Powerbuy Squeezebox duet, mangler kun 2 nå. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 141
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei, jeg venter også på en oppfølging/tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intet sett eller hørt for meg heller

Grumpf

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dere skal ha fått beskjed om at leveransedato er satt til 02.07? Har dere ikke fått noe mail fra selger via PowerBuy? Det blir alltid sendt ut en mail fra PowerBuy som gir beskjed samt link til info lagt inn av selger.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope. Det er heller ingen meldinger om dette under "Messaging" på powerbuy.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nei, du har nok ikke fått denne meldingen, Hellnoob, ettersom du fikk levert 1... De øvrige som ikke har fått levert skal imidlertid ha fått beskjed.

Vi sjekker at alt funker som det skal...

Uansett, selger melder om at leverandøren får inn et nytt parti den 02.07 og disse sendes deretter fortløpende ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg rettet spørsmål til Powerbuy om leveransetidspunkt

Da fikk jeg tilbakemelding (Yeah! Ikke verst!) om at de allerede hadde sendt melding til meg om at de leveres 2. juli. Vel - jeg har ikke fått noen tilbakemelding i kanaler kjent for meg... Kanskje meldingen ble sent med telepati.

Fint med tilbakemelding, men en noe mer ydmyk kommunikasjon fra Powerbuy hadde vært på sin plass, spør du meg. Noen liker kanskje å skyte seg i foten?

Håkon

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått en eneste melding om noe som helst gjennom powerbuy.

Jeg tar ikke noen dato for gitt, før jeg ser dueten postkassa.
    Dette var ikke noe god reklame for videre kjøp gjennom verken powerbuy eller avshop.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Folkens, husk at PowerBuy er i BETA, dvs. at visse feil kan forekomme. Meldinger er jo sendt ut, men tydeligvis er det noe feil i systemet som gjør at folk ikke får disse. Vi klarer ikke å replisere denne feilen ved å teste selv, så det krever litt innsats å løse dette. Vi jobber uansett med saken...

De siste 6 får altså levert rundt den 02.07 i følge selger.

De som har gitt beskjed til PayEx at varen ikke er levert vil uansett få ordren kansellert med mindre en sender mail til PayEx og utvider fristen. Dette fordi pengene da blir refundert automatisk til deg som kjøper hvis du ikke gjør dette...

Vi skal uansett får fikset meldingssystemet ASAP.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vi har satt "status RØD" på at meldingssystemet skal være 100% fungerende i løpet av morgendagen. Det blir jo helt tullete at meldinger ikke kommer frem som de skal, det resulterer jo i denne type frustrasjon veldig raskt...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Selger har nå forsøkt å sende ut ny melding til alle påmeldte. Vennligst gi beskjed hvis en mottar denne, enten på mail til selger samt gjerne også her inne...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intet mottatt, hverken på e-post eller på PB.no.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intet sett eller hørt nå heller

Kjære alltid hjelpsomme lygren
    Du ser vel også at det er veeeel mye rot her. Det er også uvanlig å starte reell handel på en beta-versjon.

En annen ting er at salgssupport bør være ydmyk i tilbakemeldingen all den tid man kommuniserer med sine kunder og har et system som -ja som du sier - er i beta og kan forårsake feil. Sitat fra messaging på Powerbuy:
    "Me: Håkon, 06/24/2008
    Hei Har dere noe informasjon om leveringstidspunkt? Vennlig hilsen Håkon"
    "Seller: Salgssupport, 06/24/2008
    Vi har allerede sendt ut info til alle som ikke har fått levert at leveranse er angitt til 02.07. MVH AVshop"

Må innrømme at lunta mi har blitt noe kortere den siste måneden ;-)
    men her er Salgssupport vel raske med å be kunden følge med i timen.

Kunne man bruke feltet "Delivery by seller" på Powerbuy.no til å kommunisere leveringsdato?

Takk for tipset om å maile escrow og forlenge fristen. Herved utført for min del.

Vennlig hilsen
    Håkon

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det mulig å gi beskjed til payex at jeg vil utvide selgers frist til å levere gjennom powerbuy.no? eller hvem må jeg sende mail til ang dette?
    Er ikke interessert i at hele kjøpet skal bli kansellert etter å ha ventet i så mange uker nå.
    haakon1970; hvem mailet du for å forlenge fristen?

Med tanke på at selger kun hadde 20 dager på å levere, så er det rart at pengene ikke har kommet tilbake på konto nå.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Den er grei, da er det oppe og avgjort at meldingssystemet ikke virker selv om det fungerer på testserveren... Vi skal få orden på det ASAP.

PayEx kontaktes på support@payex.no.

Vi beklager igjen at det foreligger forsinkelser, og understreker videre at det ikke er selgers skyld at kommunikasjonssystemet ikke fungerer.

Når det gjelder "mye rot", er det i dette tilfellet kun snakk om problemer med meldingssystemet. Forsinkelse i leveranse er tatt full høyde for i PowerBuy, ved at kjøper selv kan velge å kansellere handelen etter x-antall dager og få pengene refundert. Til tider vil forsinkelser forekomme når en gjør partikjøp, slik at det bare... Dette bør selvsagt ikke skje spesielt ofte, og det er selvsagt ikke heldig for PowerBuy som system om dette skjer i stor skala.

I dette tilfellet har selger levert 15 av totalt 21 bestilte varer, og det i et marked som er totalt tomme for produktet. Selger burde nok kanskje ikke satt så mange som 21 som maks, men heller holdt seg til f.eks. 10stk, men det får så være.

Husk at et viktig poeng med PowerBuy er at selger skal unngå å ha lagerrisiko og dermed bestille varene fra sin leverandør ETTER bestillingene foreligger. I noen tilfeller er estimerte leveringstider ikke helt som oppgitt, og det må jo selger/selgers leverandør forsøke å tune så godt som mulig.

Jeg tror dette kommer til å bli stadig bedre ettersom antallene øker og det forhåpentligvis blir bedre struktur i ordremengden...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forlengelse av betalingsperiode

Sugress: Jeg kjørte reply til betalingsgaranti@payex.com siden det var herfra mailen kom om tilbakemelding på om jeg har mottatt varen. Det var dessverre feil ifølge lygrens svar.

Lygren: Jeg registrerte på Payex at varen ikke var kommet inne 20.06.2008 som respons på mail fra betalingsgaranti@payex.com. Jeg sendte ikke mail til support@payex.com om forlengelse av betalingsperiode før i går kveld/i dag da jeg ikke var klar over at det var nødvendig. Betyr det at ordren er kansellert? Er det noe sted jeg kan sjekke status på innbetaling til payex (foruten egen nettbank)?

Vennlig hilsen
    Håkon

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sugress: Til info fikk jeg respons fra payex på mailen jeg sendte til betalingsgaranti@payex.com

Har du ikke fått respons, kan det være lurt å sende mail dit også.

Vennlig hilsen
    Håkon

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Håkon, din leveringsfrist er 28., så betalingen er ikke kansellert enda. Hvis du ønsker at betalingen ikke skal kanselleres må du altså gi beskjed til PayEx at de skal utvide fristen til f.eks. 05.07.

Hvis ikke blir dessverre betalingen refundert og dermed kjøpet kansellert, er ikke noe å gjøre med det, er slik systemet fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snipp, snapp, snute – PowerBuy ute!

Min lille historie:

Melder meg på PowerBuy – en Squeezebox Duet skulle i hus.

Betaler inn beløp til Payex - får betalingsbekreftelse

Hører ingenting......
    Hører ingenting.....
    Hører ingenting....

Kommer hjem fra jobb 26.6 ca kl. 1800. Har fått mail fra Avshop 26.6 kl. 14:30. Mailen er beskjed fra Avshop om at jeg må be PayEx om mer tid. Vedlagt i mailen er en mail fra PayEx til Avshop (sendt 16.6) med beskjeden: Får vi ikke svar innen 10 dager (dvs. innen 26.06.2008 19:53), oppheves kjøpet og kjøper får pengene tilbake.

26.6 kl. 18:59 sender jeg mail til support@payex.com og betalingsgaranti@payex.com (med kopi til Avshop) med beskjed om å forlenge leveringsfristen.

26.6 kl. 21:08 får jeg mail fra PayEx om at handelen er kansellert! I mailen står det blant annet: Selger har ikke gitt noen bekreftelse på at varen er sendt eller gitt annen informasjon det er bedt om, før fristen gikk ut (26.06.08 17.53). Handelen er derfor avbrutt og du får tilbake pengene dine, i henhold til brukeravtalen.

Så nå har jeg ventet i over en måned, betalt kr. 2466.45 til PayEx og kr. 75.75 til Powerbuy, bare for å oppleve at jeg får tilbakebetalt kr. 2466 fra PayEx og null Duet.

Jeg er overbevist om de som jobber med dette gjør alt de kan for at PowerBuy skal fungere optimalt både for kjøper og selger. Jeg skal derfor avstå fra å slenge dritt om systemer som ikke fungerer. Resultatet er uansett det samme.

Dette er mildt sagt skuffende!!!:sad:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjip story maab - du har min sympati

Lygren: Jeg har forlenget fristen per mail til payex. Jeg fikk respons fra payex AT DE VENTER PÅ RESPONS FRA AVSHOP. Payex har også purret opp avshop ifølge payex. Jeg har sendt denne mailen videre til salg@avshop.no også for sikkerhets skyld. Har ingen respons derfra.

Kan du være så snill å sjekke opp dette før jeg lider samme skjebne som maab?

Håkon

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kl 13.30 den 26/6 får jeg endelig mail fra betalingsgaranti@payex.com at AvShop har gitt bekreftelse og dokumentasjon på at varen er levert ( jeg tolker det som sendt). I denne mailen står det ingenting om at jeg må sende mail og forlenge leveringsfrist, for denne mailen handler jo om at AvShop har levert!

Kl 14.30 den 26/6 får jeg mail fra AvShop at ordren kanselleres hvis jeg ikke gir beskjed til Addex om mer tid til levering.

kl 15.00 den 26/6 sender jeg mail til både betalingsgaranti@payex.com og support@payex.com at jeg gjerne vil utsette frist for levering til 10/7.

kl 10.19 den 27/6 får jeg svar fra betalingsgaranti@payex.com at utsettelse er registrert.

Jeg blir skuffet på haakons og maab sine vegner hvis ordren er kansellert pga de var på jobb til 18.00 eller hadde andre ting i livet enn å sitte klistra til mailen og vente på svar fra powerbuy!

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •