Netshop og garanti/reklamasjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 50
    Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Netshop og garanti/reklamasjon

Nå skal jeg i gang med noe jeg har gruet meg til i noen dager - jeg skal levere inn min ødelagte HPlaptop til Netshop. Etter å ha lest en del tråder her og på Hardware.no har jeg forstått at det er en hard kamp å kjempe dersom du vil ha noe tilbake fra Netshop. Hadde jeg vært lur nok til å lese litt på nettet om butikken før jeg kjøpte PC, hadde jeg nok styrt unna Netshop. Men sånn ble det altså ikke. Netshop hadde den billigste prisen og jeg slo til på en HP Pavilion dv9266ea/Intel Core2 T5500/17"WXGA/2GB ram/320GB/DVDRW/WLAN/Vista Premium til 13 164,- levert på døren. Ting gikk fint helt frem til en episode her om dagen.

Her er feilmeldingen/returbegrunnelsen jeg sendte til Netshop i dag:

<< Hei!

Jeg kjøpte en HP bærbar PC av dere den 24.04.2007.
    Den har fungert helt fint frem til her om dagen. Da jeg skulle åpne lokket/skjermen på vanlig måte var det noe som løsnet/knakk nede i venstre hjørne av skjermen. Etter dette har det ikke vært mulig å bruke PCen da skjermen er defekt. Når man skrur den på ser det først ut til å være noe flytende på skjermen før den etterhvert blir helt hvit. PCen fungerte som sagt helt fint frem til dette og har blitt pent behandlet.

Ettersom det er under 2 år siden jeg kjøpte PCen regner jeg med at dette er en garantisak. Dersom garantien gitt av Netshop er kortere enn 2år, faller dette i så fall under reklamsjon, som er 5 år for PCer.

Jeg har mulighet for å levere den inn til Netshops avdeling i Oslo, og jeg har tatt vare på alle dokumenter og alt utstyr.

MVH
    >>

Jeg har så vidt jeg vet loven på min side, men Netshops kundeservice har etter det jeg har lest en tendens til å kjøre sitt eget show med løgner, ignorering og bortforklaringer i slike saker.

Jeg forbreder meg på noen harde uker, kanskje måneder, men jeg har ihvertfall ikke tenkt til å gi meg med det første :evil:

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel komme med en positiv tilbakemelding angående Netshop basert på egen erfaring:

Kjøpte et grafikkkort til min nye PC for litt over 2 år siden. Det var et demokort som i følge de skulle være i god stand. Det var defekt fra første sekund, og etter en samtale per telefon og retur av produktet (i henhold til deres returrutiner), fikk jeg et helt nytt kort i posten litt over en uke etterpå. Kanskje litt mer komplisert siden det muligens er en reklamasjonssak, men jeg følte i hvertfall at min sak ble håndtert proffesjonelt.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flaks for meg at jeg så denne tråden nå. Har ikke fått med meg at Netshop var vanskelige å ha med å gjøre, før jeg leste det du skrev her nå POSEN. Jeg, akkurat som deg fant ut via Hardware at Netshop hadde den beste prisen på en plasma skjerm som jeg en stund har vurdert, men da tror jeg ikke at jeg vil handle der

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Flaks for meg at jeg så denne tråden nå. Har ikke fått med meg at Netshop var vanskelige å ha med å gjøre, før jeg leste det du skrev her nå POSEN. Jeg, akkurat som deg fant ut via Hardware at Netshop hadde den beste prisen på en plasma skjerm som jeg en stund har vurdert, men da tror jeg ikke at jeg vil handle der
    Dette vil jeg sterkt fraråde, ja. Ikke på bakgrunn av egen erfaring, men her er noen som har fått problemer med varer fra Netshop:

Forum > Netshop - reklamasjon på bærbar PC - Diskusjon.no
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...o-no-more.html

Jeg vil tro at det er verdt den ekstra tusenlappen eller så dersom du skulle få et problem med varen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av POSEN
    Nå skal jeg i gang med noe jeg har gruet meg til i noen dager - jeg skal levere inn min ødelagte HPlaptop til Netshop. Etter å ha lest en del tråder her og på Hardware.no har jeg forstått at det er en hard kamp å kjempe dersom du vil ha noe tilbake fra Netshop. Hadde jeg vært lur nok til å lese litt på nettet om butikken før jeg kjøpte PC, hadde jeg nok styrt unna Netshop. Men sånn ble det altså ikke. Netshop hadde den billigste prisen og jeg slo til på en HP Pavilion dv9266ea/Intel Core2 T5500/17"WXGA/2GB ram/320GB/DVDRW/WLAN/Vista Premium til 13 164,- levert på døren. Ting gikk fint helt frem til en episode her om dagen.

Her er feilmeldingen/returbegrunnelsen jeg sendte til Netshop i dag:

<< Hei!

Jeg kjøpte en HP bærbar PC av dere den 24.04.2007.
    Den har fungert helt fint frem til her om dagen. Da jeg skulle åpne lokket/skjermen på vanlig måte var det noe som løsnet/knakk nede i venstre hjørne av skjermen. Etter dette har det ikke vært mulig å bruke PCen da skjermen er defekt. Når man skrur den på ser det først ut til å være noe flytende på skjermen før den etterhvert blir helt hvit. PCen fungerte som sagt helt fint frem til dette og har blitt pent behandlet.

Ettersom det er under 2 år siden jeg kjøpte PCen regner jeg med at dette er en garantisak. Dersom garantien gitt av Netshop er kortere enn 2år, faller dette i så fall under reklamsjon, som er 5 år for PCer.

Jeg har mulighet for å levere den inn til Netshops avdeling i Oslo, og jeg har tatt vare på alle dokumenter og alt utstyr.

MVH
    Johannes Straume >>

Jeg har så vidt jeg vet loven på min side, men Netshops kundeservice har etter det jeg har lest en tendens til å kjøre sitt eget show med løgner, ignorering og bortforklaringer i slike saker.

Jeg forbreder meg på noen harde uker, kanskje måneder, men jeg har ihvertfall ikke tenkt til å gi meg med det første :evil:
    Normalt pleier HP og ha 1 års garanti på sine bærbare, så dette blir nok en reklamasjon. Om du får problemer med Netshop kan du jo også reklamere direkte til HP, da Netshop egentlig bare er et mellomledd.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Normalt pleier HP og ha 1 års garanti på sine bærbare, så dette blir nok en reklamasjon.
    Jepp, det er 1års garanti på PCen fra HP, det står ved serienummeret. Det er jo de butikker som gir garanti utover det produsenten gir, men vet ikke om Netshop er en av disse.

Om du får problemer med Netshop kan du jo også reklamere direkte til HP, da Netshop egentlig bare er et mellomledd.
    Denne muligheten visste jeg ikke om. Kanskje dette vil være en bedre løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det er 1års garanti på PCen fra HP, det står ved serienummeret. Det er jo de butikker som gir garanti utover det produsenten gir, men vet ikke om Netshop er en av disse.

Denne muligheten visste jeg ikke om. Kanskje dette vil være en bedre løsning?
    Jeg har i alle fall gjort det med en HP bærbar kjøpt hos amentio.no. Funket fint det, krevde bare serienummer og kjøpskvittering (jeg fikk tilsendt ny kjøpskvittering i PDF format fra amentio).

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i alle fall gjort det med en HP bærbar kjøpt hos amentio.no. Funket fint det, krevde bare serienummer og kjøpskvittering (jeg fikk tilsendt ny kjøpskvittering i PDF format fra amentio).
    Var dette en garanti- eller reklamasjonssak?
    Hva var problemet og hvor leverte du inn PCen?

Aner jeg en mulighet til å slippe å mase med Netshop 8)

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare ønske trådstarter lykke til. Det er jeg som hadde den ene saken det er linket til her tidligere. Kort fortalt - det tok meg ett år og sak i Forbrukertvistutvalget før jeg fikk pengene mine tilbake. De folka der må du regne vil prøve seg på alt for å vri seg unna. I ditt tilfelle lukter det "kunden har vært uaktsom under bruk av pc blablabla...osv". Stå på! Ikke gi deg. Ring Forbrukerrådet og ta opp saken din på forbrukerdelen av diskusjon.no. Jeg fikk masse hjelp og tips av kyndige folk. Det er deilig den dagen du står der og kan smake på seieren

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    Kan bare ønske trådstarter lykke til. Det er jeg som hadde den ene saken det er linket til her tidligere. Kort fortalt - det tok meg ett år og sak i Forbrukertvistutvalget før jeg fikk pengene mine tilbake. De folka der må du regne vil prøve seg på alt for å vri seg unna. I ditt tilfelle lukter det "kunden har vært uaktsom under bruk av pc blablabla...osv". Stå på! Ikke gi deg. Ring Forbrukerrådet og ta opp saken din på forbrukerdelen av diskusjon.no. Jeg fikk masse hjelp og tips av kyndige folk. Det er deilig den dagen du står der og kan smake på seieren
    Takk for støtten

Jeg hører "kunden har vært uaktsom under bruk av pc blablabla...osv". på lang avstand, ja :-?

Det hadde vært flott om jeg kunne sluppet unna Netshops serviceapparat og bare gått rett til HP.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var dette en garanti- eller reklamasjonssak?
    Hva var problemet og hvor leverte du inn PCen?

Aner jeg en mulighet til å slippe å mase med Netshop 8)
    Var/er reklamasjon på batteri (obs! batteri har bare 2 års reklamasjonsrett) og vifte. Har enda ikke fått sendt inn PC, men skal gjøre dette snart. Hvor PC skal sendes får du beskjed om på mail fra HP Support.

Når det gjelder å få kjøpet hevet så må du nok gå om Netshop, men om du bare vil ha feilen utbedret så er det nok enklest å ta det med HP.

Jo mindre ledd som er innvollvert jo enklere blir det, synst nå jeg.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld meg, men hva pokker er vitsen med å opprette en tråd om noe som (i verste fall) KAN skje...???

Hvorfor i all verden kan du ikke la NetShop i alle fall få sjansen til å vise at de har en ryddig grad av service FØR du kjører på med en uberettiget negativ hetsing.

Andres erfaring har absolutt INGENTING med deg selv å gjøre.

Fint om du kan komme tilbake først når du har fått et svar fra NetShop.

Jeg irriterer meg grønn over folk som lar seg influere av negative påstander.
    Hvor mange av oss er det egentlig som i utgangspunktet uoppfordret forteller om positive hendelser? Noe de fleste handler er?
    Utvis et visst skjønn før dere reagerer på samme vis som KentOve.

Takk!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var/er reklamasjon på batteri (obs! batteri har bare 2 års reklamasjonsrett) og vifte. Har enda ikke fått sendt inn PC, men skal gjøre dette snart. Hvor PC skal sendes får du beskjed om på mail fra HP Support.

Når det gjelder å få kjøpet hevet så må du nok gå om Netshop, men om du bare vil ha feilen utbedret så er det nok enklest å ta det med HP.

Jo mindre ledd som er innvollvert jo enklere blir det, synst nå jeg.
    Batterier har, etter det jeg erfarer via en rekke produsenter/leverandører, kun 1 års garanti-/reklamasjonstid.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Unnskyld meg, men hva pokker er vitsen med å opprette en tråd om noe som (i verste fall) KAN skje...???

Hvorfor i all verden kan du ikke la NetShop i alle fall få sjansen til å vise at de har en ryddig grad av service FØR du kjører på med en uberettiget negativ hetsing.
    Jeg har her opprettet en tråd om en prosess som består av å kjøre en reklamasjonssak med Netshop. Ettersom første steg ble tatt i dag hadde jeg lyst til å starte tråden slik at dersom noen er interessert, kan de følge saken steg for steg mens den pågår.

Jeg lar Netshop få sjansen til å bevise at de har en ryddig grad av service ved å legge alle data på bordet fra første stund, og følge saken uansett om den får et positivt eller negativt utfall.
    Jeg synes ikke at jeg kjører på med en uberettiget negativ hetsing. Det jeg skriver er at jeg har lest det og det, og derfor går jeg inn i denne saken med en negativ innstilling til Netshop. Jeg legger også ved lenker og sier at jeg fraråder på bakgrunn av det jeg har lest der og ikke av egen erfaring.

Andres erfaring har absolutt INGENTING med deg selv å gjøre.
    Dette er jeg fullt klar over, og dette har jeg heller aldri hevdet.
    Det har seg sånn at jeg nå befinner meg i samme posisjon som personer i trådene jeg har linket til, og utifra deres erfaringer har jeg fått et inntrykk av hvordan denne saken vil arte seg.

Fint om du kan komme tilbake først når du har fått et svar fra NetShop.
    Det kan du være sikker på at jeg skal. Saken skal dokumenteres korrekt fra start til mål.

Jeg irriterer meg grønn over folk som lar seg influere av negative påstander.
    Dersom du irriterer deg grønn over folk som lytter til andres negative "påstander" tror jeg ikke AVforum er det rette stedet for deg. Dersom noen lar seg influere av mine utspill i denne tråden er det fortsatt basert på erfaringer selvom det ikke nødvendigvis er mine erfaringer.

Sitat Opprinnelig postet av Roko
    Hvor mange av oss er det egentlig som i utgangspunktet uoppfordret forteller om positive hendelser? Noe de fleste handler er?
    Det skal ikke mye leting til før du finner innlegg der folk uoppfordret forteller om positive erfaringer. F.eks. lenger opp i tråden her.

Utvis et visst skjønn før dere reagerer på samme vis som KentOve.
    KentOve kan vel snakke for seg selv, men jeg vil tro at han som alle andre utviser et visst skjønn før han bestemmer seg for hvor han vil handle TV.

Takk!
    Fint.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo koselig å se denne tråden nå som jeg nettopp har sendt en laptop i retur med pixelfeil, Netshop var imøtekommende med å ta den i mot så jeg håper ikke dem krangler med meg pga slike ting som andre har opplevd. Vi får håpe på det beste at alt går som det skal, om det skjer så kan jeg også legge igjen en positiv erfaring her. Det handler litt med det å være rolig og samt litt tolmodig, men ta gjerne en telefon og hør åssen det går med produktet man har sendt inn. Jeg kan holde dere oppdatert med min sak og flott vi kan samle litt ros til disse butikkene, de omsetter vel ikke for millioner for ikke noe vel?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Batterier har, etter det jeg erfarer via en rekke produsenter/leverandører, kun 1 års garanti-/reklamasjonstid.
    To års reklamasjonsrett på pc-batteri
    Hører til kjøp av varer

Forbrukartvistutvalet (FTU) har bestemt at du har to års reklamasjonsrett på pc-batteri. Butikken blir no nøydd til å godta å skifte ut batteria dersom dei blir øydelagde ved normal bruk før det har gått to år.

Øyvind Herseth Kaldestad Informasjonsrådgiver/pressekontakt , 25.03.2008 15:23

Forbrukartvistutvalet behandla nyleg ei sak der ein forbrukar hevda at batteriet i pc-ein frå Dell var mangelfullt fordi det slutta å verke etter 16 månader. Selskapet avviste kravet dei meinte at batteri er forbruksmaterielle som blir selde med berre eitt års garanti.

FTU slo fast at sjølv om batteri er forbruksmateriell, må det likevel forventast at det har ei viss normal levetid. Etter utvalet si oppfatning er denne på om lag to og ei halvt til tre år når det gjeld dagens pc-batteri. FTU bestemde derfor at batteriet var mangelfullt og forbrukaren har krav på å få nytt batteri.

Forbrukaren som reklamerte på batteria gjorde det innan reklamasjonsfristen på 2 år. FTU har derfor ikkje vurdert om det gjeld ein utvida reklamasjonsfrist for slike batteri. Vedtaket seier derfor ikkje utan vidare at forbrukarar har rett på nytt batteri dersom det sluttar å verke etter to år.

Kilde: To års reklamasjonsrett på pc-batteri -

Så det er ikke alltid en skal tro på det produsentene sier De snakker ofte kun om garanti, som er 1 år. Mange vil da tro at garanti og reklamasjon er det samme, og da glømme saken. Noe produsentene selvsagt sparer mye penger på.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med batterier høres bra ut!
    Viktig at mange (fordi laptoper nå er blitt ytterst vanlig) får med seg resultatet av denne "dommen". :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig å poste en "jeg-frykter-Netshops-retur" uten å ha noe annet håndfast enn andres påståtte erfaringer. Jeg har handlet massevis av ordrer hos Netshop i mange år, og har hatt 5-6 retursaker. Både på nye produkter (DOA) og produkter som har vært i bruk i flere år. Det har aldri vært noe problem. De er kjappe og uproblematiske. De er som alle andre nettforhandlere trege med å tilbakebetale portoutgifter i forbindelse med retursaker, men det har jeg personlig ingen problemer med å takle.

Dersom du skal komme noen vei med en retursak er det viktig å være nøyaktig i informasjonen, ærlig og ikke minst litt tålmodig. Skriv heller en post når du har avsluttet saken med informasjon om hvordan du gikk frem og hva resultatet ble.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det og gi 1 års garanti er lov.
    Da kun om garantien de 12 måndene gir bedre betingelser utover det lovene tilsier for 24 månders garantien.

Spurte om dette hvorfor enkelte produsenter gir kun 1 års garanti der i blandt hp i denne tråden.
    http://avforum.no/forum/generell-htp...aranti-pc.html

Loven om garanti og reklemasjonsrett:
    Garantier og reklamasjonsrett - dine rettigheter -

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt enig med RoKo her - blir helt feil utgangspunkt for reklamasjonen. Folk blir bedre på det de gjør ved å få ros når de gjør riktig og ikke ved å gi kjeft når man gjør feil. Synd bare at kjeften sitter mye løsere en rosen :-? .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •