Speilrefleks til nybegynner??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Speilrefleks til nybegynner??

Lurer på å kjøpe speilrefleks kamera, har sett på canon 400d. Objektivet som følger i "kit" pakken (18-55mm) får mange plasse slakt har jeg sett. Lurer på om noen har anbefalinger i objektiv viss jeg kjøper kun kamera huset + objektiv. Det skal brukes mye innendørs til å ta bilder av sønnen (noen mnd gammel) og lignende, og noe utendørs.. Har sett igjennom mange sider både her på forumet og på andre forum, men er veeeldig mye forsjellig.. Har så og si INGEN peiling på objektiv og hva som er bra og ikke... Må prøve å holde meg innenfor 6-7-8-9 tusen...
    NetOnNet har kamera huset for 4290,-
    Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lurt og kjøpe Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS objektivet isteden for det 18-55 objektivet som følger med i kit pakken? Er det stor forsjell på desse? Lurer litt på dette + ett Canon EF 50MM 1.8 II... Er det en bra kombinason? Er jo billig

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IS er kjekt, og i en del situasjoner har du større sjanse til å få bedre bilder. Om det optiske er oppgradert i denne versjonen vet jeg ikke.

50mm fastobjektiv er litt snever bildevinkel å bruke inne.

Selv sparer jeg til 30mm f1.4 til Sigma, da har du et greit normal"objektiv" som er lyssterkt og kan brukes inne.

Ville sett på nye Pentax K200D var jeg deg, kjøpte selv D40, men har lyst på pentaxen da dette er det billigste kamera som er værtettet, har god tilgang på god optikk og er eller veldig bra kamera.

OG... Du må for all del gå å prøveholde husene! Ergonomi og menysystemene er ganske forskjellige.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det blitt forandringer i planene..
    for hver dag jeg sitter og leser om alle disse slr-kameraene på alle forum og tester, forandrer jeg mening.....
    I dag er det eos 30d, 40d og 450d som er i skuddet.. Egentlig kan jeg luke ut 30d, for har veeeldig lyst på direktevisning.. Skulle ta bilde av et skilt i et sikringsskap på jobb med et 350d, og det var ett hel...t!! for der var trangt og håpløst å se noe uten å få se på lcd skjermen.. Men 30d er jo billig for tiden..
    I går var jeg litt i Nikon "modus".. Da var det d40x, d60 og d80 som var fristende.. Men så var det den direktevisningen da.. Pentax er helt sikkert veldig bra det også.. Har holdt i alle de kameraene, Nikon d80 var egentlig perfekt.. 450d synest jeg var for mye "hard-plast feeling". 40d passet meg fint, men samboeren synest det var alt for stort å holde rundt... Så da er jeg vel kommet like langt... Har på hånd et brukt 18-55 is objektiv til nesten gi bort pris, så de for duge i starten.. (viss det blir canon)

Prismessig er det så liten forsjell at når jeg først skal kjøpe så er ikke de største ankepunktet..
    450d "kit" (m.18-55 is) fra ca 6200,- (er så liten forsjell med og uten objektiv)
    30d hus 4990,- med brukt 18-55 is ca 5500,-
    40d hus med cashback kampanje 6300,- hos JP + brukt 18-55 is ca 6800,-
    d80 med 18-55 VR fra ca 6500,-

Fotografen er nåkk milevis unna hva alle disse kameraene er god for, menmen..

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv vært på jakt etter nytt kamera en stund, og har bestemt meg for 450D. Når det er sagt, er det stor forskjell på den gamle og den nye kit-linsa.
    Den nye har IS(stabilisator), noe den gamle ikke har. Men det rapporteres også om forskjell på skarpheten i bildene selv uten bruk av stabilisatoren. Altså er den helt klart verdt å betale litt ekstra for.

Når det først er sagt, har jeg en kompis med et 400D og den gamle linsa, som har tatt endel bilder. Han har også kjøpt endel eksterne filtre og objektiver til forskjellig bruk, og han er (i strid med tester) strålende fornøyd med kit-linsa.

Jeg går selv fra et Fijufilm s5500 til Eos 450D og det er jo STOR forskjell på kvaliteten her uansett. Gleder meg virkelig til jeg får mitt nye.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D40 er grisebillig på Elkjøp for øyeblikket tror jeg. 2495 med 18-55. Mye for pengene spør du meg.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, elkjøp selger D40 til 2495,- med objektiv! Absolutt noe for en nybegynner il jeg tro...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var handelen endelig gjort.. Det blei Nikon d80 med sigma 18-200 objektiv på fotomessen til fotovideo til 5990,-.. Er godt fornøyd med kameraet, er akkuratt passe størrelse synest jeg:-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler å ta en titt her hvis du ikke allerede har gjort det:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...ts-kvaler.html

I og med at vi har en tråd som dette fra før stenger jeg denne. Så blir det litt ryddigere for oss alle.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •