Hvor finner jeg CD-hyller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer n5k sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor finner jeg CD-hyller?

Jeg har handla meg hus, og må da selvsagt flytte alt jeg har fra den gamle leiligheten over i huset (doh!). Dette innebærer at hyllene jeg har CD-platene mine i må skiftes ut av forskjellige årsaker.

Kona prøvde å si at "du trenger vel ikke å ha cd'ene i stua da?" hvorpå jeg svarte "eh...jo?" - det finnes jo ingen annen logisk plass å ha dem. Hun svarte med at jeg ikke trengte ha alle platene i stua, bare dem jeg hørte mest på. Jeg lo selvsagt, og prøvde på best mulig måte å forklare henne at platene selvsagt står samlet - i stua - alfabetisk og kronologisk til enhver tid. Vet ikke om hun forsto helt hvorfor, siden det er vanskelig å forklare noe når "det bare er slik det være dersom verden skal fungere.

Anyway, jeg har vært innom et par møbelsjapper, Ikea, Living og en til som jeg ikke husker. Vet ikke helt hva jeg ser etter, men det vet jeg når jeg ser det. Jeg trenger en hylle, evt. et skap, med plass til minst 1000 plater. Alt er forsåvidt interessant, bortsett fra alt som er furu, hehe.
    Poenget er at jeg ikke finner en skit av interesse. På Living hadde de bare disse høye smale hyllene "alle" har, og på Ikea hadde de slutta med det skapet jeg så der for noen år siden. Typisk.

So...jeg trenger anbefaling/link til tøffe hyller/racks/skap med plass til rundt 1000 cd-plater som ikke koster mer enn huset i seg selv.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DIY? Vurderer selv å snekre sammen ei ny hylle da den jeg laget i sommer er overfull og jeg ønske å ha en med plass til CDer og DVDer i ett.

Newcomer n5k sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, DIY er vel ikke det dummeste kanskje? Alt fra Ikea er jo igrunn nesten DIY anyway, hehe.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en liten ide som kanskje kona di liker også, en form for kompromiss. Du oppbevarer alle CDene i stuen, uten at hun trenger å se de "stygge" coverene.

Bruk LACK hyller (fåes i mange finisher) fra Ikea, disse skal monteres på vegg så her kan man bruke fantasien og KASSETT som også er fra Ikea (fåes også i mange utførelser og farger) som man har CDene oppi, så plasseres de i LACK hyllene. Oppbevaringsboksene kan enkelt merkes med detaljer utenpå boksen for alfabetisk orden.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg dette "systemet" for oppbevaring av alle mine filmer, har lagt alle DVDene (700+) over i nummerte papircover som tar minimalt med plass. Cover, plassering og info om filmene har jeg på Delicious Library på iMacen. Original covers ligger fint pakket ned i boden ;-)

All musikken min ligger på HDD... Mye av det i Lossless-format!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har platene i "stua", men spiller for det meste fra disse platene...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen forslag på lukkede løsninger som kan gjøre din CD samling lett tilgjengelig i stua, uten å bli dominerende. Eller hva med å modifisere et møbel du liker utsende på til å passe sammen med CD coverene's størrelse...

IKEA | CD- og DVD-oppbevaring | CD- og DVD-møbler | IKEA STOCKHOLM | Cd/ dvd-skap

IKEA | CD- og DVD-oppbevaring | CD- og DVD-møbler | IKEA PS | Cd/ dvd-skap

Variasjoner: Haag skjenk innredning 6a | Slettvoll Møbler

Mobelringen - cat - Kommoder

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er uenig her.

Jeg mener at CDene helst bør være synlige. OG de må selvsagt ligge i coverne sine :-D
    Evnt. skap med dører. Men ikke i i kurver og bokser ;-)
    For meg er det å samle på CDer en hobby slik som hifi også er hobby.
    Har jeg svar på din hylleproblematikk? Nei, dessverre.

Men hvor mye plass disponerer du? helst stående eller liggende løsning.?
    Effektive løsninger er f.eks Ikea sin klassiske Billy-hylle. Men det er kanskje litt kjedelig.
    Hva med å veggmontere noen hyller ganske høyt oppunder taket slik at det ikke ikke blir så dominerende i sittehøyde. Dessuten er de da mer skjermet fra klamme klåfingre. hehe. Litt sånn Life in a cube-tankegang. tenk ikke kvadrat, tenk kubikk ;-)

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et godt råd kan være å høre hva kona de har tenkt som løsning for oppbevaring av dine CDer. De vil ofte ha noe som estetisk matcher resten av interiøret, mens gutta vil ha noe enkelt og praktisk. I noen tilfeller en ren show-off, hvor man bruker mest plass og at alt man har samlet opp av CDer og DVDer gjennom tiden er synlig for alle... selv om det ser helt j..... ut! :twisted:

Et godt eksempel på noe som ser meget pent ut (etter min mening ihvertfall) er f.eks AndreWerdenskrieg's DVD oppbevaring :-D

Noe av det støggeste du kan finne på, er å bruke en Billy bokhylle fra Ikea og sette alle CDene i.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Å stue bort CD'ene i i kasser som står på hyller er ikke noe jeg ville ha gjort. Upraktisk og stygt/rotete.

En skapløsning som er tilpasset for oppbevaring av CD'er er nok den beste løsningen i mine øyne.

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handlet et "CD Tower" på netthandelen som jeg fikk i dag! Det var meget solid og det er plass til mange cd'er/dvd'er. Man kan justere høyden på hyllene som man ønsker selv.

Absolutt å anbefale. Jeg vant budrunden på 650kr +260kr i gebyr + 70kr i ekspedisjonsgebyr. Rundt en høvding for et meget bra cd-skap.

Link: Netthandelen.no - Vis auksjon

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også vært på utkikk etter et skikkelig cd/dvd skap, men det ser ut til at det er bare småtteri å finne i norge. Dette hadde derimot vært noe:
    All Multimedia Storage

Men de sender selvfølgelig ikke internasjonalt og frakten ville vel blitt høy.

Edit: Her er det kanskje muligheter for å få tilsendt: CD storage, DVD storage, DVD racks, CD racks, Multimedia storage, CD cabinets, CD storage racks - Storehouserock

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Getsome. Likte det skapet. Så bra ut
    Virket også som en veldig praktisk løsning, bortsett fra at man ikke kan plasser flere skap inntil hverandre pga dørene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom forresten til å tenke på noe jeg ikke først la merke til.
    Trådstarter sier han trenger plass til MINST 1000 CD'er.

Mange av forslagene her er nok altfor små...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et lite off-topic tips. hva med å vise kona en squeezbox DUET? Du har sikkert en pc som kan serve DUET'en. En mere konevennlig løsning enn det skal man vel lete lenge etter...

Hilsen en som (noe slukøret) måtte demontere cd-stativene og flytte de fra stua...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billy

Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen

Noe av det støggeste du kan finne på, er å bruke en Billy bokhylle fra Ikea og sette alle CDene i.
    -Jeg syns det er helt knall jeg :-).
    Må kjøpe noen glasshyller som erstattere for de standarhyllene som er med, de koster 15,- pr stk mener jeg å huske. Lurer på om ikke en 80cm bred billyhylle vil kunne ta drøyt 800cd'er også, om man plasserer hyllene riktig.
    Dessuten er det en del dørvarianter man kan feste på Billy som gjør at det ser enda greiere ut. Finnes også i 60 og 40cm bredde!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tusj76
    -Jeg syns det er helt knall jeg :-).
    Må kjøpe noen glasshyller som erstattere for de standarhyllene som er med, de koster 15,- pr stk mener jeg å huske. Lurer på om ikke en 80cm bred billyhylle vil kunne ta drøyt 800cd'er også, om man plasserer hyllene riktig.
    Dessuten er det en del dørvarianter man kan feste på Billy som gjør at det ser enda greiere ut. Finnes også i 60 og 40cm bredde!
    Jaja, matcher det resten av rommet funker det vel greit :neutral:

Newcomer n5k sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann igjen, og takk for masse bra svar og forslag.
    Desverre funker ikke "cd i boks"-prinsippet for min del. Kan ikke stue vekk samlingen. Hadde blitt det samme som å sette dem i boden. Heller ikke Duet er noe for meg tror jeg. Må ha platene. Har en god samling musikk på PCene og Macen også, og dette sendes trådløst til anlegget med AirTunes, som styres med iPhonen, så det er godt nok.

Men men. Vi finner nok på noe smart etter hvert. Jeg kan ikke ha noe som gjør at jeg må bøye meg ned eller krype for å finne det jeg er ute etter. Det hadde også vært upraktisk med en ny unge i hus omtrent samtidig med overtakelse. Var en tur på Ikea og titta i helga, og driver å skisser og forhandler litt nå

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n5k
    Heisann igjen, og takk for masse bra svar og forslag.
    Desverre funker ikke "cd i boks"-prinsippet for min del. Kan ikke stue vekk samlingen. Hadde blitt det samme som å sette dem i boden. Heller ikke Duet er noe for meg tror jeg. Må ha platene. Har en god samling musikk på PCene og Macen også, og dette sendes trådløst til anlegget med AirTunes, som styres med iPhonen, så det er godt nok.

Men men. Vi finner nok på noe smart etter hvert. Jeg kan ikke ha noe som gjør at jeg må bøye meg ned eller krype for å finne det jeg er ute etter. Det hadde også vært upraktisk med en ny unge i hus omtrent samtidig med overtakelse. Var en tur på Ikea og titta i helga, og driver å skisser og forhandler litt nå
    Hvis du må ha samlingen din synlig i stuen er jo svaret ganske opplagt, kjøp deg en billig bokhylle på Ikea.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 4stk av denne?

IKEA | CD- og DVD-oppbevaring | CD- og DVD-møbler | BERTBY | Veggvitrineskap

Den er både praktisk og ser pen ut, dessuten kan den henges på vegg. Så den har jeg blitt fristet til å kjøpe, Ambiance har denne og den ser knall ut på veggen hans i kinoen. Så disse hyllene synes jeg er meget praktiske...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •