PC kjøp hjelp - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Jo det finnes faktisk en hel del ting på Mac som ikke er på vanlig windows pc. Feks OSX kan kun kjøres på en maskin fra Apple
    Men hva med det california baserte firmaet som la Mac OS (sikkert ikke seineste versjon dog) inn på vanlige datamaskiner med bedre specs og solgte dem for halvparten av øvrige apple pc'r? Er er det nye MAC OSX så bra at det er verdt alle de tusen kronasjene som ligger imellom på like datamaskiner?(Mac vs. Windows)

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Men hva med det california baserte firmaet som la Mac OS (sikkert ikke seineste versjon dog) inn på vanlige datamaskiner med bedre specs og solgte dem for halvparten av øvrige apple pc'r?
    Hvis man ser på litt mer enn specs på CPU, RAM osv så er ikke maskinene nødvendigvis så like. I forhold til PC'er som den gjerne sammenlignes med har en MacBook Pro bedre skjerm, automatisk belysning av tastaturet når det blir mørkt, multitouch trackpad for å nevne noe. Alle disse småtingene kommer sammen for å skape en god brukeropplevelse. Så kan vi kanskje legge til at det firmaet du refererer til ikke har vært med på å betale utviklingskostnadene på OSX, så det blir litt det samme som å legge inn en piratversjon av Windows for å få en billigere maskin.

Er er det nye MAC OSX så bra at det er verdt alle de tusen kronasjene som ligger imellom på like datamaskiner?(Mac vs. Windows)
    Det er ikke bare OSX, men hele brukeropplevelsen på en Mac som stadig flere får sansen for. Mac er ikke for alle, men de fleste jeg kjenner som faktisk har brukt Mac over en litt lengre periode er meget godt fornøyd. Og så kommer det selvfølgelig an på hva man skal bruke maskinen til. Det vil ikke alltid være forsvarlig å kjøpe en maskin til 15k til hvilken som helst oppgave, men spesielt innenfor media og produksjon av video og bilder brukes det veldig mye Mac. Og Apple er flinke på software. Final Cut er feks et videoredigeringsprogram som nesten har blitt bransjestandard etter at AVID etter noens mening sluttet å fornye seg for endel år siden.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Hvis man ser på litt mer enn specs på CPU, RAM osv så er ikke maskinene nødvendigvis så like. I forhold til PC'er som den gjerne sammenlignes med har en MacBook Pro bedre skjerm, automatisk belysning av tastaturet når det blir mørkt, multitouch trackpad for å nevne noe. Alle disse småtingene kommer sammen for å skape en god brukeropplevelse. Så kan vi kanskje legge til at det firmaet du refererer til ikke har vært med på å betale utviklingskostnadene på OSX, så det blir litt det samme som å legge inn en piratversjon av Windows for å få en billigere maskin.

Det er ikke bare OSX, men hele brukeropplevelsen på en Mac som stadig flere får sansen for. Mac er ikke for alle, men de fleste jeg kjenner som faktisk har brukt Mac over en litt lengre periode er meget godt fornøyd. Og så kommer det selvfølgelig an på hva man skal bruke maskinen til. Det vil ikke alltid være forsvarlig å kjøpe en maskin til 15k til hvilken som helst oppgave, men spesielt innenfor media og produksjon av video og bilder brukes det veldig mye Mac. Og Apple er flinke på software. Final Cut er feks et videoredigeringsprogram som nesten har blitt bransjestandard etter at AVID etter noens mening sluttet å fornye seg for endel år siden.
    Jeg kan gjerne inrømme at jeg er litt "varm" når det gjelder mac. Dette er vel igrunn fordi jeg ikke har bruk for stort av de plussa som er med mac. Hva brukervennlighet angår så vil jeg ikke påstå at windows er noe bedre, nei tvert imot. Men! det er jo ikke alle som har bruk for alle disse små funksjonene og slikt?

En ting til! Jeg er en sånn liten amatørfotograf og når jeg snakka med ei venninne sa ho plutselig at ho måtte lære seg å bruke mac. Da spurte jeg henne:
    BoGGis> Hvorfor det?
    Anonym Venninne> Jo det er fordi alle som er fotografer bruker mac.
    BoGGs> Men hva er det som er bedre med photoshop på mac enn på pc?
    Anonym Venninne> Det funker bedre på mac(Stor selfølgelighet) Hehe.

Neida. Var kanskje ikke helt sånn det ble sagt, men dog noe lignende.

Jeg kan forstå at de dyrere macbook datamaskinene har gode skjermer

Er ikke photoshop det samme programmet uansett plattform?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Jeg kan gjerne inrømme at jeg er litt "varm" når det gjelder mac. Dette er vel igrunn fordi jeg ikke har bruk for stort av de plussa som er med mac. Hva brukervennlighet angår så vil jeg ikke påstå at windows er noe bedre, nei tvert imot. Men! det er jo ikke alle som har bruk for alle disse små funksjonene og slikt?

En ting til! Jeg er en sånn liten amatørfotograf og når jeg snakka med ei venninne sa ho plutselig at ho måtte lære seg å bruke mac. Da spurte jeg henne:
    BoGGis> Hvorfor det?
    Anonym Venninne> Jo det er fordi alle som er fotografer bruker mac.
    BoGGs> Men hva er det som er bedre med photoshop på mac enn på pc?
    Anonym Venninne> Det funker bedre på mac(Stor selfølgelighet) Hehe.

Neida. Var kanskje ikke helt sånn det ble sagt, men dog noe lignende.

Jeg kan forstå at de dyrere macbook datamaskinene har gode skjermer

Er ikke photoshop det samme programmet uansett plattform?
    Alle Photoshop programmene er stort sett like for begge plattformer. Man trenger selvfølgelig ikke en Mac for å bruke Photoshop. Men hvis man først er ute etter en maskin med veldig bra skjerm, så er MacBook Pro en sabla bra maskin som jeg absolutt kan anbefale til akkurat det formålet. Så får man heller vurdere om prislappen kan forsvares til akkurat ditt bruk.

Faktisk så var jeg sykt skeptisk til Mac selv for halvannet år siden. Men etter å ha jobbet mye med Mac i forskjellige varianter en stund så er jeg blitt mer nøytral. Vet faktisk ikke hva jeg selv kommer til å kjøpe neste gang, men det blir mest sannsynlig en Mac med OSX og Windows

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    15 tommers macbook pro bstilt.

Betaler 16 000, veldig ok pris, så da er d bare å glede seg!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenpettersson
    15 tommers macbook pro bstilt.

Betaler 16 000, veldig ok pris, så da er d bare å glede seg!
    Da gleder vi oss til dine førsteinntrykk

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •