Uvanlig lang leveringstid fra play.com?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Uvanlig lang leveringstid fra play.com?

Hei

Har brukt amazon i all min tid og aldri hatt noen problem. Men for noen uker siden bestilte jeg live free or die hard, the simpsons movie og the orphanage på blu ray. De ble sendt fra play.com med forskjellige tidspunkt på dagen. Tingen er at forrige torsdag (12.02) så kom live free or die hard. Men de 2 andre har ikke kommet enda? Er dette normalt?

Siden de ble sendt samme dag mener jeg

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være de ligger hos på Postens godssenter i forbindelse med toll/momssjekk. Pakker der må gjerne belage seg på å ligge og godgjøre seg en stund.

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde det samme en gang. Bestilte flere filmer, hvorpå alle unntagen èn kom. Den kom aldri heller, så den må det være noen i posten som tydeligvis hadde veldig lyst på...
    Prøvde å sende en mail til play.com at den aldri kom, men fikk aldri noe svar, så da gadd jeg ikke styre mer med det.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balko
    Jeg opplevde det samme en gang. Bestilte flere filmer, hvorpå alle unntagen èn kom. Den kom aldri heller, så den må det være noen i posten som tydeligvis hadde veldig lyst på...
    Prøvde å sende en mail til play.com at den aldri kom, men fikk aldri noe svar, så da gadd jeg ikke styre mer med det.

Hvis du går inn på ordreoversikten din, så går det ann å rapportere om
    filmen ikke kommer frem.
    Jeg har opplevd en gang å ikke få en film fra Play.com og da gikk jeg
    inn der og rapporterte det.
    Gikk vel en uke, så lå det en ny film i kassa:-D

Værre er ikke det

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte noen for 14 dager siden, fikk den første filmen 8 dager etterpå, og resten idag.
    Cdon.com for meg heretter

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Hvis du går inn på ordreoversikten din, så går det ann å rapportere om
    filmen ikke kommer frem.
    Jeg har opplevd en gang å ikke få en film fra Play.com og da gikk jeg
    inn der og rapporterte det.
    Gikk vel en uke, så lå det en ny film i kassa:-D

Værre er ikke det
    Se det ja.. hehe.. Så aldri det jeg, så jeg sendte en mail.. men da vet jeg jo det til neste gang! Takker.

Er forøvrig bare den ene gangen jeg har hatt noe å utsette på play.com. Alle andre gang, ca. 20 - 30 ganger, har de vært både raske og pålitelige. Er jo forsåvidt ikke dem sin feil at posten ble borte heller.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt fra Play.com i flere år uten problemer. Men ved en anledning gikk det ca en måned eller halvannen uten at en film kom. Jeg sendte mail om dette og fikk tilbakemld om at ny ville bli sendt. Bare to dager senere lå filmen i postkassa.. Det var utrolig raskt, tenkte jeg. Da viste det seg at det var den første filmen som endelig kom fram.. Den hadde vel tatt seg en liten rundreise før den fant rett adresse. Etter ca en uke kom den andre filmen også. Den sendte jeg naturligvis tilbake...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har vært kunde hos både play og amazon i ca 2 år, og aldri opplevd nevneverdige avvik på leveringstiden. Det pleier å ta ca 5-8 virkedager fra det står at varen er sendt, til den ligger i postkassa. Begge har også vist seg å være eksemplariske når det gjelder service ved manglende/ødelagt leveranse. Har fått ny film med normal leveringstid, samt en mail hvor de beklager bryderiet.

Disse trådene dukker opp med jevne mellomrom. Folk er misfornøyd med leveringstiden på en eller annen nettbutikk. Stort sett play, amazon og cd-on som går igjen. Felles for dem alle er at det kun er noen få som er misfornøyd. Jeg ser ingen grunn til å la være å handle hos noen av dem

Kan jo også legge til at for min del er cd-on den treigeste til å levere. Det tar ofte opp mot 2 uker, uten at jeg har noen god forklaring

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Play.com er topp. Var det ikke for de, hadde jeg av prisårsaker bare halvparten + av musikken/filmene jeg har i dag. I 2007 ble de vel kåra til årets web-butikk i UK ens.

Og tilbakemeldinger om uteblitte leveranser gir alltid, veff de gangene jeg har rapportert om det, gjenforsendelse av bestilt vare. Play on!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    jeg har vært kunde hos både play og amazon i ca 2 år, og aldri opplevd nevneverdige avvik på leveringstiden. Det pleier å ta ca 5-8 virkedager fra det står at varen er sendt, til den ligger i postkassa. Begge har også vist seg å være eksemplariske når det gjelder service ved manglende/ødelagt leveranse. Har fått ny film med normal leveringstid, samt en mail hvor de beklager bryderiet.

Disse trådene dukker opp med jevne mellomrom. Folk er misfornøyd med leveringstiden på en eller annen nettbutikk. Stort sett play, amazon og cd-on som går igjen. Felles for dem alle er at det kun er noen få som er misfornøyd. Jeg ser ingen grunn til å la være å handle hos noen av dem

Kan jo også legge til at for min del er cd-on den treigeste til å levere. Det tar ofte opp mot 2 uker, uten at jeg har noen god forklaring

Ja helt enig, har ikke opplevd at det har tatt lengre enn en drøy uke fra Play.com, men CDON derimot har det tatt månedsvis selv om de annonserer leveringstid innen 2-5 dager. Slutta å handle på CDON grunnet mye rot, og sending av inkassovarsel på varer jeg ikke hadde mottatt. Jeg har også lurt på hvorfor varer fra play.com som sendes fra dem samme dag kommer med 3 dagers mellomrom i posten, så jeg tok spørsmålet videre til mitt lokale postkontor, og der forklarte de at det ikke var hver dag posten hadde innslipp av slike brevpakker fra England, slik at brev fra play.com måtte vente på å bli sortert i Norge. Så hvis det var store mengder som skulle sorteres så var det mulig at brev som var sendt samme dag ikke ble sortert samtidig. Jeg vet ikke om det stemmer, men det var hvertfall det jeg ble fortalt.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ikke kommet noen film, gått nå 9 dager siden den første kom, men jeg for bare ta tiden til hjelp siden dette kan skje virker det som.

Eller så får jeg rapportere det på ordrestatus.

Takk for tipset

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •