Er misfornøyd med DVDstrax..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er misfornøyd med DVDstrax..

Nå har jeg først ventet i over en måned før de i det hele tatt behandlet ordren min. Jeg bestilte "Totall Recall" på bluray..

Når jeg endelig fikk beskjed om at filmen ble sendt så ventet jeg i over to uker til før det viste seg at filmen hadde blitt borte i post.

Som enkelte kanskje har fått med seg så forsvinner det endel post til min adresse. Hvorfor har jeg ingen som helst anelse om.

DVDstrax har aldri evnet å levere meg en eneste film, tror jeg har bestil over 5 filmer som aldri har kommet frem. Om det er deres feil eller postens feil vet jeg ikke.

Men DVDstrax er faktisk det eneste firmaet som har avkrevd meg med inkasso for varer jeg ikke har mottatt.

De krever 362,34 med medfølgende kommende inkassosalærer dersom jeg ikke betaler. Dette via inkassobyrået PayEx.

Dette er jo litt prinsippsak for meg, jeg mener at det er deres og postens ansvar frem til jeg mottar pakken.
    Samtidig så er jeg jo svært lite lysten på å få betalingsanmerkinger og kanskje miste muligheten på å få lån bare fordi DVDstrax setter seg på bakbena.

Noe som jeg synes er enda mer dumt er at de ikke vil svare på mail, der jeg forklarer de problemet.
    Hva skal jeg gjøre da?

Bite i det sure eplet å betale for noe jeg ikke har fått?
    Eller har jeg noe å stille opp med i en eventuell skifterett?

Er ikke akkurat noe morsomt å være kunde når noe sånt skjer.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært en pakke så hadde posten sporingsinfo hjulpet deg med å bevise at du ikke har mottatt noe som helst.
    Brevpost er jeg litt usikker på hva Posten sitter med av info... Fint lite kanskje?
    Blir kanskje vanskelig å bevise at du ikke har mottatt noe, men samtidig vanskelig for dem å bevise at du HAR mottatt noe :?

Send DVDstrax en skriftelig bestridelse av fakturaen grunnet du ikke har fått pakken (ta vare på en kopi) Får du regning fra et inkassofirma sender du én kopi av brevet der du protestert på fakturaen. Et bestridt krav kan ikke innkreves via utenrettslig inkasso. (om saken allerede er gått til inkasso tror jeg det er for sent å bestride kravet...)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sende en epost til forbrukerrådet og forklar situasjonen. De svarer rimelig kjapt og greit.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Sende en epost til forbrukerrådet og forklar situasjonen. De svarer rimelig kjapt og greit.
    Jeg har sendt DVDstrax flere mailer, holder det? Eller må jeg sende et fysisk brev?

Holder det om jeg sier til PAyEx at jeg bestrider kravet?

Det har vel ikke gått til inkasso enda, men det er et "inkasso-varsel".

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du blir frastjålet så mye, så skulle du hatt tatt kontakt med de du kjøper av og tatt å avtalt å spore en sending med en sender av no slag å
    sett hvor den filmen havna hen:-D

For du har vel tatt kontakt med Posten om dette? Både i Norge,Sverige og Danmark.

Synes det er rart at du blir frastjålet så mye.
    "Normale" tyver ville ikke tatt alle bestillinger til samme person hele tia,da ber de jo om bråk.

Dette hadde kanskje vært en sak for Tv2 hjelper deg

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Siden du blir frastjålet så mye, så skulle du hatt tatt kontakt med de du kjøper av og tatt å avtalt å spore en sending med en sender av no slag å
    sett hvor den filmen havna hen:-D

For du har vel tatt kontakt med Posten om dette? Både i Norge,Sverige og Danmark.

Synes det er rart at du blir frastjålet så mye.
    "Normale" tyver ville ikke tatt alle bestillinger til samme person hele tia,da ber de jo om bråk.

Dette hadde kanskje vært en sak for Tv2 hjelper deg
    Har klaget til Posten mange ganger, de sender brevsvar om at de skal skjerpe sine rutiner og klage til postbudene, men ingenting hjelper jo.

Dette skjedde også på min gamle adresse, jeg har lås på postkasse og alt.

I førsten så fikk jeg alle filmer som normalt, men etter en viss tid så begynte nesten alle filmene å bli borte.

Jeg synes uansett det er dårlig gjort av Strax å gi meg inkasso...

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Jeg har sendt DVDstrax flere mailer, holder det? Eller må jeg sende et fysisk brev?

e-mail duger vil jeg tro, det viktigste er at det er skriftelig.
    Det skal være nok å gi evt inkassofirma beskjed om at du har klaget på faktura, men om de krever dokumentasjon er det viktig at du har det.

Hva sier Posten om alt som forsvinner hos deg? Har sett den andre tråden din om tidligere slike episoder...

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ofte å legge ut slike saker på avforum av en eller annen grun....

Tar ofte ikke så lang tid før det blir fikset. Hehe

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det blir ikke det samme. Forbrukerrådet vet hvilke rettigheter du har og gir råd om hva du kan/bør gjøre. Du kan også ringe de hvis du har det travelt. De tok telefonen nokså kjapt da jeg ringte. Bedre enn Telenor ihvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt dvdstrax siden de startet opp og aldri hatt problemer med noe, men i det siste har jeg kjøpt blu-ray filmer hos min lokale elkjøp butikk, siden dvdstrax ikke kan konkurere på pris lenger

En film fra play.com ble borte en gang, men fikk ny fra dem uten problemer, og en annen gang fikk jeg en pakke fra play.com i min postkasse som var ment til noen andre, fant fram tlf.nr sånn at jeg fikk gitt beskjed til den som skulle ha pakken, så det ble ordnet kjapt og greit.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    e-mail duger vil jeg tro, det viktigste er at det er skriftelig.
    Det skal være nok å gi evt inkassofirma beskjed om at du har klaget på faktura, men om de krever dokumentasjon er det viktig at du har det.

Hva sier Posten om alt som forsvinner hos deg? Har sett den andre tråden din om tidligere slike episoder...

Det er jo sef mulig at det er et uærlig postbud som jobber på posten... når de ser at det bare er brevpost og kjenner igjen hvem som kjøper film på navn så blir kanskje fristelsen for stor... Er nok mye rart som jobber på posten om dagen, polakker, vikarer og ferievikarer....

Her virker det som om det er en fast ansatt som har urent mel i postsekken siden dette er noe som har foregått over lang tid.

For jævlig er det uansett at JEG som kunde skal måtte slite med INKASSO og kanskje tilogmed betalingsanmerkning pga at noen har stjålet posten min.
    Finnes det ikke forsikringer mot sånt?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kjipt. Et proble er også at det ikke vil gjelpe med en sporet pakke for å sjekke. Den vil garantert komme frem. Er det mulig å avtale "skjult" sporing tro? Slik at ikke budene vet at et brev er sporet?

Man betaler ikke før man har mottatt varen. Dette må de bare gi seg på.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør innvolverer Forbrukerrådet snarest mulig. Det er mye lettere å forhindre inkasso enn å få slettet betalingsanmerkninger.

Det enkleste hadde vært å betale regningen og så aldri handle der mer. Det kommer an på hvor prinsippfast du er.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Du bør innvolverer Forbrukerrådet snarest mulig. Det er mye lettere å forhindre inkasso enn å få slettet betalingsanmerkninger.

Det enkleste hadde vært å betale regningen og så aldri handle der mer. Det kommer an på hvor prinsippfast du er.

Ja, jeg må nok regne med å betale selvom jeg ikke har fått noe..

Surt for meg det..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør vel benytte oppkravssending for å sjekke om de i det hele tatt sender noe. Hvis det er mulig hos det firmaet? Hadde samme problem med et annet da jeg bodde i Oslo. Masse CDer som ikke kom fram. Posten tok ansvar og innrømte at de hadde tvilsomme ansatte.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har forsøkt på rimelig vis å kontakte dvdstrax uten å komme igjennom, så kontakter du payex og forklarer saken. De ønsker så langt det er mulig at du blir enig direkte med firmaet før de begynner å drive inn saken, og i utgangspunktet blir ikke et så lite beløp forfulgt gjennom forliksråd m.m.
    --
    Thorbjørn

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selv har handlet på DVDstrax og har ikke hatt noe problemer med det og filmene har alltid kommet.

Jeg handlet på Platekompaniet.no en gang og det var første gangen, jeg ventet i nesten to uker på å få filmene så jeg kontaktet Platekompaniet.no og sa at jeg ikke har motatt varene så da sa dem at jeg skulle vente litt til, hvis filmene ikke kom så skulle dem sende på nytt. Jeg fikk en mail om at filmene kom tilbake til nettbutikken og at posten ikke fant min adresse så dem sendte på nytt så vips var filmene kommet til meg.

Så det kan kanskje være at posten ikke finner adressen og tar eventuelt pakken(e) selv og later som ingenting.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som enkelte kanskje har fått med seg så forsvinner det endel post til min adresse. Hvorfor har jeg ingen som helst anelse om.
    (
    Jeg har aldri skjønt dette med post som bare forsvinner. Postforsendelser kan spores hele veien fra avsender til mottaker. Og blir posten borte på et pkt, så er det en person må stå til ansvar for dette.

Den personen som bærer ut posten er ikke en mystisk person, men en ansatt hos Posten som har akkurat din postkasse på sin rute.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Jeg har aldri skjønt dette med post som bare forsvinner. Postforsendelser kan spores hele veien fra avsender til mottaker. Og blir posten borte på et pkt, så er det en person må stå til ansvar for dette.

Den personen som bærer ut posten er ikke en mystisk person, men en ansatt hos Posten som har akkurat din postkasse på sin rute.
    Men brevpost har vel minimalt med sporingspunkter? Ergo vanskelig å finne ut hvor den har tatt en sving.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima

Her har du nok litt feil, Det er to eller flere ting som teller inn her. Det ene er særlig om det er postpakke eller brevpost. DVDstrax og en rekke andre firmaer benytter seg av brevpost, dette gjør filmene og frakten billigere men utsetter også varen for tyveri o.l.

Dersom pakken er sporet med strek kode etc, så VET man presis hvor i postgangen pakken befinner seg, og da er nok de postansatte selv de med kleptomantendenser ekstra forsiktig med å stjele eller å passe på at varen kommer fram... For blir den borte der du jobber så får du eller de du jobber med et hellvete.

Et BREV derimot er helt, totalt uvisst hvor befinner seg, nå er det jo ikke ofte så mye verdier i brev, men klart brevpost som det står DVDstrax utenpå med STORE bokstaver på utsiden som også er fete med flere filmer i kan nok være en fristelse for folk med kleptomantendenser...

Mitt poeng er at det alltid vil finnes kleptomane som kjenner igjen dvdfirmaer og navn rundtomkring og som stjeler om de får muligheten til dette.

Det som sjokkerer meg er at DVDStrax vil at JEG skal betale for at deres leveringsmåte har problemer....

De er jo sannsyneligvis forsikret mot skader og tap, det er jo ikke JEG som kunde.

Derfor stinker "servicen" deres..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •