Powerbuy Onkyo TX-SR606 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 108
    Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg får melde min interesse jeg da... Det er selvsagt ingen forpliktelser å gjøre det? Man får bare "snike" hvis det skulle komme et nytt kjøp?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dal
    Dette PB'et er kommet i betalingsfasen nå, og når jeg går inn for å betale, finner jeg ut at PayEX skal ha ekstra 3% av beløpet for å utføre transaksjonen?!!?
    Jeg beklager, men det er jo latterlig! Det er jo en skjult kostnad som helt klart burde vært opplyst om. Og ikke minst så fordyrer det produktet. Og hvorfor er det KJØPER som må betale dette fee'et? Så vi må betale penger for å få lov til å betale produktet??
    Hvorfor ikke bruke PayPal eller noe annet kjent, istedet for dette greiene her?
    Enig, dette virker useriøst.

Krever en butikk gebyr hvis du betaler med kredittkort, kan du kreve gebyret tilbake. I følge VISA Norge er dette nemlig ulovlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt saken til forbrukerrådet allerede.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dette står jo tydelig under betingelsene, som du godtar når du melder deg på. Videre er ikke gebyret 3%, men 0,5% hvis du betaler over nettbank. Folkens, dette blir tullete!

PowerBuy er jo ingen nettbutikk, men en tjeneste som knytter selger og kjøper sammen. PayEx er en helt uavhengig betalingstjeneste du benytter deg av, og som altså koster bittelitt å bruke.

På dette produktet snakker vi altså om 30.- kroner (25 + 5 i grunngebyr), og for dette beløpet holder altså PayEx beløpet for deg til selger har levert varen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harr, som jeg hater å bli konfrontert med poster jeg har skrevet i sinne
    Når jeg fikk tenkt meg litt om skjønte jeg hvorfor de tar gebyr (for å holde på pengene).
    Men når det er sagt, synes jeg 3% var litt stivt, ved kjøp av dyrere utstyr kan jo det fort bli noen lapper ekstra.
    Men heldigvis hadde de muligheten for bankoverføring da.
    Man skulle jo tro at overføring fra bankkort er bedre og lettere for alle parter da (og dermed billigere), men hva vet jeg.

Uansett, alt er betalt, og nå vil jeg bare ha godsakene i hus :razz:
    Den gamle forsterkeren og høyttalerne er kastet ut, og tv-benken min har nå et stort gapende hull som skriker etter å bli fylt!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dal
    Harr, som jeg hater å bli konfrontert med poster jeg har skrevet i sinne
    Når jeg fikk tenkt meg litt om skjønte jeg hvorfor de tar gebyr (for å holde på pengene).
    Men når det er sagt, synes jeg 3% var litt stivt, ved kjøp av dyrere utstyr kan jo det fort bli noen lapper ekstra.
    Men heldigvis hadde de muligheten for bankoverføring da.
    Man skulle jo tro at overføring fra bankkort er bedre og lettere for alle parter da (og dermed billigere), men hva vet jeg.

Uansett, alt er betalt, og nå vil jeg bare ha godsakene i hus :razz:
    Den gamle forsterkeren og høyttalerne er kastet ut, og tv-benken min har nå et stort gapende hull som skriker etter å bli fylt!
    Føyer meg på her. Har nye høytalere som bare venter på å bli innspilt. Send reiceiveren snart? :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av guerilla
    Føyer meg på her. Har nye høytalere som bare venter på å bli innspilt. Send reiceiveren snart? :cry:
    Heh, det har virkelig blitt en farse fra AVShop sin side dette gitt - jeg var med på PB som var ferdig rundt 30. juli og enda ingen receiver, så ikke hold pusten mens du venter...

At AVShop undergraver hele Payex-systemet med en setning som: "Velger du å si at receiveren er mottatt overføres beløpet til oss, og vi vil levere receiveren så raskt det lar seg gjøre. Dette er selvsagt helt opp til deg, men vi tror jo levering er relativt rett om hjørnet nå selv om forsinkelsene har vært drøye." synes jeg er ganske rart blir tillatt. Man burde ikke si at man har mottatt noe man ikke har, uansett hvor seriøs motparten er, da forsvinner absolutt all sikkerheten som Payex gir...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Selger har nå bekreftet at levering er garantert inn i løpet av tidlig neste uke, så da er det bare å smøre seg med litt mer tålmodighet.

Når det gjelder din kommentar, Zettie, velger du selvsagt selv om du ønsker å få refundert beløpet, men selger kan jo da ikke lenger levere varen til deg ettersom du da ikke har betalt, det sier seg jo selv. At du velger å ikke stole på selgeren, som i dette tilfellet er AVshop som har eksistert i markedet i mer enn 6 år er jo din sak, men å kalle en forsinket leveranse "en farse" blir mildt sagt storm i vannglass.

Greit nok er forsinkelser irriterende, men igjen; PowerBuy formidler PARTIKJØP, og dette kan til tider bli noe forsinket da varene ikke ligger på selgers lager, men bestilles av selger fra sin leverandør ETTER sikret innbetaling foreligger hos PayEx (Escrow). Det er jo nettopp derfor prisene er som de er. Når en da tar helt av ved et par ukers forsinket levering, som fremdeles er innenfor maksgrensene som betingelsene angir (21 + 10 dager) har en ikke satt seg godt nok inn i hvordan systemet funker.

Ønsker du umiddelbar levering er eneste mulighet å bestille hos en selger som har varen fysisk på lager, og du må i så måte være villig til å betale den prisen som da tilbys (som oftest høyere enn via PowerBuy, men unntak kan selvsagt forekomme). PowerBuy samler kjøpere rundt partikjøp, og har en ikke forståelse for hvordan et partikjøp fungerer, og heller ikke lest tjenesten betingelser og øvrige forklaringssider, ja da bør en etter mitt syn heller kjøpe direkte fra noen som har varene på lager...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    At du velger å ikke stole på selgeren, som i dette tilfellet er AVshop som har eksistert i markedet i mer enn 6 år er jo din sak, men å kalle en forsinket leveranse "en farse" blir mildt sagt storm i vannglass.
    Forsinkelser er irriterende, det er små løgner som gjør meg forbannet. Merk deg den uthevede linjen.

Sitat Opprinnelig postet av Mail fra AVShop 16.08.2008
    Hei

Vi beklager forsinkelsen rundt utsendelsen av disse og lover at receiveren din går ut tidlig neste uke.

Receiverne kom først inn sent denne fredagen.

MVH
    AVshop
    I tillegg vet jeg at det er folk som har kjøpt samme receiver fra AVShop og fått denne i mellomtiden, enda dem bestilte ETTER jeg hadde betalt.

Har jeg nå lov å være litt mer sint?

EDITERT: Trykka enter og så ble det postet før jeg var ferdig...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, og selger sendte jo ettertrykket ut melding til samtlige og beklaget feilmeldingen.

Ærlig talt, Zettie, det kommer svært lite konstruktivt ut av å bli "forbannet" og agere deretter, spesielt ikke på et stort, offentlig forum. Faktum er at receiverne ble et par uker forsinket, og det er helt innenfor hva en må kunne forvente på denne type partikjøp. Synes du det er noe å forbarme deg over må du selvsagt for all del gjøre de på egen fritid, men spar oss andre for oppkok som kun fører til mer frustrasjon hos de resterende kjøperne.

Igjen, selger har BEKREFTET (og denne gangen er det i følge selger 100% garantert) at receiverne ventes inn til lager tidlig neste uke og sendes deretter sporenstreks ut. Det er selvsagt beklagelig at slike forsinkelser forekommer, men nå får en da faktisk levert varen til en svær hyggelig penge, dog noe sent...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble med på ett Powerbuy hvor varen skulle være på lager.

Jeg fikk ikke vite ett kvekk mellom 4. august og den mailen 16. august som jeg initierte, det var 12 dager uten noe beskjed. Så får jeg svar den 16. at receivern skal i posten den 18. og at dem faktisk har fått den inn.
    8 dager senere, den 26. sender dem ut en beklagelsesmelding, enda dem allerede den 18. viste dem hadde gjort en feil...

Jeg er fullt klar over dette med Powerbuy og hvordan det fungerer (har arrangert min andel i andre sammenhenger), men det fritar ikke AVShop fra å gi informasjon til kundene underveis og ikke etterskuddsvis. Kritikken her var på ingen måte rettet mot Powerbuy.no, men AVShop som selger.

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prisforvirring

Til høyre for der jeg nå skriver er det et bilde av reciveren med prisen 4.950,- men på powerbuy siden er prisen 5,154,- Howe? (se bilder)

Kjøpte min i sverige for et par dager siden, og var bare intressert om powerbuy lønnte seg for meg, men det ser ikke slik ut.

Betalte 4867.70,- inkl frakt og moms i sverige, og henter den Poste Restante så fort den ankommer postkontoret i Charlottenberg

Jeg står slik sett sterkere alene, jeg er faktisk en vandrende PowerBuyer!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Prisen du får opp på PowerBuy er inkludert frakt, prisen til høyre er eks.

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frakt er lagt på i den andre prisen. Om du går vidare med bestillinga og velger å hente den i Oslo vert prisen 4.950,-

Men litt kritikk til AVshop. Dei er veldig dårleg til å kommunisere! Måtte ta kontakt sjølv for å høyre om dei hadde fått bekreftet prisen og salget. Varen er ikkje på lager so klart (men dette forstår eg kvifor og er ok med det). Og eg får melding frå PB at eg må gå inn og godkjenne kjøpet heile tida! (men det går på PB)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Du får kun en påminnelse om at du må betale frem til innbetalingen er registrert (1-2 dager) fra PowerBuy.

Selger melder om at de skal ha sendt ut beskjeder til folk fortløpende, er du sikker på at du har sjekket meldingene dine?

Nå skal uansett receiverne være på vei i løpet av dagen i dag, så da er endelig ventetiden over!

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg no at betalinga var fullført

Då er det berre å sette seg tilbake å vente, går fort når ting først skjer

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da er alle receiverne på vei ut til "folket" og selger vil registrere sendingsnummer så snart disse foreligger...

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forventninger?

Gode og konstruktive svar fra Lygren her syns jeg.

Virker som om man har høye forventninger til PB og at disse bør justeres ned?

Alle bør lese Lygren sine svar og forstå hva dette faktisk er og heller gå i butikken om de føler at det ikke er noe for dem.

Leveranseproblemer kan alle få og det er som oftest ikke butikken/selger som er skyld i forsinkelser.

Syntes at dette er et bra tilbud til oss, det er mange timer som er lagt ned fra de involverte/grunderne her, tror ikke noen er blitt rik av dette, så vær grei med dem gutter.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Da er alle receiverne på vei ut til "folket" og selger vil registrere sendingsnummer så snart disse foreligger...
    Håper blir levert postkontoret i dag, så er det et håp om at den kommer fram til helgen
    Det vel en vanlig Norgespakke hvis ikke jeg husker feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråd startet av selger: Salgssupport , 09/03/2008
    Hei igjen

Vi vil bare informere om at receiverne har ankommet leverandør mandag som bekreftet og sendt videre til oss i går. De bør ankomme oss i løpet av dagen, og sendes deretter sporenstreks ut! Vi beklager litt forsinkelser rundt denne leveransen og håper du blir fornøyd når først varen kommer.

MVH

AVshop << Svar >>

Har dere alle andre motatt sendingsnummer? Hvorfor er ikke dette tilfellet hos meg? Jeg hører også til i "puljen" som skal motta receiveren denne uken.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •