Auksjoner på AVtorget = ubrukbart.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Auksjoner på AVtorget = ubrukbart.

Jeg er drittlei brukere som setter varen sin ut på auksjon men selger før tiden utløper. La inn bud på et par XTZ høyttalere men finner ut i ettertid at selger selvsagt har solgt varen lenge før auksjonen går ut.. Dette irreterer meg grenseløst..:evil:

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje på tide å fjerne hele Auksjonsdelen, funker det ikke på torget så kan dem prøve andre steder med andre ord. Aldri hatt sansen for disse auksjonene her inne, sjelden folk får no spes bud på tingene sine.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up useriøst

rimelig useriøst av selger da......:x

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har vært tatt opp en del ganger før..

Men, i ditt tilfelle, Antiloop, så ta kontakt med en moderator og forklar saken. Bruker vil nok få seg en smekk på pungen, i verste fall bli utestengt.

Skjønner godt du blir pissed

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt mail til moderator men annonsene det gjelder ligger ute enda. Jeg mener at når reglene ikke blir etterfulgt bør brukeren utestenges i 1mnd. 1 uke er alt for lite.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Har sendt mail til moderator men annonsene det gjelder ligger ute enda. Jeg mener at når reglene ikke blir etterfulgt bør brukeren utestenges i 1mnd. 1 uke er alt for lite.
    Hehe sendte mail til fyren å sa at jeg kunne betale med en gang jeg, og jeg bor rett i nærheten. Men så solgte han til noen andre uten å ta imot bud engang. Så jeg antar han ville selge fort som ****.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KinG^KaoZ
    Hehe sendte mail til fyren å sa at jeg kunne betale med en gang jeg, og jeg bor rett i nærheten. Men så solgte han til noen andre uten å ta imot bud engang. Så jeg antar han ville selge fort som ****.
    Helt håpløst.. Det er jo også viktig at kjøpere er seriøse og gir bud på riktig måte i auksjoner på AVtorget

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up utrolig

ser problemet.....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, vi ser jo dette problemet, og skal gjøre en hel del endringer i V2 for å "straffe" brukere som ikke oppfører seg ala Ebay, der brukere f.eks. stenges ute 2 uker ved negativ tilbakemelding, 4 uker ved 2 negative osv., der vi samtidig gir den enkelte kjøper eller selger et gitt antall dager på å "fikse" klagen... Vi har tenkt ut et fint system for dette for V2, tror det blir bra!

Auksjon som funksjon mener jeg imidlertid absolutt har livets rett, gitt at selger og kjøper forholder seg til de retningslinjer som foreligger er jo det en veldig grei måte å "justere" markedspris på, og på AV som alt annet er det jo ikke alltid like greit å vurdere "verdien" på en vare, og dermed er auksjonen en glimrende verktøy.

Vi SER altså problemet - og når det gjelder brukere som ikke oppfører seg pr. dato er det også bare å gi oss beskjed, så gir vi 2 ukers utestengelse ihht retningslinjene om vedkommende selger f.eks. ikke gjør varen tilgjengelig etter auksjonsslutt!

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt håpløst.. Det er jo også viktig at kjøpere er seriøse og gir bud på riktig måte i auksjoner på AVtorget

Legg linken ut her kanskje sånn at man ser hvem som bryter regeln. Så neste gang han skal selge noe blir det ikke lett da kanskje å selge noe... MEN det er jo ikke lov å henge noen ut er ... På QXL blir man utestengt for sånne ting ... Hva er vitsen å legge noe ut på auksjon hvis man selger det før tiden går ut?? Kunne jo bare sette vanlig annonse ut...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke legge ut noen med bruker navn i tråden men auksjonen går ut 2.april og er ikke vanskelig å finne. Den andre jeg så var en som hadde auksjon på en Harman kardon. :neutral:

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke legge ut noen med bruker navn i tråden men auksjonen går ut 2.april og er ikke vanskelig å finne. Den andre jeg så var en som hadde auksjon på en Harman kardon. :neutral:
    Nei, det er jo heller ikke lov, men kanskje dette nye system som lygren skrev om funker da bedre. Er nå lov å håper iallefall. Mye bedre å legge vanlig annonse ut...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om hvor mange ganger jeg har benyttet meg av varsle funksjonen på auksjoner hvor det har stått at produktet er solgt. Det har sikkert skjedd at det er tatt afære med selger, men jeg kan ikke huske å ha sett det. Jeg håper at det ikke har blitt slik at det er så mange som bryter dette, at man har gitt opp å få bukt med problemet.

Jeg lar meg faktisk provosere over kjøpere som ikke forholder seg til det regelverket dem valgte og akseptere når dem la ut annonsen.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    antiloop: Jeg pratet også med selger angående XTZene for så bare å få beskjed om at de var solgt. Dårlige greier og jeg skjønner at du blir irritert..

Litt OT: Men nå skal det sies at prisen de gikk for var dårlig hvis man ser på hva man får de for fra fyndbørsen ihvertfall

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg vet ikke om hvor mange ganger jeg har benyttet meg av varsle funksjonen på auksjoner hvor det har stått at produktet er solgt. Det har sikkert skjedd at det er tatt afære med selger, men jeg kan ikke huske å ha sett det. Jeg håper at det ikke har blitt slik at det er så mange som bryter dette, at man har gitt opp å få bukt med problemet.

Jeg lar meg faktisk provosere over kjøpere som ikke forholder seg til det regelverket dem valgte og akseptere når dem la ut annonsen.
    Har aldri fått noen tilbake melding fra moderator jeg heller.

Da jeg i ettertid så at varen var solgt limte jeg inn litt fra reglene angående auksjoner i salgs tråden hans. Da fikk jeg som svar: Er du frekk?
    Da holdt jeg nesten på å tilte gitt..:evil: 8)

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da jeg i ettertid så at varen var solgt limte jeg inn litt fra reglene angående auksjoner i salgs tråden hans. Da fikk jeg som svar: Er du frekk?
    Hah, da hadde jeg nok gått i vinkel jeg også ja..

Han driter tydeligvis i alt som heter retningslinjer og regler på Avforum.no..

Er du frekk?... idikaill..:evil:

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, vi ser jo dette problemet, og skal gjøre en hel del endringer i V2 for å "straffe" brukere som ikke oppfører seg ala Ebay, der brukere f.eks. stenges ute 2 uker ved negativ tilbakemelding, 4 uker ved 2 negative osv., der vi samtidig gir den enkelte kjøper eller selger et gitt antall dager på å "fikse" klagen... Vi har tenkt ut et fint system for dette for V2, tror det blir bra!
    Bare passe på her at folk ikke kan gi negativ tilbakemelding uten å faktisk ha opplevd noe negativt. Ellers kan det fort ende med at folk blir utestengt kun fordi andre driver kvalm

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jahaha
    Det var nå frekk svar av han... syns han burde stenges ut.. sånne som han ødelegger for andre og driter i regelverk tydeligvis... Hadde blitt forbanna jeg også !

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Bare passe på her at folk ikke kan gi negativ tilbakemelding uten å faktisk ha opplevd noe negativt. Ellers kan det fort ende med at folk blir utestengt kun fordi andre driver kvalm
    Ja da sier du noe.. kan blir skummelt ...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig med Lygren

Auksjon funksjonen bør helt klart bestå,- men syns generelt at folk setter en alt for høy pris på varene sine.
    Litt av poenget med en auksjon, kontra en vanlig salgs annonse er å få i gang en bud runde med mange interesserte,- så syns folk som velger "auksjon" til å selge tingene sine bør "gamble" litt og sette prisen litt lavere en det de håper på.
    Et eksempel er en standard BD film hvor utrops prisen er 180+ frakt,- er vel ikke så mange som vil by noe særlig over dette,- og da kan det etter MIN mening like så gjerne legges under standard salgs annonse.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i mye av det som har blitt skrevet her inne, og salg før auksjon er avsluttet skal ikke forekomme.

Men jeg er ikke sikker på at vi får bukt med problemet ved å innføre utestenging; det finnes jo folk som lager en profil her inne kun for å selge èn vare på torget.

I dette tilfellet har i alle fall det skjedd, jeg ga nemlig bud på disse høyttalerene på Hifisentralen for noen uker siden. Selger avslo budet, men etter et par uker kom det en mail at han hadde satt ned prisen.

Jeg skrev tilbake at jeg allerede hadde kjøpt nye høyttalere, men anbefalte han å legge ut annonse på AVtorget...
    Tydeligvis har selger krysset av for "ønsker bud på varen" men ikke lest/gitt blaffen (stryk det som ikke passer) i presiseringen av reglene.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •