Nytt PowerBuy-tilbud: YH240 5.1 Høyttalerpakke kr. 4000 inkl. frakt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Muligheten for å sende de tilbake etter 14 dager er jo også til stede. Frakt må da betales av kjøper.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Det frister VELDIG! ... Eneste som er dumt er at jeg må bruke 2000kr på en bass-forsterker. Så da blir det jo ikke 4000... hmmmmm.. *tenke*
    Det finnes da andre alternativer og priser bare en gidder å lete litt selv..

Ljudia AB. Webbutiken

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Problemet er bare at jeg ikke har peiling på hva jeg bør kjøpe. Jeg kunne kjøpt en Suzuki påhengsmotor og prøvd i god tro å koble den opp til et 5.1 surround-anlegg. Jeg trenger hjelp fra folk som har god greie på hjemmekino...

Til de som gidder å hjelpe meg: Hvis jeg kjøper det anlegget, må jeg ha 2 receivere (den jeg har fra før + en bass-forsterker) gående, eller går anlegget på den eventuelle bass-forsterkeren jeg må kjøpe? Hva er det billigste og beste jeg bør gå for mtp på dette 5.1-settet som Powerbuy har?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Problemet er bare at jeg ikke har peiling på hva jeg bør kjøpe. Jeg kunne kjøpt en Suzuki påhengsmotor og prøvd i god tro å koble den opp til et 5.1 surround-anlegg. Jeg trenger hjelp fra folk som har god greie på hjemmekino...

Til de som gidder å hjelpe meg: Hvis jeg kjøper det anlegget, må jeg ha 2 receivere (den jeg har fra før + en bass-forsterker) gående, eller går anlegget på den eventuelle bass-forsterkeren jeg må kjøpe? Hva er det billigste og beste jeg bør gå for mtp på dette 5.1-settet som Powerbuy har?
    Nå er jeg ny her, og ny på dette, men sånn jeg skal gjøre dette er å koble høyttalerene til min 7.1 reciever (trenger bare 5.1), og så vente med å bruke sub-en siden den trenger egen effektforsterker. Effektforsterkeren må kjøpes seperat ved siden av.

Syns egentlig det er litt irriterende at de ikke kunne kjørt på med en aktiv subwoofer og heller lagt til i prisen, men sånn er det nå bare. Litt morsomt å kunne gjøre ting selv også, sånn man lærer.

Kommer mest sannsynlig til å slå til her, det er jo et pent sett med høyttalere + sub, og lyden kan da ikke være så alt for ille. Syns spesifikasjonene er greie nok også, sånn at min reciever kan kjøre alt av høyttalere (unntatt suben). Det er jo 2 dager igjen å tenke på også, men 4000,- MED frakt er jo et veldig bra tilbud, og som det ble sagt her så skulle det ikke være så ille å selge denne i nærmeste fremtid med minimalt tap.

Og siden det er norsk forhandler så gjelder jo den flotte forbrukerkjøpsloven som gir 5-års reklamasjonsrett ved mangel på varen.

Et spørsmål til, kan disse høyttalerene bli såkalt bi-ampet? Vet ikke om det er vits, men det må da kunne gi litt bedre lyd uansett.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi amping kan du spørre yngve om på Velkommen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Bi amping kan du spørre yngve om på Velkommen
    Takker, har sendt melding til han gjennom systemet på siden.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, Kimla.

Men hvordan vet jeg at den receiveren jeg har er god nok til å kjøre dette anlegget? For jeg trenger altså både receiver og bass-forsterker?

Jeg har en Pioneer VSX-D512 receiver. VSX-D512-S Forsterkere & receiver - - Pioneer Produktarkiv

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, Kimla.

Men hvordan vet jeg at den receiveren jeg har er god nok til å kjøre dette anlegget? For jeg trenger altså både receiver og bass-forsterker?

Jeg har en Pioneer VSX-D512 receiver. VSX-D512-S Forsterkere & receiver - - Pioneer Produktarkiv
    Nå er nok ikke jeg den beste personen til å kommentere hvor bra de forskjellige merkene er og hvor mange virkelige watt de gjerne leverer. Men jeg spurte om settet passet bra til en denon avr-2805, 7x100 watt, og han sa at den vil passe perfekt med dette oppsettet. Du kan jo google litt og se om du finner noe sammenlignbart mellom de 2 recieverne.

Forøvrig kan høyttalerne bi-ampes.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bi-ampes? Lat som jeg er 3 år gammel

Noen spørsmål.

1. Hvor lang betenkningstid har vi før tilbudet forsvinner?

2. Er dette det beste anlegget i denne prisklassen?

Jeg er ikke langt unna å slenge inn en bestilling. Eneste som er litt dumt er at jeg ikke klarer å finne ut om jeg må kjøpe ny receiver i tillegg. Da blir det fort dyrt, spesielt mtp at jeg må også ha en bass-forsterker i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne har 4 (2 pluss og 2 minus) koblingspunkter istedenfor 2 (1 pluss og 1 minus), sånn at hvis man har noen ledige porter bak på forsterkeren så kan man bruke disse i tillegg. Gjerne hvis en har en 7.1 reciever og 5 høyttalere, da bruker man de 2 resterende koblingene på recieveren for å kunne gi mer strøm til høyttalerne.

Sånn jeg har skjønt det hvertfall.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...da var det en påmelding, og dette mini-PowerBuyet er herved et faktum...

Når det gjelder subben kan du jo midlertidig bare koble den opp mot en av frontene, dvs. at du bare slenger opp et ekstra sett med høyttalerkabler mot subben på en av frontutgangene. Mesteparten av bassen ligger jo uansett i front, og det er sjelden det er spesielt mye "stereo" i bassen uansett. Det beste er selvasgt en egen forsterker til subben, da sikrer du at alle lavfrekvente signaler havner hos subben på en korrekt måte.

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimla
    Høyttalerne har 4 (2 pluss og 2 minus) koblingspunkter istedenfor 2 (1 pluss og 1 minus), sånn at hvis man har noen ledige porter bak på forsterkeren så kan man bruke disse i tillegg. Gjerne hvis en har en 7.1 reciever og 5 høyttalere, da bruker man de 2 resterende koblingene på recieveren for å kunne gi mer strøm til høyttalerne.

Sånn jeg har skjønt det hvertfall.
    Kan føye til at det ene settet med terminaler ofte er til bassen og det andre til resten av høyttaleren (Mellomtone og diskant) Har også vært borti tilfeller hvor den ene terminalen er til bass og mellomtone, mens det andre er til diskant. Finnes også høyttalere som kan tri-ampes (tre sett med terminaler) f. eks. Dali Euphonia MS5.

Harald

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Noen spørsmål.

1. Hvor lang betenkningstid har vi før tilbudet forsvinner?
    ...det er pr. dato 2 dager igjen av påmeldingsfristen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2. Er dette det beste anlegget i denne prisklassen?
    Det er vanskelig å si.

Jeg mener hvertfall at for 4000,- MED frakt for et høyttalersett bestående av 2 fronthøyttalere, 1 senter og 2 bakhøyttalere samt subwoofer (dog passiv) i pianolakk når settet veier 101kg til sammen så er det i toppsiktet når man bare bruker 4000,-.

Siden det ikke er noen andre her som har noe erfaring med det, og siden det er et såpass nytt produkt på markedet er det vanskelig å si hvor bra det er, så det går litt på flaksen om man kjøper katta i sekken egentlig. Men 631-settet som flere på forumet har kjøpt fra samme produsent er visst veldig bra til prisen, så for 4000,- vil jeg tro at jeg får mer for det enn mange andre ting på 4000,- på markedet, men venter ikke gull og grønne skoger (sånn uttrykket er?).

Jeg skal hvertfall spille det inn før jeg begynner å vurdere å bytte elementer og komponenter. Skal mest brukes til film, så ville gjerne hatt større sub, men tror uansett at det passer helt fint til mitt bruk.

Du kan jo sjekke rundt på nettet om hva du får for 4000,- når frakt er iberegnet.

EDIT:
    Og nå har du ca. 1 dag og 22 timer på å bestemme deg.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snakket med en kjenning via PM på Avforum, og han ga meg et råd som jeg har fått høre et par ganger før: Vent med surround-systemet, og invester pengene i 2 gode front-speakers. Så nå har jeg tatt turen innom Avtorget og tatt kontakt med en som skal selge noen Dali Evidence 470 istedenfor.

Jeg var *veldig* nær på å bestille YH240, men jeg tror jeg vil få mer ut av det hvis jeg tar investeringen min gradvis og kjøper litt bedre utstyr etterhvert.

Men takk for hjelpen alle sammen! Jeg har lært mye

Lykke til med kjøpet, Kimla. Er spent på å høre om du blir fornøyd etter innspilling. Gi gjerne tilbakemelding hvis du gidder

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo også ta en titt på YH 631F hvis du skal bare kjøpe front høyttalere i første omgang. De koster 5195,- for paret og blir levert på døren av Nor-cargo. Gratis frakt er det også. Du kan se på min hjemmekino for bilder av de.;-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •