 4 skriftlige henvendelser, hvorpå de "avslutter" saken uten en gang å ringe (som jeg har bedt de gjøre). Dette er på grensen til svindel slik jeg ser det, blir mektig provosert av slik opptreden...

I tillegg til mine 5 skiftlige henvendelser har jeg hatt 3 over telefon, samt nå nylig sendt 2 oppsigelser... Jeg har hatt tekniker ute 3 ganger totalt, og verken bredbånd eller telefon fungerer fremdeles... Tipper jeg har brukt 4-5 timer på å skrive mailer og mase rundt dette allerede, burde sendt faktura!

Jaja, vi får se om de svarer nå da, tviler jo, men da ender denne saken opp i Forbrukertvistutvalget, DET er det liten tvil om - jeg betaler ikke en KRONE for dette surreopplegget!

...akk... Telenor kan en sikkert si mye om, men dette hadde aldri skjedd om det var de som stod for denne tjenesten...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare ett språk som slike leverandører forstår: "£$NOK-språket"

Jeg ville sendt dem et brev med kopi til forbrukertvistutvalget med følgende enkle setninger:

Jeg akter ikke å betale for en tjeneste som ikke er levert!
    Kundeforholdet sies opp med øyeblikkelig virkning.
    Ønskes utstyret tilbake, send en returseddel.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...akk... Telenor kan en sikkert si mye om, men dette hadde aldri skjedd om det var de som stod for denne tjenesten...
    Vel... Ikke for å forsvare Get, men jeg har hørt om flere lignende saker, der Telenor har solgt ADSL-abonnement til personer som bor der det ikke er mulig å få ADSL. I disse tilfellene har det vært utrolig vanskelig å heve kjøpet.

Men for all del. Det er på tide at Get får ut fingern her.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Get kundeservice suger gamle sokker er i alle fall min erfaring. Det virker nesten som de virkelig prøver på det...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff og gru... Jeg har hørt mange historier om get. En kamerat av meg jobber i elkjøp og de forhandlet Get en periode.

Det eneste de gjorde for kundene med Get var å ta imot drittslenging samt si opp abbonnement eller bytte defekt utstyr. Ikke rart de kuttet ut Get.

Men lygren!

Har du sjekket hva Nextgentel kan levere? De har eget utstyr i sentralene til Telenor og påstår de kan leverer bedre rekkevidde og hastigheten enn Telenor pga dette.

Bruker de selv og har ikke hatt noe særlig problemer. Litt kødd i starten da jeg ikke fikk den hastigheten jeg skulle ha men etter mye frem og tilbake viste det seg å være en boks et eller annet sted i nabolaget eller selve kabelen fra den som hadde mye støy. Resultatet var at jeg fikk ca 12Mbit istedet for 20 men betaler 299,- pr mnd istedet for 399,- (+ ingen fasttelefon avgiften til telenor selvfølgelig)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Det er vel bare ett språk som slike leverandører forstår: "£$NOK-språket"

Jeg ville sendt dem et brev med kopi til forbrukertvistutvalget med følgende enkle setninger:

Jeg akter ikke å betale for en tjeneste som ikke er levert!
    Kundeforholdet sies opp med øyeblikkelig virkning.
    Ønskes utstyret tilbake, send en returseddel.
    ...nettopp denne meldingen har jeg nå sendt 2 ganger uten respons... Helt utrolig... Blir bare matt av dette! Ingen svar i dag heller, ei heller forsøk på å få tak i meg pr. telefon som jeg nå har bedt de gjøre for 5. gangen. Ser ut som de har lagt meg i "vanskelig kunde"-bunken og rett og slett bare overser alle henvendelser? Dette må være det mest useriøse selskapet jeg noensinne har vært borti!

...når det er sagt er ikke Netcom stort bedre da... Jeg var i USA i 3 uker, og lastet ned totalt 2MB (til 125 pr. MB ihht Netcoms prislister). Fikk nå regningen - 10.000!! Ja - riktig - 10.000! Ba om oversikt, og det viser seg at hver gang jeg sjekket mailen på iPhonen, altså lastet ned noe slikt som 1KB ble dette regnet som 1MB! Står ingen verdens ting om dette på Netcoms sider, helt utrolig. Har selvsagt nektet å betale og havner vel i Forbrukerrådet der også hvis de ikke trekker seg...

...går det så dårlig med norske selskaper om dagen at de prøver å tjene en slant på å lure folk??!!

Jaja, vi får se, jeg synes det bare er tullete å kaste bort tid på denslags surr fra firmaer en i utgangspunktet skulle tro var seriøse.

Da får vi bare se om det dukker opp noe svar i morgen fra GET da... Tviler vel...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å gjøre dem oppmerksomme på denne tråden som når ut til et stort antall potensielle kunder. Det bruker ofte å hjelpe........
    Etter å ha lest dette har hvertfall jeg skrinlagt planene jeg hadde om å gå fra Telenor til Get
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hva med å gjøre dem oppmerksomme på denne tråden som når ut til et stort antall potensielle kunder. Det bruker ofte å hjelpe........
    Etter å ha lest dette har hvertfall jeg skrinlagt planene jeg hadde om å gå fra Telenor til Get
    Tror ikke engang slike trusler biter på dem gitt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...da har jeg sittet i 12 minutter i telefonkø som de driver å oppfordrer til når de sender sine "autosvar", og har rett og slett ikke tid til å sitte lenger å vente på svar... Ingen mulighet til å bli ringt tilbake. Ringer heller salgsavdelingen i morgen, der får en sikkert svar med en gang tipper jeg.

Har også fått et svar nå på alle mine henvendelser som sier at "da denne henvendelsen må hehandles av en annen avdeling må vi be om tålmodighet"... De henviser også der til å ringe support, en telefontjeneste som altså er helt ute av funksjon (alt over 5 minutters ventetid på supporttelefon er helt uakseptabelt).

...og her sitter jeg fremdeles uten telefon, men heldigvis bredbånd fremdeles fra Telenor, installasjon altså i begynnelsen av juli, fremdeles ikke fungerende...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du ønsker god kundebehandling fra Get må du melde deg inn i "Premium Club", månedlige regning på >1500.-

Fra spøk til revolver, jeg har vært kunde hos Get siden 2002. MYE trøbbel med internetabb. i førsten, men så ordnet det seg. De måtte investere en god slump penger for å få det til og det er jeg glad for nå..... De gangene det har vært noe har det selvfølgelig vært noe kø, men i de siste årene har de brukt en callback funksjon, men den tjenesten sjekker nok opp hvem som ringer.....

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk eventuellt her hva nextgentel kan tilby deg
    Bredbåndssjekken | NextGenTel

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter og venter på å få den nye digitale linjen med bredbånd og tv. Naboen har fått det for 4 uker siden. De sa de skulle ringe snart og avtale tid. Bor i Holmenkollen her har vi telenettet fra steialderen så her får du ikke mer en 160 kB/sek med TerorNor

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får editte hvis dette bryter forumreglementet...
    Har Get saker daglig der jeg jobber. Du er IKKE den eneste som opplever elendig kundeservice, men kanskje ikke så ekstreme som dette. At de faktisk "avslutter" saken hadde gjort meg rasende, og det er du nok. Dette er bare å ta videre. Veit ikke hvor mange ganger jeg har kjeftet for andre kunder gjennom forhandlerservice, de fortjener ingenting annet...

Et firma kan ikke behandle folk slik, men Get gjør det da kundene er "avhengig" av dem. Samme med RiksTV, de stiller ca. i samme bås når det gjelder kundeservice...

hold oss oppdatert på hva som skjer...

EDIT: fjernet en liten kommentar, ellers greit...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, jeg må jo si at dette er temmelig drøy kost... Jeg er jo utdannet innen markedsføring, der kundeservice er et sentralt begrep. De slipper gjerne "under radaren" en periode, men så får de denne type offentlige "skuer" av hvordan de opptrer, som lett kan bli en svært negativ snøball for dem... At de har et "enestående produkt" på nåværende tidspunkt varer garantert ikke lenge!

Jeg må først få hevet kjøpet her, så skal jeg sjekke med Nextgentel, helt klart, selv om de jo heller ikke er videre kjent for stabilitet...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •