Canon EOS-1000 eller Nikon D60? Hvor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canon EOS-1000 eller Nikon D60? Hvor?

Har tenkt å kjøpe digital speilrefleks til samboeren i julegave.
    Det vil bli det første speilreflekskameraet i huset, og jeg for min del har null peil. Hun er en fhv ivrig knipser og har brukt opp 3 Canon kompaktkameraer de siste årene, senest et Powershot S-60

Så enkelt (?) og greit, hvilket av de to nevnte vil du anbefale, hvorfor og hvor er det greiest å handle? Pris og garantert levering før jul er stikkordene.

Hva er med i pakken og hva trengs i tillegg? Tenker da på batteri, lader, minnekort,veske etc.

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med min Nikon D60. De er veldige gode kameraer begge to, så tror ikke du gjør noen feil uansett. Kjøp det du tror ligger best i hånden hennes Japanphoto hadde ihvertfall gode priser tidligere.

Trenger vel bare minnekort, og en evt bæreveske i tillegg. Minnekort er veldig billig for tiden. Et 4 eller 8GB minnekort fra SanDisk burde gjøre susen!

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Så enkelt (?) og greit, hvilket av de to nevnte vil du anbefale, hvorfor og hvor er det greiest å handle? Pris og garantert levering før jul er stikkordene.

Hva er med i pakken og hva trengs i tillegg? Tenker da på batteri, lader, minnekort,veske etc.
    Jeg liker Nikon, ettersom det passer best til mine hender. Jeg syns Canonhus blir for små. Men dette er smak og behag, begge kameraene er utmerket begynnermodeller.

Jeg ville kjøpt kameraet i butikk, greit å kunne gå et sted å få hjelp senere. Optikk og tilbehør kan man kjøpe på nett, mindre sannsynlig at det er feil med slikt. Bor du i Oslo kan jeg anbefale FotoVideo i Møllergata, eventuel Fotohuset på Karl Johan.

Minnekort må du kjøpe, ellers følger alt nødvendig med (ihvertfall med Nikon, vil tro det samme gjelder Canon). Veske ville jeg ventet med til man ser hva slags veskebehov man har.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du velger ikke feil om du velger hverken Canon eller Nikon, de leverer generelt meget gode kameraer og tilbehør. Det som kan være avgjørende slik jeg ser det, kan være brukervennlighet, pris, kvalitet og utvalg på nye linser eller annet tilbehør og service.

I tillegg trenger du minnekort, jeg synes da det er greit med f.eks 2stk 4GB. En bæreveske av kvalitetsmerket Lowepro er veldig grei. Her finnes det mange modeller å velge i...

Men jeg kan anbefale Nikon D80 som er et semi-pro kamera, og Elite Foto har den nå til 4999,- inkl. 18-55mm VR linse, en helt grei ekstra blitz, 3 års service. Dette synes jeg er en meget god pris ihvertfall.
    Største forskjellene på D80 og D60 er at førstnevnte har blant annet: fokusmotor i huset (større utvalg av linser og billigere hvis man vil ha autofokus), trådløst blitz-system, to kommandohjul, opplyst display på toppen, flere viktige funksjonser kan endres uten å gå inn i menyen.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som hhalstensen sier; både Nikon og Canon har meget gode produkter. Et godt råd er å gå i en butikk og se og prøve de forskjellige kandidatene. Som det nevnes så er det stor forskjell på kamerahusene og du bør finne et som passer i hånda på brukeren. Det er ikke nødvendigvis forskjell i bildekvaliteten som er avgjørende, men byggekvalitet, funksjoner etc.
    Jeg har satset på Canon og er meget fornøyd med det.

Nikon og Canon er jo de 2 produsentene som har best utvalg av objektiver. Disse får du i alle prisklasser så det er ikke noe problem å finne noen som passer lommeboka.

Har du et max budsjett på kamerahus, objektiv, blitz, minnekort etc? Blir litt lettere å gi råd om man har en grense her...:wink:

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips og hjelp!
    Det ble Canon til slutt kjøpt hos Elkjøp. Største årsaken var prisen, Canon var såpass mye billigere enn Nikon at jeg da fikk 3 års "idiotforsikring" med på kjøpet.
    Så får vi bare vente på julekvelden og håpe hun blir fornøyd

Newcomer Smiley sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Så får vi bare vente på julekvelden og håpe hun blir fornøyd
    Nå har jo Elkjøp 30 dagers bytterett, så du er jo dekket der uansett! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •