Mva og fortoll.gebyr på sending med vareverdi under kr 200 - epost å sende klage til? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Det er jo ikke slik posten har tenkt da og gjort dette bevisst.. Skal du begynne å gi beskjed hver gang de glemmer å ta betalt for noe du skulle ha betalt moms/toll for ??
    Strengt tatt, ja det skal du. Hvis du VET at varens verdi overskrider maksbeløpet, så skal du si ifra og betale avgifter deretter. Som å gå på rødt i tolla når du har mere enn kvoten med deg.

Men det er tollvesenet (delegert til posten) sitt ansvar å ta inn de avgifter som til enhver tid gjelder på pakkeforsendelser. Alle kan gjøre feil, også posten.

En ny parallell:
    Om du ikke skulle få giro på årsavgiften til bilen din tilsendt på den tiden du normalt skal får den, så er det ditt ansvar å ta kontakt med rette instans for å få betalt avgiften.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Frakten skal ikke regnes med i totalprisen så lenge varen har en verdi på under 200 nkr.
    Ok, beklager. Da husket jeg feil...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å følge opp, så kan jeg nevne at det i dag ordnet seg (hadde ikke mulighet til å prøve i går). Ringte kundeservice og snakket med en hyggelig dame som ga meg beskjed om å sende fakturaen pr e-post eller faks over til dem. Sendte den pr e-post til cs@posten.no og under to timer senere fikk jeg svar om at nå var det rettet opp i.

Dette synes jeg var raskt rettet opp i og på en hyggelig måte! Når ting først går galt - er det bra at de er såpass raske og hyggelig når det skal rettes opp i. Pluss i margen til posten for kundeservicen

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Bare for å følge opp, så kan jeg nevne at det i dag ordnet seg (hadde ikke mulighet til å prøve i går). Ringte kundeservice og snakket med en hyggelig dame som ga meg beskjed om å sende fakturaen pr e-post eller faks over til dem. Sendte den pr e-post til cs@posten.no og under to timer senere fikk jeg svar om at nå var det rettet opp i.

Dette synes jeg var raskt rettet opp i og på en hyggelig måte! Når ting først går galt - er det bra at de er såpass raske og hyggelig når det skal rettes opp i. Pluss i margen til posten for kundeservicen
    Bra jobbet, posten! klapp-klapp-klapp
    (glem det vedlagte bilde)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare nevne at adressen KSUtland@posten.no også fungerte, men de svarte sent pga mangel på personale om dagen. De hadde en intern policy om å behandle ALLE klager på under 24 timer, men det var bemanningen som sviktet denne gangen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •