Problem med Mpx.no

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med Mpx.no

Normalt er jeg litt imot å lage negative tråder om butikker, men nå er jeg så sint at jeg bare MÅ dele det med noen! Håper dere har et par tips..

Jeg kjøpte en PC med bluray-spiller hos Mpx.no i august. Men maskinen var treig, og det bare hakket når jeg skulle spille film. Så jeg sendte den i retur med en god feilbeskrivelse. Etter nesten en mnd fikk jeg en mail om at maskinen var på vei tilbake til meg -De hadde testet den, og den "fungerte utmerket med ORGINAL bluray" Ganske frekt syns nå jeg.

Sendte den rett tilbake, og denne gangen var den på verksted og kom tilbake etter ca en mnd. Nå var den faktisk blitt verre, så jeg sendte den inn igjen og sa at jeg vil heve kjøpet. Her er svaret jeg fikk idag:

> Hei
    >
    > Denne har kun blitt reparert en gang tidligere hos verksted og den er nå inne for andre gangsreperasjon.
    > Du har som sagt tidligere ikke krav på og heve kjøpet i denne saken.
    >
    > Dersom du er uenig i dette så må du ta saken videre med forbrukerrrådet.
    >
    > Saken avsluttes hos oss.
    >
    > Ha en fortsatt fin dag.
    >
    > Med vennlig hilsen
    > Kundesenteret

De mener altså at siden de valgte å ikke bruke verksted første gangen den var inne i ca en mnd, så teller ikke dette som et "forsøk på avhjelp".

Hva bør jeg gjøre? Mener jeg bør ha en god sak i Forbrukerrådet (jeg har all kommunikasjon på mail), men vil jo helst unngå det. Begynner å bli ganske frustrert nå, for jeg trenger maskinen til studiene mine..

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Josmag
    Hva bør jeg gjøre? Mener jeg bør ha en god sak i Forbrukerrådet (jeg har all kommunikasjon på mail), men vil jo helst unngå det. Begynner å bli ganske frustrert nå, for jeg trenger maskinen til studiene mine..
    Hvis du går til forbrukerrådet - tar dem pc'en i arrest frem til saken er behandlet. Det truet dem i hvertfall meg med når jeg var i en krangel med dem om en tv med døde pixler og løs strømkontakt.

Jeg ville tatt den tilbake, og retunert den hvis den fortsatt ikke fungerer tilfredstillende.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de har hatt maskinen inne og ikke valgt å reparere den, er så vidt jeg kan forstå deres problem. Litt usikker på hvor mange forsøk en butikk kan ha på reperasjon før man kan heve kjøpet. Men det er vel i allefall tre?

Man lærer så lenge man lever. Jeg kjøpte min maskin lokalt når jeg studerte, akkurat for å unngå det problemet. Det kosta flesk mot nettpriser, men jeg var i allefall sikker på å hele tiden ha en maskin som var i orden. Noe som man er totalt avhengig av i disse tider når man studerer.

Et annet alternativ er Dell med utvidet forsikring, der de kommer til deg og reparerer maskinen relativt raskt.

Vet det er noen eksperter på forumet om akkurat dette temaet, så jeg håper du får hjelp fra en som vet hvilke knapper som skal trykkes på, og at du får maskinen i orden

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt forbrukerrådet ved flere anledninger og alltid blitt fornøyd
    De tar ikke arrest i noe som helst men fungerer som mekler mellom deg og
    mpx.no. Tror du får mulighet til å ta saken videre til forbrukertvistutvalget
    om det skulle bli flere problemer men de fleste butikker gir seg i første omgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

At de har hatt maskinen inne og ikke valgt å reparere den, er så vidt jeg kan forstå deres problem. Litt usikker på hvor mange forsøk en butikk kan ha på reperasjon før man kan heve kjøpet. Men det er vel i allefall tre?
    Ifølge forbrukerkjøpsloven har butikken rett på to forsøk på reparasjon når det er samme feil, så siden det er tredje gangen jeg har sendt den inn nå mener jeg at jeg har rett til å heve kjøpet. Så er det jo det med at den ikke var på verksted da. Skjønner ikke at det ikke kan telle som et forsøk. Noen som vet?

Jeg kunne tatt den tilbake ja, men jeg er så lei av den elendige servicen og at de bruker nesten en mnd hver gang før de tester den og evt. sender den videre til verkstedet. Verkstedet bruker jo bare et par dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Mpx kommer vel til å ta arrest i den..

Hvis jeg finner ut av det med antall forsøk på reparasjon, og det ikke er tvil om at jeg har rett, så tror jeg bare jeg kjøper meg en ny maskin. Så kan de bare få sitte der og ruge på maskinen så lenge de vil, mens forbrukerrådet tar en kikk på saken.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Butikken har tre forsøk på å reparere maskinen din, Josmag. 4 ukers reparasjonstid er litt lenge, men samtidig innenfor akseptable grenser. Hvis de for øvrig ikke har godtatt at maskinen har feil, gjelder ikke din reklamasjon som en av reparasjonsmulighetene, da dere i så fall har en tvist om dette faktisk er en defekt eller ikke.

Treg avspilling på Blu-ray tror jeg du nok kan slite med å få medhold i at er en defekt på en PC. De fleste PCer hakker jo på avspilling av Blu-ray, selv helt nye topp moderne varianter. Blu-ray er rett og slett et format som er svært krevende for PCer å håndtere. Jeg er klar over at det finnes fungerende oppsett der ute, men å si at de resterende som ikke takler de enorme dataene prikkfritt er defekte er vel å ta litt i...

Spørsmålet er jo HVOR treg maskinen er, og HVOR mye den hakker... Hvis de har testet en Blu-ray og funnet ut at den spiller av plata helt OK samsvarer jo ikke testingen og din erfaring.

Jeg vil foreslå at du "hyrer" en uavhengig reparatør i denne saken. Det koster deg sikkert en femhundrelapp eller noe, men da får du i det minste en dokumentasjon som kan benyttes i videre progress. Hvis vedkommende verksted finner at PCen faktisk ER tregere enn den bør OG har problemer utover det som må regnes som normalt kan du jo slenge dette i bordet.

Forbrukerrådet tror jeg vil kunne hjelpe lite i en slik sak, de vil bare bli sendt til Forbrukertvistutvalget hvis selger står på sitt (som de garantert gjør basert på de data du her presenterer), og du vil mest sannsynlig komme til kort der også hvis du ikke kan presentere en uavhengig verkstedsrapport.

Du kan jo alltids høre med selger om de godtar å betale for en slik uavhengig verkstedsrapport da, eller i det minste godtar å dekke kostnaden om rapporten gir deg medhold...?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ta den med til et uavhengig verksted. Det var ikke så dumt. Den kommer vel tilbake fra Mpx om noen uker.. Men det er ikke snakk om sånn hakking man gjerne fikk på DVD'er for 7-8 år siden. Det hakker hele tiden, slik at den ofte bare viser et par bilder i sekundet. Altså ikke slik at det bare er litt plagsomt. Uansett om den skal være sånn eller ikke, så kan de ikke markedsføre en maskin som "en multimediamaskin med bluray og HDMI-utgang" hvis den ikke greier å spille av en film brukbart. Og da forventer jeg ikke at den skal være i nærheten så god som en vanlig spiller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •