Netshop og garanti/reklamasjon - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Tror ikke at noen har perfekt service-record. Jeg har bare hatt positive møter med reklamasjoner på ting jeg har handla på internett, bl.a. Komplett. Da var det værre da jeg fikk problemer med min bærbare PC kjøpt hos en lokal pusher tilhørende en stor kjede. Det tok 7-8 uker, men fikk til slutt hevet kjøpet pga lang tid på verksted.
    I noen av sakene var det ikke bare snakk om ikke å ha perfekt service-record, men saker der firmaet rett og slett kom med løgner og gjorde alt for å slippe unna. Det var også tilfeller der forbrukeren måtte gå helt til forbrukertvistutvalget før han fikk sin rett.
    I saker som dette har nok forbrukeren vært ytterst uheldig, og møtt på personer som absolutt ikke skulle ha jobbet i en serviceavdeling.

Når dette er sagt så synes jeg at det er veldig greit at folk forteller om sine erfaringer med kjøp og reklamasjoner. Dette gir andre muligheten til å velge et firma som får skryt i motsetning til et som får refs. Men skriv om egne erfaringer, ikke andres.
    Hele denne tråden er jo en opprettet med én intensjon - å fortelle andre brukere om min personlige erfaring. Grunnen til at jeg la ved linker der andre fortalte om sine erfaringer var jo bare for å forklare hvorfor jeg hadde en negativ innstilling på forhånd.

Håper det ordner seg for trådstarter.
    Takk for det

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Flaks for meg at jeg så denne tråden nå. Har ikke fått med meg at Netshop var vanskelige å ha med å gjøre, før jeg leste det du skrev her nå POSEN. Jeg, akkurat som deg fant ut via Hardware at Netshop hadde den beste prisen på en plasma skjerm som jeg en stund har vurdert, men da tror jeg ikke at jeg vil handle der

Viser litt til dette inlegget....

Min kjære snart 2 år gamle Panasonic plasma sluttet plutselig å virke midt under et spennende oppdrag i Fallout 3 for et par uker siden

Sendte reparasjonsforespørsel til Netshop - fikk svar samme dag. Fikk tilbud om å sende den, levere den til Netshop i Sandefjord - eller å levere direkte til serviceverksted (de vil da gi meg kr 250,- i kjøregodtgjørelse).

Jeg valgte å selv kjøre til verksted å levere selv. Nå et par uker etterpå har jeg den atter på veggen her hjemme - som ny

Det ble ikke stilt noen spørsmål om noe som helst, den ble bare fikset - ferdig med det.

Min erfaring med reklamasjon og Netshop er med andre ord meget god.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo nesten litt Deja Vu over dette - at jeg tidligere kommenterte i denne tråden - også går min tv i stykker rett etterpå

Hvordan gikk det med ditt opplegg Posen?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Erfaringsmessig så kan nettshhop være veldig dårlige på kundeservice og så videre.
    Dem vil helst ikke gjøre noe dem kan spille og gjøre.

Men slike soleklare garantisaker som den du hadde Mr_Spock så er det såklart at dem ikke sier noe.
    Men om f.eks du hadde ødelagt en av HDMI inganene på Tv-en så er det typisk Netshop og la det gå ut over garantien på TV-en (selv om HDMI porten ikke har noe med TV-en's bilde på andre porter og gjøre f.eks).

Av slike årsaker har jeg sluttet og bruke nettshop etter og ha vert lang trofast kunde.
    Det er dog eneste nettbutikken jeg bevist ikke handler, han til nøds bruke den om dem er betydelig billigere en andre plasser.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer en oppdatering i saken:

PCen våknet til liv litt etter at jeg opprettet denne tråden. Den fungerte 1 dag, så var det tilbake til det samme gamle. I tiden fremover oppførte den seg rart og av og til fikk jeg nesten logget meg inn, men jeg ga til slutt opp at den skulle fikse seg selv, og sendte den til Netshop Sandefjord den 14. juli. Så ble det stille en stund. Den 12. august fikk jeg tilsendt ordrebekreftelse, leveringsbekreftelse og et angreskjema på mail. Dette gjorde meg ikke mye klokere, men for et par dager siden fikk jeg hentelapp fra postkontoret, det lå en pakke fra Netshop og ventet på meg. Jeg ble både imponert og glad

I dag dro jeg og hentet pakken. Da jeg kom hjem og åpnet pakken, stilnet humøret. Dette var jo ikke min PC :-? I esken lå det masse ark. Noe av det mailutskrifter og noen ark jeg ikke forstod noe av. Ikke noe av dette hadde mitt navn eller saksnummer på det. Esken med alt innhold skulle vært sendt til Kopervik.

Nå lurer jeg på hva som har skjedd med min PC, har også min blitt sendt til feil mottaker? Det er jo selvfølgelig mye privat på PCen og jeg vil ikke at den skal havne i hendene på hvem som helst. Det er nok informasjon om meg på maskinen til å kunne skape mye problemer, hvis man har slike intensjoner. Jeg regner med at eieren av den PCen jeg fikk tilsendt ikke er glad for at hennes PC ble sendt til en vilt fremmed.

Nå blir det enda en tur på postkontoret og fraktkostnad, og sannsynligvis også en betydelig ventetid før jeg får min egen PC, som jeg ikke har hørt et ord om siden jeg sendte den for over én måned siden.

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svogeren min kjøpte nylig en 50" plasma via Netshop, men fant raskt ut at lyden på TVen var ødelagt. Ved en mail til kundeservice der han forklarte problemet fikk han svar dagen etter med tilbud om enten 1 000 kr avslag eller at de kom å hentet den via Tollpost.
    Han valgte å få den hentet, noe som skjer imorgen. Netshop sender så en ny TV i retur så snart de har mottatt den defekte - uten å ta den inn for diagnose etc.

Siden tråden omhandler erfaringer rundt Netshops reklamasjonssaker, tenkte jeg å bidra med en positiv historie også.

Håper uansett du får riktig PC snart! Det er alltid godt å få ut frustrasjonen når en sliter med en reklamasjonssak..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    handlet mye på netshop,sist en receiver.aldrig hatt problemer måtte sende inn pj til software oppdatering,null problem

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opp til nå hatt nesten bare positive erfaringer med dem i flere år, men begynte å bli lei av å vente på nytt om pcen jeg leverte inn på rep for et par uker siden.
    Tenkte den måtte være ferdig snart, så jeg ringte (lang ventetid forresten) men han jeg fikk snakke med lurte på om jeg var sikker på at jeg hadde levert den inn?

Har kvitering på at jeg har levert den selvsakt, og det ID nummeret de ga meg. Han jeg snakket med sa han skulle se etter pcen min og sa han skulle ringe oppigjen straks.
    Det er nå snart 5 timer siden :S

Syns jo ikke sånt er betryggende, håper de ikke har rotet den bort.
    Om de ikke har rotet den bort så er det jo alikevel litt sløvt å ikke ha fått begynt på den etter to uker, var vist nok ikke mer enn to pcer som dem jobbet med akkuratt nå så veldig travelt hadde de det vel ikke.

Har handlet det meste hos dem tilnå men tror jeg skal teste Komplett litt mer fremmover ettersom de også nå har hentebu i oslo.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig fått PCen min tilbake fra Netshop. Det tok ca. 2 1/2 mnd fra jeg sendte den til jeg fikk den tilbake, og dette er vel det man kan kalle lang behandlingstid.
    Jeg opplevde at jeg fikk svar på henvendelser innen grei tid, og de jeg var i kontakt med var greit serviceinnstilt. Jeg opplevde at de ble mer ydmyke etter at de sendte meg feil PC i posten. Kommuniksjon og tilbakelevering av denne gikk greit.
    Jeg vet ikke om det er Netshop eller HP som har vært trege i denne saken. Det var jo HP som tok seg av reparasjonen. Sannsynligvis gikk det sakte hos begge parter.

Alt i alt en nøytral opplevelse med retur hos Netshop. Saken gikk tregt, de rotet en del, men ingen slo seg vrange og kommunikasjonen gikk greit

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått tilbake min pc pgså, men desverre har den fortsatt noen av de samme problemene som den hadde da jeg sendte den inn.
    Er redd jeg må sende den inn igjen, men har ikke annledning til å være uten PC nå som det er tid for å skrive oppgaver etc.

Bare litt ille å ikke kunne stole på at pcen ikke går i blåskjerm eller bare slårsegav uten forrvarsel

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •