Gamestop og latterlige innebyttepriser.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gamestop og latterlige innebyttepriser.

Må nesten bare få utløp for reaksjonen etter at jeg var hos Gamestop en tur idag.
    Hadde tenkt å bytte inn noen Bluray filmer jeg ikke kommer til å se mer.
    Fra før av vet jeg at det ikke er spesielt økonomisk for kunden å bytte inn filmer og spill på den måten, men har man noe man aldri bruker kan man som oftest få en ok inbyttepris på det.
    På spill avhenger det litt av spillets alder og populæritet, samt hva spillet koster idag. Men man kan regne med å få ca halv pris av dagens nypris.

Overraskelsen var derfor stor når jeg skulle bytte inn en del splitter nye BD filmer. De har kun vært på markedet i noen uker og koster 200kr eller mer nye.

Gamestop ville ikke gi mer enn 40 kr i innbytte per film!
    Like overraskende var det også at de ville gi 40 kr for alle filmene jeg hadde med. Noen var gamle og upopulære, noen var nye og kom på markedet for noen uker siden...
    Kan ikke forstå hvor logikken er i prisene de gir... De fortalte også at de kom til å selge ut alle filmene brukt for 160 kr. Da virker det enda mer latterlig å bare gi 40 kr for de i innbytte. De selger tross alt ut for 4x inbyttepris....
    Hvorfor skal innbytte pris være SÅ forskjellig mellom filmer og spill?

Selvfølgelig takket jeg nei til å bytte inn filmene der og solgte de heller her inne på forumet, hvor jeg fikk ca 100 kr per film etter at de hadde ligget ute under en time..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke akkurat noe nytt..
    Har vært borti forhandlere som solgte brukte tegneseriehefter tidligere (snakker om for noen år siden), hvor nyprisen var eksempelvis 15 kroner. Brukt fikk man ikke mer enn 2-3 kroner for innbyttebladene, mens utprisene på brukte blader var gjerne ca. 10 kroner for tilsvarende. Så lenge folk leverer fra seg produkter til disse prisene er det jo ikke noe problem for forhandler. Hadde forhandler betalt for mye, hadde de kun endt med å betale folk for varer og få for stort lager.

Hva filmer/spill angår så kan man gjøre det enkelt (10 filmer byttes inn i butikk) = lite penger tilbake per film. Men, man får pengene med en gang, og slipper å anstrenge seg nevneverdig for å gjøre det.

Legger man alt samlet ut i en annonse på nett, og selger samlet, er det litt mer tid brukt, både på å sende filmene og lage annonse / kommunikasjon med kjøpere. Men til gjengjeld får man nok ca. dobbelt så mye for filmene.

Lager man enkeltvisannonser per film, med bilder av hver film, kort omtale og pris, får man mest per film. Til gjengjeld er det da mye mer arbeid per film.

Jeg ville ikke byttet inn blu-ray filmer for 40 kroner stykket, ikke en gang om jeg var desperat etter penger. Men, forstår jo de som har lite tid og ikke ønsker å annonsere / stresse med å sende, turer til postkontoret, ordne med konvolutter, sjekke mailen ofte og svare alle interesserte. Så man får vel si at man må vurdere etter eget behov. Hva med å bytte inn de tungsolgte filmene hos Gamestop, og selge de mest populære "løst"?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking gamestop

bruk tilbudene de har :-D

eks nå 2 360spill + 200kr = ny resident evil 5 fredagen

flott måte å få igjen noe for de ur gammle spillene

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytta inn noe gammle ps3 og ps2 spill osv for litt siden , å ble også litt overaska over hvor lite dem tilbtyr , så skal di ha 15-20% ? av der igjen også visst du vill ha cash .

Men det er jo eit greit tilbud , om du har mye gammalt liggende så aldri kommer til å bli brukt igjen . Bedre en ingenting 8)

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    bruk tilbudene de har :-D

eks nå 2 360spill + 200kr = ny resident evil 5 fredagen

flott måte å få igjen noe for de ur gammle spillene
    Er det slik at de godtar alle spill? Og kan man kjøpe spillene de har til bruktpris? Man finner ofte noen billige til en 100lapp, og da blir det til at en kun bruker 400,- på et nytt spill!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking gamestop

ser ut som det varierer litt fra butikk til butikk :-D

men disse tar de ikke alle 06 sportspillene, pgr3 , perfect dark zero, gudfaren

men er da en haug med gammle 360spill med 300titler pluss ute nå :-D

blir litt res5 henting på meg fredagen ivertfall 5stk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Dårlig deal?

Hvis du synes 40 kr innbytte mot 160 kr salgspris er ripoff viser det hvor lite du veit om butikkdrift..;

1. Gamespot må betale 25% mva til staten; det utgjør rett over 30 kr.

2. De skal betale en etter all sannsynlighet svinedyr kvm pris for å ha butikken åpen. For at de skal klare det stiller det visse krav til omsetning/inntjening per kvm butikkflate.

3. Selv om en film fra et menneske er lite, kan det bli en del penger hvis mange benytter seg av tilbudet. Det medfører at butikken får økt lagerverdi og får økte kostnader på lånet de høyst sannsynligvis har på varebeholdningen.

4. De skal lønne ansatte til å jobbe i butikken, betale arbeidsgiver avgift, strøm, driftsutgifter skal dekkes osv.

Så.. Hvis du brøker det ned og ser det fra deres ståsted så skjønner du kanskje at de er nødt til å kunne tjene penger for å ha muligheten til å tilby kundene en slik tjeneste.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

game stop

synes butikkene er greie bruker de og game litt med hvilke tilbud begge har osv

gir meg muligheten til å prøve nesten alle nye 360 spill :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razzmatazz
    Hvis du synes 40 kr innbytte mot 160 kr salgspris er ripoff viser det hvor lite du veit om butikkdrift..;

1. Gamespot må betale 25% mva til staten; det utgjør rett over 30 kr.

2. De skal betale en etter all sannsynlighet svinedyr kvm pris for å ha butikken åpen. For at de skal klare det stiller det visse krav til omsetning/inntjening per kvm butikkflate.

3. Selv om en film fra et menneske er lite, kan det bli en del penger hvis mange benytter seg av tilbudet. Det medfører at butikken får økt lagerverdi og får økte kostnader på lånet de høyst sannsynligvis har på varebeholdningen.

4. De skal lønne ansatte til å jobbe i butikken, betale arbeidsgiver avgift, strøm, driftsutgifter skal dekkes osv.

Så.. Hvis du brøker det ned og ser det fra deres ståsted så skjønner du kanskje at de er nødt til å kunne tjene penger for å ha muligheten til å tilby kundene en slik tjeneste.
    Det er bare å se forskjellene på web-butikk prisene sammenlignet med butikkprisene til datakjeden.. Er ganske store forksjeller..

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra plass å dumpe upopulære kjipe dvd's som man ikke får noenting for på brukten:-D Så helt ille er det vel ikke? Selv om de tidvis har litt rare priser...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gode muligheter...

Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Kjempebra plass å dumpe upopulære kjipe dvd's som man ikke får noenting for på brukten:-D Så helt ille er det vel ikke? Selv om de tidvis har litt rare priser...
    siden de tar inn så mye "rare" og gamle filmer, så burde det jo være en gullgruve for å finne gamle gullkorn da kanskje!!

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avforumer101
    siden de tar inn så mye "rare" og gamle filmer, så burde det jo være en gullgruve for å finne gamle gullkorn da kanskje!!
    Problemet er at ofte koster "gullkornene" halvparten på nettbutikker

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytta inn endel psp spill engang, noen gamle jeg hadde kjøpt på Coop for en femtilapp for stykket, fikk både 150 og 180 for noen av dem tilbake. :-D men det nye ps3 spillet var dem ikke interessert i, kunne få 100,- for det. :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av det som forbauset meg, var ikke bare at de ikke ville gi mer enn 40 kr pr Bluray plate, men også at de ikke ville gi mer eller mindre for noen av filmene, uavhengig av alder, film osv.

Og det er en dårlig deal for en Bluray film, uansett at de faktisk har utgifter til å drifte butikken.

Tilsammenlikning pleier man å få betraktelig mer for inbyttespill i forhold til det de kostet nye, etter min erfaring.

Pleier ikke å være noe problem å få igjen 200 kr for de fleste spill av nyere dato, altså ca 1\3 av nypris.

Bluray filmene fikk man derimot 40 kr for, og det er ca 1\5 av nypris (200-250 kr)

Dessuten, når gamestop selger gamle spill tar de ca dobbelpris av inbytte pris ved salg. Når det gjelder BD filmer tar gamestop firdobbel pris ved utsalg.. (inn 40kr, ut 160 kr.)

Derfor synes jeg det er en særdeles dårlig deal å bytte inn blurayfilmer der, men spill er jeg fortsatt med på.

Vet nok om butikkdrift til å se at når det gjelder prisen man får igjen for en BD film, så er det nærmest svindel. Som nevnt i eksemplene ovenfor tjener de ikke på langt nær så mye på innbytte av spill, som de gjør hvis noen velger å bytte inn filmer der..

Heldigvis er det ingen tvang på å bytte inn, og mye mer lønnsomt å selge filmene her inne.... Noe jeg også endte opp med å gjøre.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig solgte min lokale Gamestop de fleste brukte Blu-ray for 89-119kr. Da ga innbytteprisen litt mening, og det var omsetning. Plutselig spratt alle opp til nypris, og siden har filmene stått i hylla. Skjønner ikke hva de tjener på det.

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er positivt er jo at du kan komme med spill som er veldig ripete og kanskje ikke fungerer og allikevel bytte det inn. Det eneste de skal ha da er 10 eller 20kr som de trekker fra på spillets verdi. Det er jo veldig greit, for man ville jo ikke få solgt det eller spilt det selv... :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spill

ca halv pris på nyere titler greit nok det :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en samling på ca 1300 DVD.
    Noen som vet hvor mye jeg kan regne med å få i cash derom jeg leverte ca 1000 filmer, alle med norsk tekst og 100 % iorden?
    Vil jeg tjene mer på å selge dem privat?

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene varierer fra en femmer til en femtilapp, tenker jeg. Men du får lite igjen for de aller fleste filmer. Selg de som er salgbare privat, selg resten til butikken.

Newcomer Ken Anders sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Fauske
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borge78
    Har en samling på ca 1300 DVD.
    Noen som vet hvor mye jeg kan regne med å få i cash derom jeg leverte ca 1000 filmer, alle med norsk tekst og 100 % iorden?
    Vil jeg tjene mer på å selge dem privat?

Var i dag innom med 15 filmer i Bodø og fikk 145kr!Jippi!:???: Nå var det ikke så mange store titler,men slik jeg forstod det så var det maks 25kr(stort sett) og da måtte de vare neste nye."de solgte dem jo bare for 79.-" Og alternativene du har med det du får for dem er og bruke dem i butikken,få gavekort eller;skal du ha penger trekker de av 20%!!:evil:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •