Audiolense XO og MP-1R-kit (pc-romkorreksjon) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 118
    Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    .

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da er dette problemet fikset... Problemet var at produktet er uten vekt, noe vi måtte lirke oss forbi ved å sette vekt på en halv kilo og fraktfri levering fra selger opp til 1 kilo... Ser at det nå er matchet 4 interesser - så da mangler det kun 1 interesse før påmelding starter!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da er påmeldingene i gang, 5 interesser registrert. Vi har mottatt en henvendelse fra en bruker som ikke klarer å melde seg på, og ettersom ingen øvrige heller har meldt seg på antar vi samme problemet gjelder for dere øvrige. Vi har feilmeldt problemet og regner med at det løser seg med det første!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da er problemet løst - så nå gjelder det å melde seg på slik at vi får minst 5 faktisk påmeldinger!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Pokker så vanskelig dette skulle være da... Selgeren er satt opp med korrekt fraktmetode, så hvorfor ikke dette kommer opp et jo litt spesielt... Vi får dessverre ikke korrigert dette i betalingsfasen, men du får bare registrere inn frakta også når du velger hvor mye du skal betale til PayEx... Dette avtaler du bare på forhånd med selger.

Dere andre; vennligst VENT med å melde dere på til vi har fått korrigert denne feilen.....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da skal det fungere greit igjen. Kjøper du tilbehør er det viktig at du velger frakt av dette selv om fri frakt kommer opp også da (vi prøver å få fikset dette nå)...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og der var det jommen meg 7 påmeldte gitt, ikke dårlig bare det!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...og der var det jommen meg 7 påmeldte gitt, ikke dårlig bare det!
    Godt å se at det var interesse for dette! Selv om jeg nå har jæææækla lyst på en bestilling selv så må jeg nok avvente til det dukker opp noe lønn en gang før jul...

Det er bare å komme igjen å melde seg på, for jeg antar det kommer mange how-to`s og gjennomganger når software kommer til de tusen (vel, 7 i alle fall) hjem. Dette kan bli kult!

DrE

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Mastercard.
    Been there done that. For mange ganger. No more! 8-)

Newcomer BeemerZ1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig interessert, men må finne ut om det funker som jeg vil først...

-Det må kunne ligge og kjøre i bakgrunnen under Win XP (helst Vista også), sånn at det ikke BARE funker med foobar
    -Skal brukes sammen med M-Audio Firewire 410
    -2/6 kanaler "inn" skal kunne sendes som jeg vil til de 8 analoge utgangene
    -Kunne ha forskjellige profiler som kan veksles mellom med hotkey, f.eks. 2 kanals musikk, 5 kanals musikk og film
    -Delefilter,tidskomp og EQ på alle kanaler
    -Bypasse kmixer
    -Bruke ASIO/ASIO2

2 kanaler skal altså til mid/diskant foran med passivt filter
    2 kanaler til midbass foran
    1 kanal til center
    2 kanaler bak
    1 kanal til sub

Så uansett hvor mange kanaler som finnes i streamen må jeg minst ha ut 5 kanaler.
    Skal forresten brukes i bil =D
    Trenger ikke målemic, har Behringer ECM8000 og TrueRTA fra før.
    Hadde vært fint om noen kunne bekrefte/avkrefte

Newcomer BerntR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BeemerZ1
    Jeg er veldig interessert, men må finne ut om det funker som jeg vil først...

-Det må kunne ligge og kjøre i bakgrunnen under Win XP (helst Vista også), sånn at det ikke BARE funker med foobar
    I XP fungerer det med flere spillere, eksempelvis WMP og Zoomplayer. Disse to både for lyd og bilde. Det fungerer også for lyd med John River (i XP)

Utover å benytte plugins i spillere, så er det mange som setter opp en ekstrasløyfe som fanger opp all lyd før den går ut av lydkortet. Men dette krever såkalt "Internal Loopback", "Rewire" eller lignende. Der du sender lyden fra en utgang til en ingang (i kortet) - og der denne ingangen mater ett av to programmer (Console eller Bidule) som så fungerer som vertskap for lydprosesseringen. Derfra sendes så lyden til den egentlige utgangen.

Men jeg er redd alt. 2 ikke går med ditt lydkort.

-Skal brukes sammen med M-Audio Firewire 410
    Det går nok bra, men neppe med alt to, ref ovenfor.
    -2/6 kanaler "inn" skal kunne sendes som jeg vil til de 8 analoge utgangene
    Her tror jeg Foobar kommer til kort. I WMP og ZoomPlayer går dette greit. Og alle andre løsninger der du kan benytte Convolver (av JR Pavel)
    -Kunne ha forskjellige profiler som kan veksles mellom med hotkey, f.eks. 2 kanals musikk, 5 kanals musikk og film
    På f.eks. WMP så er det ca 10 musepek pluss browsing for å bytte filter. Bruker du en configfil så velger den rett oppsett for ulike samplingfrekvenser og ulike antall input kanaler. Det er mao lett å lage et oppsett som støtter både stereo musikk og multikanals film.

I Audiolense så får man samme type korreksjon på alt dette. Men den fila som forteller hvilke korreksjoner som skal brukes til 6 kanals input osv er en tekstfil og det går an å editere denne manuelt. Slik at man kan ha en annen lydprofil på film enn på musikk. Automatisk.

-Delefilter,tidskomp og EQ på alle kanaler
    Hvis du med EQ mener Audiolense sin korreksjon så er svaret at det får du. Ytterligere EQ kan sannsynligvis kjøres på toppen, men det er ikke noe jeg anbefaler
    -Bypasse kmixer
    Ja se det kan være vanskeligere. Dette går på valg av avspiller og lydkort. Filtrene er wav-filer og kan i prinsippet brukes i alle miljøer. Men dettte med k-mixer er langt nedi driverjungelen. Jeg mener å ha lest at f.eks. RME lydkort kan kjøres i exclusive mode over de vanlige windows API-ene (direct sound Win MME). I tillegg så kan slike egenskaper ligge i spilleren.

Jeg har også lest omfattende tester gjennom k-mixer på Hydrogenaudio der det hevdes at man får bitperfekt throughput om man tar visse forholdsregler, eksempelvis slik som jeg gjør: Skru av alt som kan aktivere k-mixer. Dvs alle windows plinger og plonger - og sørg for at windows' egen volumkontroll står på fullt. Da tror jeg ikke K-Mixeren gjør noe som helst. Og selv WMP er da i stand til å hamle opp med habile CD-spillere.

Men jeg har forståelse for problemstillingen, for å si det sånn.

-Bruke ASIO/ASIO2
    Asio er fint det. Og du kan i alle fall måle høyttalerne i Asio. Men jeg har enda til gode å se en skikkelig softwarespillerløsning der dette er implementert. Det finnes noen kernel streaming løsninger (eks. Foobar ) som i prinsippet gjør samme nytten. Forutsatt at de fungerer som planlagt. Det er noen open source med varierende kvalitetssikring og support knyttet kernel streaming. Men kernel streaming er skjøre greier som jeg ikke tør å anbefale (selv om det kan vise seg å fungere strålende ;-)

2 kanaler skal altså til mid/diskant foran med passivt filter
    2 kanaler til midbass foran
    1 kanal til center
    2 kanaler bak
    1 kanal til sub

Så uansett hvor mange kanaler som finnes i streamen må jeg minst ha ut 5 kanaler.
    No problemo. Du kan få så mange kanaler ut som du klarer å oppdrive lydkortutganger til. Du får uvanlig stor fleksibilitet mht bass management og crossoverkonfigurering. Denne funksjonaliteten er plug & play hvis du bruker Convolver som tar konfigurasjonsfiler. Velger du en annen konvolusjonsløsning så er du avhengig av at den takler fler enn to kanaler og at du har en mulighet for å rute lyden slik du ønsker
    Skal forresten brukes i bil =D
    Tøft.

Jeg må i den forbindelse nevne at jeg ved den nye hovedreleasen 3.0 har skjelt en del til professor Angelo Farina sitt arbeid med lydkorreksjon i bil. Bil har jo ikke den enkleste akustikken, og Farina løste utfordringen ved å bruke en såkalt Acoustic Quality Test for å tolke målingene. Jeg har kodet og testet dette, men valgte til slutt en litt annen løsning. En frekvensresponsanalyse om du vil. Den gir en ganske lik tolkning av lyden, men den har litt bedre matematiske egenskaper. Men jeg har gjort nok sammenligninger av de to til å være trygg på at min løsning gjør samme jobben.

Jeg har registrert på nettet at enkelte bilentusiaster har hatt gode resultater med Audiolense. Og dette var før 3.0 kom ut. Jeg er forøvrig svært interessert i å få direkte feedback fra noen car-fi brukere i den videre utvikling. Så hvis du går for dette så kan du regne med at velbegrunnede ønsker og synspunkter vil bli tillagt vekt i det videre utviklingsarbeidet.

Trenger ikke målemic, har Behringer ECM8000 og TrueRTA fra før.
    Hadde vært fint om noen kunne bekrefte/avkrefte
    Hvis du har det som kreves for å få lyden fra mikrofonen inn i PC-en så har du det du trenger. TrueRTA eller tilsvarende er ikke nødvendig, da Audiolense har egen målemodul. Men den kommer sikkert til nytte til analyseformål. Det går forresten an å eksportere høyttalermålingene fra Audiolense på PCM-form for analyse i andre programmer.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BerntR
    Hvis du har det som kreves for å få lyden fra mikrofonen inn i PC-en så har du det du trenger. TrueRTA eller tilsvarende er ikke nødvendig, da Audiolense har egen målemodul. Men den kommer sikkert til nytte til analyseformål. Det går forresten an å eksportere høyttalermålingene fra Audiolense på PCM-form for analyse i andre programmer.
    Takk for raskt og grundig svar!

Var i utgangspunktet Console jeg skulle bruke, men klarte aldri å finne ut hvor jeg skulle få signalet fra... Skjønner litt hvorfor nå.
    Har jo alt jeg trenger av software til den løsningen, men tydeligvis feil lydkort?
    Vet du om et bra eksternt lydkort med minimum 8 analoge utganger som funker med Colsole?

Har sittet og prøvd meg litt frem med Audiolense XO nå, men er et par ting jeg ikke får til...
    Høypass på front går jo greit, men på kanalene som skal gå til midbassene er det ikke mulig å få lavpass i tillegg? Skal spille f.eks. 50-150 Hz.
    Og får heller ikke til at bassen fra front skal sendes til noe annet enn sub.

I kontrollpanelet til M-audio er det enkelt å velge hvilke kanaler de forskjellige signalene skal til, men da selvfølgelig uten XO...
    Og ja, bruker FW410 kortet som preamp til mic

Får ta det videre i morgen, nå må jeg i seng!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BeemerZ1
    Takk for raskt og grundig svar!

Var i utgangspunktet Console jeg skulle bruke, men klarte aldri å finne ut hvor jeg skulle få signalet fra... Skjønner litt hvorfor nå.
    Har jo alt jeg trenger av software til den løsningen, men tydeligvis feil lydkort?
    Vet du om et bra eksternt lydkort med minimum 8 analoge utganger som funker med Colsole?
    Du kan jo ta en titt på RME Firefice 400 og 800. Men da snakker vi om store bokser og priser opp mot 10.000,-

Et mer kompakt alternativ i samme klasse er 2x LynxTwoA. Dette er imidlertid et PCI kort. Men lydkvaliteten står ikke tilbake av den grunn.

Du finner nok flest løsninger som støtter dette i proffverdenen - der de har like mange innganger som utganger på dac'ene - noen ganger flere også.

Ellers kan du ta en kikk på produktene til esi-audio.com. Men jeg tror ikke alle produktene deres fungerer med internal loopback.

Du må også passe på at du har støtte for internal loopback i minst 6 kanaler. LynxTwo B støtter dette eksempelvis kun i to kanaler. Det er ikke så enkelt dette her.

Har sittet og prøvd meg litt frem med Audiolense XO nå, men er et par ting jeg ikke får til...
    Høypass på front går jo greit, men på kanalene som skal gå til midbassene er det ikke mulig å få lavpass i tillegg? Skal spille f.eks. 50-150 Hz.
    Og får heller ikke til at bassen fra front skal sendes til noe annet enn sub.
    Hvis du spesifiserer en høyttaler som fullrange & sub så kan den ta i mot bass. Hvis du spesifiserer den som "small" så kan den sende bass.

Det er mulig du trenger en høyttalertype her som gjør begge deler. Jeg tenker på midbassene. Men jeg må vite mer om oppsettet ditt først. Kan du gi en detaljert beskrivelse av planene?

I kontrollpanelet til M-audio er det enkelt å velge hvilke kanaler de forskjellige signalene skal til, men da selvfølgelig uten XO...
    Og ja, bruker FW410 kortet som preamp til mic

Får ta det videre i morgen, nå må jeg i seng!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BerntR
    Du kan jo ta en titt på RME Firefice 400 og 800. Men da snakker vi om store bokser og priser opp mot 10.000,-

Et mer kompakt alternativ i samme klasse er 2x LynxTwoA. Dette er imidlertid et PCI kort. Men lydkvaliteten står ikke tilbake av den grunn.

Du finner nok flest løsninger som støtter dette i proffverdenen - der de har like mange innganger som utganger på dac'ene - noen ganger flere også.

Ellers kan du ta en kikk på produktene til esi-audio.com. Men jeg tror ikke alle produktene deres fungerer med internal loopback.

Du må også passe på at du har støtte for internal loopback i minst 6 kanaler. LynxTwo B støtter dette eksempelvis kun i to kanaler. Det er ikke så enkelt dette her.

Hvis du spesifiserer en høyttaler som fullrange & sub så kan den ta i mot bass. Hvis du spesifiserer den som "small" så kan den sende bass.

Det er mulig du trenger en høyttalertype her som gjør begge deler. Jeg tenker på midbassene. Men jeg må vite mer om oppsettet ditt først. Kan du gi en detaljert beskrivelse av planene?
    Så litt på RME-boksene tidligere, men det blir uansett for stort og dyrt.
    PCI-lydkort er uaktuelt, iom at selve PC'en er på størrelse med FW410 boksen...

ESI Gigaport HD så jo veldig interessant ut, lite, rimelig og 8 RCA ut. Men da spørs det bare om det funker i Console.

At det ikke er enkelt er jeg fullstendig klar over, er noen år siden jeg begynte planleggingen av dette...

Virker som det må være en egen høyttalertype for å få til begge deler ja.
    Får ikke satt XO på Fullrange & sub...

Planen:
    -Kjører i utgangspunktet Roadrunner som frontend
    -Der er Winamp integrert
    -Valgfri video (bruker Zoomplayer WMV HD)

-2 kanaler til front (mid/diskant) skal deles med ca 150 Hz HP
    -2 kanaler til midbass front skal deles med ca 150 HZ LP og 50 Hz HP
    -1 kanal til center med ca 50-80 HP
    -2 kanaler til bak med ca 50-80 Hz HP
    -1 kanal til sub med 50-80 Hz LP

-Vil helst kunne justere XO,tidskomp og nivå pr. kanal real-time

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg har oppfattet dette riktig, så skal du definere treveis fronthøyttalere, som inkluderer midbassen. Deretter spesifiserer du bassmanagement til subbene.

Jeg lurer på om det ikke er laget en DX plugin host til winamp. Hvis dette er tilfellet, og denne klarer mer enn stereo ut/inn så kan du plugge Convolver inn i Winamp. Men dette er ikke noe jeg har utforsket skikkelig selv.

ZoomPlayer + Convolver + Audiolense fungerer bra.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gjort noe helt sykt (ut ifra mitt ståsted). Linux!!

Jeg har lagt inn ubuntu 8.04 og siste XBMC for å få en htpc som er så lik den gamle xboxen i brukergrensesnitt som overhodet mulig. Jeg har også lett litt etter en god linux etterligning til foobar2000, men ikke konkludert der riktig enda.

Hvis jeg skulle brukt Audiolense på et slikt oppsett... måtte jeg da hatt en xp-installasjon som jeg gjorde målinger og laget filter i, og så kopiert det ferdige romkorrigerte filteret over i avspilleren/driveren/whatever jeg bruker i XBMC oppsettet?

Eller må jeg bare kjøre dualboot XP/Linux og kjøre foobar2000 for musikk?

Dre

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger kun windows når du skal operere Audiolense, dvs måle oppsett og lage filtre. Når du skal kjøre filtrene over Linux så skal du bruke et konvolusjonsprogram som heter Brutefir. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med oppsettet, men du finner mye om dette hvis du søker på nettet.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •