Netshop og garanti/reklamasjon - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50
    Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Angående "påstander" om erfaringer med Netshop kan jeg vise til dom i Forbrukertvistutvalget 08/366. Her er all dokumentert kontakt mellom undertegnende og Netshop ved (daværende?) leder for returavdelingen referert.

Selvfølgelig må Netshop i tilfellet til trådstarter få sjansen til å følge loven (hvilket de i mitt tilfelle IKKE gjorde før de ble dømt) og skal ikke forhåndsdømmes. Men det er et påfallende høyt antall av saker hvor nettopp denne bedriften er i negativ fokus, og det bør være i vår interesse som forbrukere å kunne ha en fri utveksling av erfaringer i så måte.

Jeg håper for POSENs og Netshops skyld at saken løser seg raskt og riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må vell egentlig si at jeg er blitt litt skeptisk på å kjøpe ting på nett.
    siden jeg nå 2 ganger har måtte sendt inn mitt "Asus M4A78T-E" hovedkort som begge gangene jeg har fått det har vert deffekt. (kjøpt hos komplett)
    prosessoren "AMD Phenom II X4 940 Black Edition" har også blitt tørr (tom for kjølepasta) etter all innstaleringen og av innstaleringen på hovedkortet.
    Socketen på hovedkortet bøyer/knekker pinnene under prosessoren i tillegg.
    venter på svar fra komplett og lurer på hvor det skal ende.

det du kan gjøre er det samme som jeg tenker å gjøre hvis ikke dette ender snart, er å ringe forbrukerrådet eller hva det heter, for de har som regel noe å si på saker som forhandler ikke vill samarbeide med også "plutselig" blir de veldig sammarbeidsvillig

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden ga meg litt dårlig smak i kjeften...

Er det noen som har noe dokumentasjon på at Netshop er overrepresentert i klagesaker i forhold til andre nettbutikker?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha søkt etter Netshop, netthandel, reklamasjon og problemer fant jeg ikke noe spesielt?

Jeg sjekket

Sammenlign produkter og priser hos Prisguide.no

hvor man har mulighet til å legge inn brukererfaringer med nettbutikker. Det finnes nettbutikker som har bedre "score" enn Netshop - men det finnes veldig mange fler som har mye dårligere score. Men jeg vet ikke hvor mye denne siden skal vektlegges?

Flere steder man kan sjekke hvordan Netshop er i forhold til andre?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hw.no ?

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Mr_Spock:

Dersom du hadde lest på prisguide.no tror jeg du ville fått samme inntrykk som meg. Les så lenge du gidder av brukernes erfaringer og du vil se at de som kjøper varer får rask og god service og gir toppkarakter mens over 50% av de som reklamerer for en vare legger igjen en 1er etter å ha mottatt (mildt sagt) dårlig kundeservice: http://www.prisguide.no/shop_review....e=1&act=review

Til dere andre som er skeptiske til denne tråden:

Det er ikke en tråd for å forhåndsdømme og kritisere Netshop, men en tråd der en reklamasjonssak blir dokumentert fra start til mål, slik at man ser hvordan en slik sak kan gå for seg. Dersom Netshop viser god kundeservice og takler reklamasjonen på en god måte, vil jo denne tråden bli en positiv tilbakemelding til dem, og en anbefaling som andre brukere kan lese.

Ta dere bryet med å lese brukererfaringer på nettet og det er også fint om man har tiltro til andre personer og ikke degraderer deres erfaringer til "påstander".

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vell ikke meningen å kritisere, men folk vill vel dele sine erfaringer (noen er dårlige og noen gode) om garantisaker og service?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av POSEN
    Til Mr_Spock:

Dersom du hadde lest på prisguide.no tror jeg du ville fått samme inntrykk som meg. Les så lenge du gidder av brukernes erfaringer og du vil se at de som kjøper varer får rask og god service og gir toppkarakter mens over 50% av de som reklamerer for en vare legger igjen en 1er etter å ha mottatt (mildt sagt) dårlig kundeservice: http://www.prisguide.no/shop_review....e=1&act=review

Til dere andre som er skeptiske til denne tråden:

Det er ikke en tråd for å forhåndsdømme og kritisere Netshop, men en tråd der en reklamasjonssak blir dokumentert fra start til mål, slik at man ser hvordan en slik sak kan gå for seg. Dersom Netshop viser god kundeservice og takler reklamasjonen på en god måte, vil jo denne tråden bli en positiv tilbakemelding til dem, og en anbefaling som andre brukere kan lese.

Ta dere bryet med å lese brukererfaringer på nettet og det er også fint om man har tiltro til andre personer og ikke degraderer deres erfaringer til "påstander".

Jeg leste jo om lesernes erfaringer - på Netshop, Komplett og et par andre - jeg fant ikke noe som skilte Netshop ut som dårligere enn de andre - alle sammen hadde en del dårlige tilbakemeldigner når det gjaldt reklamasjon.

??

Selv Komplett som skal være så bra når det gjelder dette - har en haug med misfornøyde kunder når det gjelder reklamasjon.

Hadde vært fint med et eller annet som bekrefter påstandene?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MKLars1
    er vell ikke meningen å kritisere, men folk vill vel dele sine erfaringer (noen er dårlige og noen gode) om garantisaker og service?
    Jepp, den er grei, har ikke noe problem med dette.

Men her blir det kjørt på med at Netshop er verst i klassen. Har lett en del på nettet nå og finner ikke noe som bekrefter dette.

Intrykket hittil er at du har minst like store muligheter til å få problemer ved reklamasjon ved andre nettbutikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er sant..
    jeg selv har store problemer med service og retur hos komplett og driver å venter på en sak

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg leste jo om lesernes erfaringer - på Netshop, Komplett og et par andre - jeg fant ikke noe som skilte Netshop ut som dårligere enn de andre - alle sammen hadde en del dårlige tilbakemeldigner når det gjaldt reklamasjon.

??

Selv Komplett som skal være så bra når det gjelder dette - har en haug med misfornøyde kunder når det gjelder reklamasjon.

Hadde vært fint med et eller annet som bekrefter påstandene?
    Hvilke påstander er det som skal bekreftes?

Jepp, den er grei, har ikke noe problem med dette.

Men her blir det kjørt på med at Netshop er verst i klassen. Har lett en del på nettet nå og finner ikke noe som bekrefter dette.
    Hvor blir det kjørt på med dette?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av POSEN
    Hvilke påstander er det som skal bekreftes?

Hvor blir det kjørt på med dette?
    Må inrømme at dette minner meg litt om Me, Myself & Irene

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må inrømme at dette minner meg litt om Me, Myself & Irene
    :-? Nå blir jeg litt oppgitt. Jeg vet ikke helt om jeg forstår humoren, men jeg forstår det sånn at du mener at jeg motsier meg selv?

Kan du ikke heller bare vise meg hvor jeg kjører på med at Netshop er verst i klassen?
    Jeg har ikke sammenlignet Netshop med andre nettbutikker så du må gjerne la være å komme med feilaktige påstander om at jeg har sagt ting jeg ikke har sagt.

Det jeg skriver til KentOve er at jeg vil fraråde å handle hos Netshop og viser til saker der de har utvist elendig kundeservice. Så sier jeg at jeg vil anbefale å legge i en ekstra tusenlapp for å få servicetrygghet, og jeg tenker da spesielt på å heller handle over disk da jeg vil tro man får en enklere eventuell retursak.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper klagesaken din går greit og at du blir fornøyd.

Går ut i fra at du forteller hvordan det går her i tråden uansett utfall.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper klagesaken din går greit og at du blir fornøyd.

Går ut i fra at du forteller hvordan det går her i tråden uansett utfall.
    Takk for det, jeg håper også at saken går greit for seg.

Jeg vil selvfølgelig fortelle hvordan det går uansett om det blir et minus eller en gullstjerne i Netshops liste av brukererfaringer.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg 2 mailer fra Netshop. Ettersom dette er første arbeidsdag etter at jeg sendte inn retursøknaden er jeg foreløpig imponert.

Her er mail nr. 1:

<< Hei

Fyll ut skjema og send det inn sammen med maskinen du lnsker å reklamere på. Vi trenger kun datamaskin med batteri.

Husk å merke sendingen med RMA nummeret du får på email.

Mvh

XXX XXXX
    Netshop ASA >>

Mail nr. 2:

<< Din retursøknad er godkjent for behandling av vår returavdeling.

Vi gjør oppmerksom på at dette ikke er en bekreftelse på at returen er godkjent, men at den har fått et saksnr hos oss.

24458 - HP Pavilion dv9266ea/Intel Core2 T5500 Du kan nå sende/levere denne til oss. Husk å lese våre returbetingelser om dette ikke er gjort.
    Det lønner seg å sende varen som norgespakke om du vil sende den, for da har du sporing på pakken. Ikke send i oppkrav, da lageret vårt ikke har mulighet til å betale ut pakker. Varen sendes til:

Netshop ASA
    Søndre Kullerød 6
    3241 SANDEFJORD

Merk emballasje og vare (ikke skriv på originalemballasje) med
    XXXXX XXXXX

Kommentar: Hei. Sender et reklamasjonsskjema som må fylles ut og leveres sammen med maskin.

Mvh Netshop - returavdeling >>

Da skal jeg fylle ut det vedlagte skjemaet og levere inn PCen til Netshops avdeling i Oslo som neste steg : )

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Posen

Lykke til og jeg sitter å venter på en pc selv derfra med pixelfeil, håper det kommer noe positivt ut av dette også. Det er i hvertfall moro om alt går prikkfritt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det kun er negativt om netshop her, så kan si noe positivt om dem.

Sendte en psu i retur til dem for ca 2 år siden, fikk ny 2 dager senere.

Så ikke alle historier er skrekk eksempler.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Lykke til og jeg sitter å venter på en pc selv derfra med pixelfeil, håper det kommer noe positivt ut av dette også. Det er i hvertfall moro om alt går prikkfritt.
    Takk for det, håper Netshop kan snu min negative innstilling

Sitat Opprinnelig postet av pazzi
    Siden det kun er negativt om netshop her, så kan si noe positivt om dem.

Sendte en psu i retur til dem for ca 2 år siden, fikk ny 2 dager senere.

Så ikke alle historier er skrekk eksempler.
    Håper det går like greit for oss andre som har slike saker på gang

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke at noen har perfekt service-record. Jeg har bare hatt positive møter med reklamasjoner på ting jeg har handla på internett, bl.a. Komplett. Da var det værre da jeg fikk problemer med min bærbare PC kjøpt hos en lokal pusher tilhørende en stor kjede. Det tok 7-8 uker, men fikk til slutt hevet kjøpet pga lang tid på verksted.

Når dette er sagt så synes jeg at det er veldig greit at folk forteller om sine erfaringer med kjøp og reklamasjoner. Dette gir andre muligheten til å velge et firma som får skryt i motsetning til et som får refs. Men skriv om egne erfaringer, ikke andres.

Håper det ordner seg for trådstarter.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •