Kjøpe (audio) innhold digitalt over nett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe (audio) innhold digitalt over nett?

Har forsøkt å være "lovlig" og seriøst forsøkt å finne butikker på nett som selger musikk og lydbøker til å laste ned. Konklusjonen er at for massemarked så finnes det bare en "butikk" som tilbyr dette tilfredstillende, og den er vel på grensnen av det lovlige? De fleste vet sikkert hva jeg snakker om...

Det finnes jo en del som tilbyr "sær" musiikk, og noen få som tilbyr et bredere utvalg men ikke i lossfree formater uten DRM.

Å si at det er merkelig at musikk bransjen ikke ønsker å selge musikk til poetnsiell kunder er vel tidenes understatement. De er enda ikke kommet så langt som til steinalderen .

Jeg og mange andre ville faktisk være villige til å betale for å laste ned musikk på en "lovlig" måte dersom:

- Det ble tilbydt en viss bredde i artister
    - Innhold kunne lastes ned i lossless format (eks flac), med tagging og cover
    - Kjøper eide innhold, dvs kunne laste det ned flere ganger ved tap av første fil (kanskje for et lite tilleggs beløp)
    - Det var en del billigere enn fysiske medier (eks CD)
    - Vi slapp å kjøpe et fysisk medium

Slik det er nå kan jeg bare slutte me gtil alle de som betrakter fildeling som noe de-facto lovlig på grunn av tåpelighet fra bransjen.

Godt nytt musikkår!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk - her er en uhøytidelig gjennomgang ut fra kriterier i tråd over. Angående bredde så betyr dette at de har mesteparten av Neil Young, siden dette er minstemål for enhver anstendig musikk-pusher uansett sjanger .

Konklusjon: Ikke mulig foreløpig for meg å finne en tilfredstillende løsning 8) :

HDGIANTS - MusicGiants - Music Collections
    Nesten godkjent - men har ikke testet ved å kjøpe. Bra utvalg - selv om de ikke har allt Neil Young. Støtter bare WMA og MS IE :twisted: på "browsing". Vrient å finne fram til en plass å kjøpe musikk, allt for mye selvskryt - mangler en svær "I just fuc*ing want to buy the music" menyvalg et sted på forsiden. Priser konkuransedyktig med CD, men ikke svært lave.

Buy Music CDs, DVDs, Games, Consoles, Blu Ray, MP3s & More - hmv.com - Free Delivery
    Ikke godkjent - bare mp3

MusicZeit Lossless Audio - MP3 and FLAC downloads provided by Musiczeit
    Ikke godkjent - ingen Neil Young, ellers smalt utvalg, men støtter flac.

https://www.stompy.com/
    Ikke godkjent - ingen Neil Young, ellers smalt utvalg. flac? Verste brukeropplevlse så langt .

Internet Archive
    Absolutt ikke godkjent - men så er da dette heller ikke en kommersiell "butikk", men eller s et bra initiativ.

BLEEP - High Quality Music Downloads from Bleep.com

Soma Records :: One of Scotland's best dance music labels
    Ikke godkjent - ingen Neil Young, ellers smalt utvalg. flac?. Dance - hva har dette med musikk å gjøre :? ?

Welcome Beatallibangers!
    Absolutt ikke godkjent- ingen covere av Neil Young.

http://bt.imagegarden.net/index_11.html
    ??? - klarer ikke å laste side.

Magnatune: license music and MP3 download

The Traders' Den
    Ikke godkjent - men bra greier - men ikke akurat en "butikk".

www.dimeadozen.org :: EzTorrent v0.6.2
    Ikke godkjent - ikke "butikk"

http://www.bt.etree.org/
    ??? - klarer ikke å laste side.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var ikke klar over Neil Young er "must have", selv har jeg ikke noe med han.......desuten kjøper jeg gjerne cd´en og ripper den selv om der er noe jeg må ha, og coveret lastes automatisk ned fra nettet jo.
    Utviklingen er der ikke helt ennå når det gjelder den totale butikk med alt.
    ITunes kommer sikkert snart med Lossless og drm fri likevel, tror jeg, men, for meg er det egentlig ikke interessant, jeg vil heller ha super kvalitets godlyd fra Linn, 2L osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo til og med tenkes at Neil Young selv ikke tillater at musikken hans selges i lossless format. Skal dog ta en titt på nevnte butikker. Er i ferd med å rippe CD samlingen til FLAC selv, og da er evt utvidelser i nedlastbart format klart interessante.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av One808
    Det kan jo til og med tenkes at Neil Young selv ikke tillater at musikken hans selges i lossless format. Skal dog ta en titt på nevnte butikker. Er i ferd med å rippe CD samlingen til FLAC selv, og da er evt utvidelser i nedlastbart format klart interessante.
    Kanskje, men CD er jo i seg selv er vel et lossless format, men det er kanskje noe annet med digitalt innhold over nett?

Lykke til med ripping. Jeg har selv vært gjennom denne jobben, og fant ganske mange CD-er med feil på

Jeg synes fortsatt det er ganske tragikomisk at det ikke er mulig å få tak i musikk lovlig :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av telealf
    Kanskje, men CD er jo i seg selv er vel et lossless format, men det er kanskje noe annet med digitalt innhold over nett?

Lykke til med ripping. Jeg har selv vært gjennom denne jobben, og fant ganske mange CD-er med feil på

Jeg synes fortsatt det er ganske tragikomisk at det ikke er mulig å få tak i musikk lovlig :-?
    Platebransjen ser ut til å mene det, i hvert fall. Hvis det ikke leveres på et fysisk medium vil de ikke ha noe med det å gjøre, ser ut til å være holdningen. Det er jo ikke akkurat frivillig at de har gått med på å selge MP3'er via iTunes og andre. Og ikke få meg til å begynne på DRM-diskusjonen engang.

Finner endel, ja, men dbPoweramp ser ut til å kunne grave det meste ut av CD'ene likevel. I verste fall får jeg laste ned dubletter av det jeg har problemer med. Der har jeg INGEN skrupler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •