MPX MediaStation

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MPX MediaStation

Poster denne her og ikke i HTPC kategorien ettersom den handler om et spesifikt produkt fra en spesifikk butikk.

Link1 til produkt.
    Link2 til produkt

Noen som har prøvd denne saken eller har noen andre kommentarer? Kommer med DVI utgang, harddisk, nettverksstøtte, dvd-brenner, tv-kort og fjernkontroll. Hva slags software den kommer med vet jeg ikke.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser en smule interessant ut...

Bakmonterte tilkoblinger:
    4 x USB 2.0, PS/2 x 2, VGA, DVI-utgang, S-Video TV-utgang, HDTV utgang, TV-inngang, 1 x RJ45 Gigabit nettverk, 1 x RJ45 10/100 nettverk, Line-In/ut, 6-kanals lyd, FM studio antenne
    Her er specen på skjermkortet : http://www.sis.com/products/graphics/315.htm

Noen som har erfaring med dette kortet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermkortet har innebygget dekoding av mpeg2 noe som er kjekt for å avlaste prosessoren under DVD-avspilling. Noen som vet om en Celeron 2.6 er nok til å kjøre ffdshow ol.?

Hva slags software kommer boksen levert med? Er den ferdiginstallert med noe HTPC software slik at det er bare å "plug and play" ?

Og ja. Det viktigste. Hvordan er støynivået?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes egentlig den var dyr (over 10.000 kroner). Bl.a. dårlig minne og laber processor for den prisen, synes jeg.

Dessuten så kan man jo bygge denne selv ved å ta utgangspunkt i ASUS Digimatrix-kabinettet, som man får kjøpt løst.

Poenget mitt er at den er dyr gitt at man skal koble den til en TV...for vi vet jo at det å koble en PC til en TV ikke gir allverdens kvalitet på bildet.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ekstremt mykje bedre bilde ved å kjøre dvd gjennom pcen enn å bruke en ordinær dvd spiller.. Dette er også merkbart på nyere tver, sjølv om ein bør ha Prosjektor for å få fullt utbytte av dette.

Men til tekst, surfing osv. er det lite poeng og omtrent håpløst å bruke tv.. dette da TVen har alt for dårlig oppløsning.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes egentlig den var dyr (over 10.000 kroner). Bl.a. dårlig minne og laber processor for den prisen, synes jeg.

Dessuten så kan man jo bygge denne selv ved å ta utgangspunkt i ASUS Digimatrix-kabinettet, som man får kjøpt løst.

Poenget mitt er at den er dyr gitt at man skal koble den til en TV...for vi vet jo at det å koble en PC til en TV ikke gir allverdens kvalitet på bildet.
    Enig i det.. Men designet var allikevel interessant.. Samme med skjermkortet. Hadde vært interessant å visst om det følger med software av noen art..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ASUS HOME THEATER Software...hva nå enn det er...

Dessuten: "Program record TV shows at 640*480 resolution ", noe som er for dårlig.

Men søt er den, ingen tvil om det. Du får den til 3.600 kroner hos komplett.no som barebone-PC.

Newcomer looser sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folks!! 8)

Noen av dere som har noe kjennskap til denne Media Station??

Fattern har fått tilbud om å kjøpe en sånn pakke gjennom jobben.. "hjemempc" hehe..

Media Station + 42" philips plasma + DTS reciver og høytallere..
    Han tenkte å slå til..

Men så lurer jeg/han på.. De har i dag parabol med CD-kort. Hvordan funker denne Media Station ? Kan man kjøre parabolen rett i den, eller må man koble humax tunern gjennom denne Media Station??

Skriv gjerne litt om dette hvis noe kjenner til denne..

.rolf.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville koblet tuneren til plasmaen via ScartRGB og latt PC'en vært koblet til plasmaen via VGA. Hadde ikke begynt å tulle der.

Newcomer looser sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ville koblet tuneren til plasmaen via ScartRGB og latt PC'en vært koblet til plasmaen via VGA. Hadde ikke begynt å tulle der.
    hehe.. okei
    MEN!?

Hvis de da ønsker å bruke mediastation som tv-opptaker? hva da?

.rolf.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke MPX Mediastation i detalj, men jeg tror følgende:

Da kobler du s-video ut på paraboltuneren til PC'en, samt lydkabel. Deretter vil du via s-video inn på PC kunne ta opp TV-programmer via egen software på PC'en. Ønsker du å spille av opptakene så gjør du det via VGA.

Men, har prøvd litt med å benytte PC som opptaksmaskin. Bildene kan forsåvidt bli greie nok de, men det største problemet er å få godkjent lydkvalitet.

Helt sikkert noen dyktige PC-freaks som mener de kan ta opp på PC med akseptabel lydkvalitet. Men jeg tror ikke de benytter hardware og software som er i denne MPX Mediastation-PC'en. :wink:

Tips: Lag egen teknisk tråd under f. eks. HTPC.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •