Sony dv-kamera

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony dv-kamera

Har sett litt på dette: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO..._vartypes_text

og dette: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO..._vartypes_text

Men hva er forskjellen bortsett fra oppløsning på stillbilder. Er det dyreste verdt pengene kontra det andre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Sony dv-kamera

Hei,

jeg har selv PC120, kjøpte det tidlig 2003, som da var den beste modellen. Jeg kjenner ikke til PC330 så veldig, men vet om disse forskjellene:
    - PC330 har touchscreen det har ikke PC120 (som jeg mener er BRA at PC120 ikke har, men det er smak og behag)
    - PC330 kan bruke MemoryStick Pro
    - PC330 har USB-streaming
    - PC330 er 3megapixel i motsetning til 1,5megapixel på PC120
    - PC330 sier at den har full 16:9 modus, men om det er ekte eller maskert vet jeg ikke
    - PC330 er ny (ca oktober 2003) modell, PC120 er en nå utgått modell

Ellers er de like. Jeg er utrolig godt fornøyd med vårt kamera. Så det kommer vel kun ann på pris. Kjøper du PC120 tror jeg du blir veldig godt fornøyd, men klart, har du råd til PC330 er det jo nyere teknologi, bedre stillbilder, og sikkert litt annet småtteri også.

-Magne

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Forskjellen på oppløsning er jo relativt stor. Men det er prisen også. Gir PC120 bra bilde i mørke omgivelser? Ja jeg er amatør.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Takk for svar. Forskjellen på oppløsning er jo relativt stor. Men det er prisen også. Gir PC120 bra bilde i mørke omgivelser? Ja jeg er amatør.
    Husk at den oppløsningen på 3megapixel kun gjelder stillbilder og ikke film.

Men, ang mørke omgivelser...mørkt blir mørkt. Den er litt avhengig av lys, men hvor mye er vanskelig å si, og hvordan den er sammenlignet med andre kamera i mørke omgivelser vet jeg ikke egentlig.
    Den har jo også såkalt nightshot, som gjør at du kan filme i totalt mørke, men da blir det jo grønn/sorte bilder. Det fungerer forøvrig utrolig bra med tanke på at man filmer i totalt mørke... Modusen kan selvsagt brukes når det ikke er totalt mørkt også, men er vel ikke akkurat å foretrekke.

Selv ønsker jeg meg et videolys, for å slippe å få for mørke scener der det er mulig å bruke et lys.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •