Powerbuy Squeezebox duet, mangler kun 2 nå. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 141
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har forresten fått fire mails med oppfordring om å betale, men jeg har altså gjort dette alt - via nettbank. blir vel først registrert i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solo
    hvis du velger betaling via nettbank så ble gebyret vesentlig mindre enn ved kredittkortbetaling.
    Joa, jeg betalte med min payex-konto og da kosta det knappe 18 kroner.. Det jeg egentlig tenkte men ikke skrev er at betalingsgarantien burde være frivillig, slik at kjøperen får gjøre en egen vurdering av selger. I dette tilfellet hadde jeg med glede betalt direkte til selger da det er en annerkjent aktør i markedet. I andre tilfeller, kanskje ikke.

Det belyser kanskje et annet problem med powerbuy og hemmelig selger:
    Man kan ikke vite om produktet er parallellimport, og heller ikke om det er en stor og seriøs aktør. Tenker da på situasjoner som denne.
    Er det prisen vi må betale for å være så gnien som vi er?

Uff, føler jeg forsurer hele tråden her nå og beklager det så mye Hvis jeg skal slutte å tenke høyt sånn så bare si fra i tråden eller på pm!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forsåvidt enig med deg. reagerte da jeg skulle betale med visa og det påløp et begyr på 78 kroner, men ved nettbankbetaling så ble det jo ubetydelig lite så da tenkte jeg ikke så mye over det. Men jeg kunne godt betalt direkte til selger og det hadde sikkert ved like greit for vedkommende også...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...vi anbefaler absolutt at folk betaler med nettbank, det er det systemet legger opp til... Da koster det veldlg lite å benytte PayEx betalingsgaranti.

Når det gjelder å la kjøper velge om de vil betale direkte til selger eller ikke har vi muligheten til å gjøre dette, men pr. dato har vi vurdert det slik at vi ikke tar sjansen. PayEx betalingsgaranti koster lite for kjøper (PowerBuy betaler imidlertid en del for tilgangen til systemet) og sikrer kjøper, selger og PowerBuy i så stor grad at det er vel verdt investeringen.

Når navnet på selger skal dukke opp i prosessen er litt kinkig. På den ene siden ønsker vi å beskytte selgerne mot offentliggjøring av sine tilbud, mens vi på den andre siden selvsagt ønsker at kjøper skal kunne velge å utelukke gitte selgere. Vi skal se om det ikke er mulig å lage en løsning for dette, f.eks. ved å gi kjøper tilgang til et filter der en kan velge å utelukke tilbud fra ønskede selgere. Dette vil gi både kjøper den nødvendige grad av valgfrihet og selger den nødvendige grad av beskyttelse mot offentliggjøring av tilbudene sine, som igjen kan føre til leveringsproblemer ettersom andre aktører (gjerne konkurrenter) gjør det de kan for å stoppe handelen. Høres litt texas ut sikkert, men verden er som den er gitt....

Newcomer BF-Medic sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg veldig godt fornøyd med Powerbuy, selv om ikke alt har gått 100% på skinner så har det gått veldig greit å komme i mål med kjøpet (ikke minst pga god "support" på forumet her fra lygren's side).

Kommer garantert til å bruke Powerbuy fremover. Er alltid en god følelse å vite at du har gjort et godt kjøp!

Nå håper jeg bare selger har varene på lager slik at Duet'en kjappt er på plass i stua

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg trykker på make payment men det kommer opp "dette webområdet kan ikkje vises"... Ka gjere eg nå, har ingenmulighet for å føra over penger heller i morgen før etter 5 ettersom jobben har ein f... firewall..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...ser ut til at PayEx er nede av en eller annen grunn... Tror de driver med noen oppdateringer. Du får bare avvente til i morgen da, er jo ikke annen mulighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Betaling av Duet

God morgen lygren!
    Jeg registrerte første steg i betalingsprosessen i går ettermiddag. På kvelden mottak jeg mail om å betale, og gikk inn på Paypal via PowerBuy og havnet da på første steg igjen. Skal jeg registrere trinn 1 på nytt eller gjør jeg noe galt?

Vennlig hilsen
    Håkon, Powerbuy-rookie

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei Håkon. Fint om du sender navn og feilbeskrivelse til support@powerbuy.no så får vi sjekket saken ASAP. Du skal ikke bli sendt til betaling av depositum to ganger, så det tyder på at du dessverre ikke er påmeldt...

Mulig det blir enda en runde på denne, men ettersom det kom med såpass mange på første runden spørs det om selgeren i første omang må fokusere på å få levert dette partiet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Depositum

Depositum betalte jeg i går morges. Jeg mente restbeløpet.

Vennlig hilsen
    Håkon

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...Prøv å registrere betaling til PayEx på nytt i dag, det var noe ustabilitet i systemet i går...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok

Registrerte på nytt og sendte tilbakemelding til support@powerbuy.no

Jeg blir shaky av såpass mye problemer med betalingsløsningen og usikkerhet rundt om man er med på Powerbuy-et eller ikke. Håper både for egen del og for Powerbuy's fremtid at de får orden på samspill med Payex.

H

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Alt skal da være i orden, haakon, da mangler kun innbetalingen til PayEx så skal dette være i rute.

Litt manuelt nå i børjan må vi nok regne med, hadde vi laget escrow-systemet selv hadde det nok vært mer automatisert, men pr. dato er det kun PayEx som eksisterer for det norske markedet og da må vi forholde oss til de begrensninger som foreligger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fortsatt strømmer det på med betalingspåminnere selv om jeg har fått betalingen registrert hos payex i går....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Fint om du sender navn til support@powerbuy.no, Solo, så kan de sjekke om betalingen er korrekt registrert i systemet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    solo, du er ikke den eneste som får en haug med betalingspåmindelser.
    :=)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Solo er nå registrert. Hvis du fremdeles mottar betalingspåminnelser, sugress, vennligst send navnet ditt og hvilket PowerBuy det gjelder til support@powerbuy.no.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har fått Duet'en i posten?

Hadde store forhåpninger om å få den før helgen :-|

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Selger har registrert 10 dagers levering etter siste innbetaling, som jeg ser pr. dato ikke er registrert enda... Uansett har selger lagt varene i bestilling, så får vi bare krysse fingrene for snarlig leveranse. Når en kjøper på PowerBuy må en imidlertid regne med litt leveransetid, det tar alltid lenger tid å håndtere varepartier slik systemet fungerer.

Så snart varene er sendt får en tilsendt pakkenummer.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så hvis en av de 15/16 ikke har betalt så får ingen av de resterende kjøperene varen?

Er det en limit for hvor lenge en kan vente på etternølere?

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •