Tilbudstråden - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 25 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 498
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har faktisk vært ut for nesten det du beskriver på en lokal butikk. Fant noen lammekoteletter som så gode ut i ferskvaredisken, fikk han bak il å pakke inn fire stykker, og når jeg fikk dem så jeg at koilosprisen var en helt annen en den på lappen i disken. Gjorde han oppmerksom på det, han hentet sjefen, som faktisk bytte ut lappen i disken med en som hadde samme pris som på de jeg nylig hadde fått pakket. Jeg smalt kotelettene i disken, satte igjen handlevogna mi full av varer og gikk derfra.
    Så bra!!

Har opplevd noe av det samme - men da har jeg bestandig fått det til den laveste prisen. Elkjøp er jo i særklasse best der!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Feil kan skje, og alle nettbutikker har samme forbehold/regler rundt slike ting, innenfor lovens rammer. Jeg ser ikke helt hvorfor DK skal bli satt i et dårligere lys av den grunn, og jeg har overhodet ingen sympati for sutring fra folk som trodde da hadde gjort århundrets TV-kupp.

Det er stor forskjell mellom åpenbar feilprising på en nettbutikk og feilemballasje, ref. skummetmelk og lettmelk.
    For det første, så er det på ingen måte sutring fra min side, jeg var ganske så sikker på utfallet av denne saken. Jeg vet ikke hvor jeg skulle gjort av den 60" om jeg hadde fått den. Nok om det...

Men hvis feilen var så åpenbar, så bør Datakjeden få endret sine rutiner, og i det minste tilbudt ett plaster på såret for de involverte. Det skulle tatt seg ut hvis Norwegians tilbydde flybilletter til Barcelona for 199,- tur/retur, for så 2 dager senere kansellere ordrene pga feilprising. Jeg mistenker at landets mediasirkus hadde fått noe å skrive om da...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    regnestykke:
    La oss si at tven koster 23,000 veil.
    De har en innpris på 18000 inkl moms. (rent hypotetisk)

Vi betaler 3500,- inkl moms.

----

de betaler da 13500,- eksl moms

vi kjøper tven for 2625,- eksl moms.

de har da ett reelt tap på 10875,- +moms

De taper da: 13500,- pr tv

Uenig i dette?
    Helt uenig. Med den regninga der kan du bare trekke fra og legge til moms helt til varen er gratis.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk vært ut for nesten det du beskriver på en lokal butikk. Fant noen lammekoteletter som så gode ut i ferskvaredisken, fikk han bak il å pakke inn fire stykker, og når jeg fikk dem så jeg at koilosprisen var en helt annen en den på lappen i disken. Gjorde han oppmerksom på det, han hentet sjefen, som faktisk bytte ut lappen i disken med en som hadde samme pris som på de jeg nylig hadde fått pakket. Jeg smalt kotelettene i disken, satte igjen handlevogna mi full av varer og gikk derfra.
    Jøss..gjorde du det??!

Jeg er jammen glad jeg ikke er slik en grinebiter som har slikt reaksjonsmønster over missforståelser/ små bagateller.
    Det er mange måter å vise fustrasjon på, men dette synes jeg var utrolig barnslig. Tipper du ikke oppnådde en dritt utenom å tilfredstille ditt eget ego.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dårlig kundebehandling. Det er greit at de endret prisen, men DU burde ha fått den til prisen du trodde.

Har ved flere anledninger vært ute for feilprising på hylle i forhold til kasse, men når jeg har gjort de oppmerksomme på det så har jeg fått varen til hylleprisen.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå jobber jeg selv i dagligvarebutikk, og kunden skal alltid ha laveste pris ved feil fra butikkens side.
    Selvfølgelig vil det brukes litt sunn fornuft, dersom en kunde kommer til kassen med en vare som er for lavt priset vil han få den ene varen til den prisen, men så vil vi rette det, vi ville ikke akseptert at han/hun gikk å fyllte kurven med mer etter at feilen var oppdaget. Ville nok heller ikke fått kjøpt særlig mange til feil pris dersom kurven allerede var full.

Nå har ikke vi så veldig dyre varer, men kundeservice er/skal være uavhengig av pris.

Synes Datakjeden burde latt de første som bestilte, par-tre stykker, få tv til den prisen som en service, og straff til seg selv.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Nå jobber jeg selv i dagligvarebutikk, og kunden skal alltid ha laveste pris ved feil fra butikkens side.
    Selvfølgelig vil det brukes litt sunn fornuft, dersom en kunde kommer til kassen med en vare som er for lavt priset vil han få den ene varen til den prisen, men så vil vi rette det, vi ville ikke akseptert at han/hun gikk å fyllte kurven med mer etter at feilen var oppdaget. Ville nok heller ikke fått kjøpt særlig mange til feil pris dersom kurven allerede var full.

Nå har ikke vi så veldig dyre varer, men kundeservice er/skal være uavhengig av pris.

Synes Datakjeden burde latt de første som bestilte, par-tre stykker, få tv til den prisen som en service, og straff til seg selv.
    De som bestilte kunne ihvertfall fått et elektronisk gavekort til bruk i nettbutikken. Det er selvsagt ikke noe krav, men det hadde vist at de setter pris på kundene og er innstilt på å være kundevennlige og innser feilen de har gjort. Jeg bryr meg ikke noe om det siden jeg ikke er feilfri selv, men jeg ser jo at enkelte reagerer sterkt på det og føler seg lurt.

Det er jo litt forskjell på at 20-30 stykker bestiller en vare som skulle ha kosta 15000kr mer og en som går i butikken og kjøper kjøttdeig som er 20kr billigere enn rett pris.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jøss..gjorde du det??!

Jeg er jammen glad jeg ikke er slik en grinebiter som har slikt reaksjonsmønster over missforståelser/ små bagateller.
    Det er mange måter å vise fustrasjon på, men dette synes jeg var utrolig barnslig. Tipper du ikke oppnådde en dritt utenom å tilfredstille ditt eget ego.
    Hadde kanskje forventet at de som sto bak disken hadde slengt på en liten "beklager" el.l. Å plutselig prise en var bortimot dobbelt så høyt og ikke vurdere komme med en beklagelse synes jeg ike vitner om noe særlig kundebehandling.
    Hva ville du gjort?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge kjøpsloven er den prisen som står oppgitt for produktet den prisen man skal betale uavhengig om den er feil! Med mindre det tas forbehold om dette eller at kjøper/selger kommer til enighet om annen pris.

At man går i protest er en rimelig respons, på bakgrunn av hendelsen. Å komme med smålige og mobbende kommentarer til dette er urimelig men vanlig om man ikke bryr seg om fellesskapet her på forumet! Det meste er lov å si men ikke alltid like smart!

L.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Helt uenig. Med den regninga der kan du bare trekke fra og legge til moms helt til varen er gratis.
    hva tenker du på da?
    Vet jeg har rundet av i hjørnene, men var ment som en illustrasjon.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    hva tenker du på da?
    Vet jeg har rundet av i hjørnene, men var ment som en illustrasjon.
    Du har trukket 25% istedenfor å fjerne allerede tillagt 25%. Altså ganget med 0,75 mens du skulle delt på 1,25.

100x0,75=75 (dette er ikke 100,- uten moms)
    75x1,25=93,75

Bare flisespikkeri, og i feil tråd, men dog.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde kanskje forventet at de som sto bak disken hadde slengt på en liten "beklager" el.l. Å plutselig prise en var bortimot dobbelt så høyt og ikke vurdere komme med en beklagelse synes jeg ike vitner om noe særlig kundebehandling.
    Hva ville du gjort?
    Seriøst...Jeg hadde gitt dem kjøttet tilbake og sagt at de burde sjekke prisene sine litt nøyere neste gang. Så hadde jeg sett meg om etter noe rimeligere kjøtt som var omtrent like godt.

Hadde jeg sett en fyr smelle kotelettene i disken og gått i fra handlevogna si i protest, så hadde jeg trodd at mannen ikke var vel bevart og humret for meg selv. Å lage så mye oppstyr for så lite er jo rett og slett komisk.:-D

...men nå har "tilbudstråden" sporet helt av her. Beklager det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor slettet du den ?

Mirage Omnisat til kr 0,-

http://www.bmh.no/shop/index.php?pag...emart&Itemid=1

Edit: syntes forresten 25,- for høyttalerkabel var hel uhørt
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor slettet du den ?

Prøvde å bestille 5 par siden de koster 0 kroner.. Om jeg ikke får de så blir jeg grinete, da skal jeg aldri handle der igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og i tillegg gratis frakt av varer i Norge. får jo ikke blitt billigere

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle nesten hatt en konteiner av de der.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men produktet du søker er utsolgt!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Beklager, men produktet du søker er utsolgt!
    Ikke rart kanskje til den prisen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor slettet du den ?

Trodde den ble forandret med en gang men jeg har visst sett feil....

Som sagt leste jeg gjennom alle mulig betingelser men fant ingen med prisforebehold, dette blir spennende!

Side 14 av 25 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •