Ultraportabel laptopp a.la Asus Eee, trenger anbefaling - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Hvis en bruker en slik sammen med Eee, vil det trekke mye strøm og forkorte driftstiden mye ?
    Den kan ikke trekke mer en hva en USBtilkobling kan gi, så den vil nok ikke gjøre nevneverdig utslag. Er det ikke 3,3v/1,5a eller noe i den duren en USB2.0 kan gi?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en ASUS EEE og du kan ikke regne med å trives med den som hovedmaskin. men kul å dra rundt på.

Styr unna ACER sin btw. den har glossy skjerm. umulig å bruke ute. ASUS sin funker helt fint ute

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Tiger
    Har 12" skjerm på lapptoppen og 20" wide på stasjonær, bruker mest lapptopp da den er helt lydløs og utrolig anvendelig. Prisen på Eee er et argument, et godt argument. Det koster tross alt mellom 5 og 7 K for en "normal" laptopp. Har to seksåringer som begynner på skolen nå, snart trenger de hver sine maskiner vil jeg tro og da er 9" skjerm helt fint.
    "Normale" laptopper er nærmest slepbare og ikke greie å dra rundt på om en ikke ønsker styrketrening da

@Cowboy beebop
    Høres jo greit ut. Men "3,3v/1,5a " sier meg ikke stort. ops:

@Spectre
    Reisemaskin er jo ikke dumt. Hvordan er batterilevetiden når den brukes som filmfremviser?

@fayelund
    "Eee ubuntu" ??? Vet desverre ikke hva det er.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av proteque
    Jeg har en ASUS EEE og du kan ikke regne med å trives med den som hovedmaskin. men kul å dra rundt på.

Styr unna ACER sin btw. den har glossy skjerm. umulig å bruke ute. ASUS sin funker helt fint ute
    Jeg er ikke enig her, ACER sin synes jeg er bedre å bruke enn asus sin. Glossy skjerm er ikke best ute i sola det skal jeg si meg enig i men det fungerer bedre enn skjermen jeg har på min macbook pro som ikke er glossy.
    Pluss for ikke å nevne at Asus sitt tastatur er aaaaalt for lite med mindre du har bittesmå barne hender.
    Jeg vil anbefale deg Acer One med linux som billigste alternativ eller en MSI wind med windows som et litt dyrere alternativ. EEEpc har alt for lite tastatur.

Legger med et bilde, dette er kun et bilde men fortsatt det er hvordan jeg opplever bildet i sola. http://multimedia.dn.no/archive/0014...On_143247a.jpg

Bildet er tatt fra anmeldelsen fra Dagens it Dagens it - Det perfekte reisefølge

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat bestillt MSI wind selv (med 1gb ekstra - 2gb ram totalt). Koster tross alt bare ca. 150,- mer. Grunnen til jeg valgte den fremfor Asus og Acer er at jeg synes den ser bedre ut, har større taster enn de andre, får litt bedre score i tester og har litt større skjerm, samt 80gb hd. Den er ikke ventet på lager hos ps.no før halvveis ut i september riktignok.. Alle disse mini-pc'ene er visst utrolig populære! Prisen har nok noe med det å gjøre. Kule maskiner.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    @Cowboy beebop
    Høres jo greit ut. Men "3,3v/1,5a " sier meg ikke stort. ops:
    USB er 5V maks 500mA. Min Asus eee klarer å drive min 120GB wd passport disk, men har ikke testet ut hvor mye det påvirker batteritiden.

@Spectre
    Reisemaskin er jo ikke dumt. Hvordan er batterilevetiden når den brukes som filmfremviser?
    Den holder til å se en film (2-3t) så lenge en bruker den litt økonomisk (deaktiverer wlan++). Jeg har den engelske ugtaven av eee 900 (kjøpte den på en Londontur når de kom ut mai 08). Disse fikk et litt slapt batteri sammenlignet med enkelte andre land men vet ikke hva den norske utgaven har (har forøvrig oppgradert min til 2GB RAM, og tenkte å kjøpe meg et 16GB el 32GB SDHC kort for å utvide lagringsplassen litt).

Ang tastaturet til eee så er det lite, men det fungerer fint med litt tilvenning. Jeg har uansett ikke behov for å skrive mye tekst på den med mitt bruk.

Hadde jeg skulle kjøpt på nytt i dag så hadde jeg nok også vurdert MSI Wind seriøst, en bekjent av meg har denne og vi sammenlignet maskinene litt. MSI'en har større skjerm (10" kontra 8,9" men samme oppløsning), 80GB disk (ihvertfall utgaven med XP som han har) og litt mer normalt tastatur. MSI'en er merkbart større rent fysisk, men ikke så mye større at det er noe problem.

Acer sin har jeg ikke noe spesiell kjennskap til, men funker sikkert fint den også.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Acer Aspire One, har skrevet noen linjer om den her. Må si meg forholdvis godt fornøyd med valget så langt

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Er ikke formålet med disse i utgangspunktet å kunne tilby utviklingsland PC-er? Hva skal dere bruke en mini-PC med 9" skjerm til egentlig. Lite egnet for bl.a tekstbehandling og bildebearbeiding. Er det ikke bedre med en normal laptop? Eller dersom 8-åringen vil ha PC så er vel Asus Eee tingen.
    Tja, for mitt bruk fungerer den helt greit til tekstbehandling, surfing, medieavspilling og instant messaging...er det ikke slikt folk stort sett bruker PCene sine til uansett da? Kan jo på ingen måte skade å spare penger og miljø ved å velge en slik løsning. Dersom man skal kjøre tung bildebehandling, spill eller HD-video er man uansett ikke i kundegruppen.

I tillegg, det er jo faktisk endel av oss som trasker frem og tilbake til jobb, da blir faktisk vekten og størrelsen på PCen ganske relevant.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg har en Acer Aspire One, har skrevet noen linjer om den her. Må si meg forholdvis godt fornøyd med valget så langt.
    Interesant med dine erfaringer. lurte litt på dette;
    Opprinnelig skulle jeg ha en ASUS Eee, men etter avsløringene angående krøplet SSD på den europeiske modellen, slo jeg fra meg denne
    Støynivå på maskinen er vesentlig for min del, så bråkende hardisk er ikke ønskelig for min del. Er Asus Eee helt stille?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eee'en har en vifte som aktiveres når den blir varm (og slår seg av igjen når tempen faller). Den er dermed ikke lydløs hele tiden, men vifta bråker ikke veldig mye.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et kontrollspørsmål for min egen del. Hvis jeg har en XP lisens så er det vel ingen grunn til å betale 5-700 kr mer for en Asus Eee? Da er det vel like bra å kjøpe den med linux og legge inn XP selv?
    Heller litt mot å kjøpe en Asus Eee 901 og 320 WD pasport 2,5 disk. Da havner en totalt på litt over 3000kr.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig. Jeg har egentlig linuxutgaven av 900 (som den gangen hadde 20GB disk kontra windows utgaven på 12GB pga lisenskostnaden). På min linuxutgave så fulgte det også med driver cd for win xp, men de lå uansett ute på asus sin web.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smyg
    Har akkurat bestillt MSI wind selv (med 1gb ekstra - 2gb ram totalt). Koster tross alt bare ca. 150,- mer. Grunnen til jeg valgte den fremfor Asus og Acer er at jeg synes den ser bedre ut, har større taster enn de andre, får litt bedre score i tester og har litt større skjerm, samt 80gb hd. Den er ikke ventet på lager hos ps.no før halvveis ut i september riktignok.. Alle disse mini-pc'ene er visst utrolig populære! Prisen har nok noe med det å gjøre. Kule maskiner.
    Får du den levert med 2gb RAM, eller kjøper du det utenom og installerer selv?
    Tenker på en slik selv, vet ikke hvor vanskelig det er å fikse slikt i bærbare...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Får du den levert med 2gb RAM, eller kjøper du det utenom og installerer selv?
    Tenker på en slik selv, vet ikke hvor vanskelig det er å fikse slikt i bærbare...
    Den kommer levert med 1Gb, du må sette inn en brikke til selv. Den takler maks. 2Gb totalt. Tror det skal være en overkommelig jobb. Er du usikker på hvordan det gjøres, kan du ta en titt her:

How to Add RAM to the MSI Wind NB - Step 1: Open the Wind Chassis

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0