Oversikt: Nettbutikker som sender (HD)-filmer én og én + valuta-, frakt- & regioninfo - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 18 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 344
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Så bra! Da blir det nok noen bestillinger fra amazon UK fremover. :-D Begynner å bli litt lei av leveringstidene til Play..
    Jeg har ventet i 10 dager på den siste (og forøvrig første) Blu-Ray-filmen fra amazon.co.uk nå og har ikke sett noe spor av den enda...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Flott=)
    Det kan også være verdt å nevne at AxelMusic tar seg betalt pr 100gr, ikke item slik det står nå. Slik ser listen ut:
    SEK 9.99
    EUR 0.99
    GBP 0.99
    USD 1.49
    Da er også dette lagt inn!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg har ventet i 10 dager på den siste (og forøvrig første) Blu-Ray-filmen fra amazon.co.uk nå og har ikke sett noe spor av den enda...
    Da kommer den nok i dag! :wink:

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...glemte visst en liten tilleggsopplysning om Axel istad. Visse varer er det FREE SHIPPING på, dette gjelder ofte store bokser. Kjøpte nylig Harry Potter 1-5 collecto'rs edt på HD DVD, og den var det gratis frakt på!

Sånn, nå skal jeg ikke komme med noe mer (om det ikke er viktig)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klistret like greit hele tråden. Dette er en utrolig flott, oppdatert og informasjonsrik tråd for oss som ofte bestiller fra utlandet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel verdt å nevne at play.com ikke akkurat har rask levering lenger. Her tar det ofte 10dager+, og det har det gjort de siste 1-2siste årene.
    De siste gangene jeg handlet fra deepdiscount.com tok det fort 6uker før jeg mottok ordre, og det virker som om det er tilfelle for de fleste som henger på amerikanske forum også :\

Nettbutikkens navn: DVD.CO.UK
    Webadresse (link): DVD.CO.UK : Buy DVDs, Music CDs, Books, Video Games and Memory at discounted prices
    Land: England
    Sender filmene separat: NEI
    Er du sikker på at de ikke sender filmer separat? De legger i alle fall på frakten pr. vare når jeg bestiller, men jeg fant ikke noe tilfelle i ordrehistorikken der jeg har handlet flere varer i samme bestilling. (Dog har jeg fått enkeltvis levering når jeg har handlet hos blahdvd.com, som jeg mener får varer fra samme kilde/importør, da de ofte har relativt like priser og utvalg.)

Forøvrig mistenker jeg at det er kø i tollen for tida. Jeg har pakker fra både play.com, zavvi.co.uk og hmv.com der begge de siste har tatt mer enn ti dager. Forrige levering fra play.com tok 10 dager hit, uten at det overrasket meg spesielt. Samtidig er det mindre enn en måned siden sist det tok meg fire dager å få varer fra play.com, så dette varierer veldig... Til meg (i Drammen) varierer det stort sett fra 4-14 dager før jeg får varer fra play.com, har jeg inntrykk av.

(Som en side-note, fikk jeg kortet mitt sperret tidligere denne uken, og da fikk jeg beskjed om at "noen britiske" nettbutikker hadde blitt hacket, uten at fyren på kortovervåkninga kunne (evt. ville?) fortelle hvilke. Det kan være greit å følge med på kontoen en stund framover...)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt med andre at de ikke sender separat, så tar ikke "kjangsen" selv. Det er ikke verre enn å bestille i flere omganger. pris og frakt blir uansett det samme.
    Hvis du f.eks bestiller 2xBD for £18 kommer det likevel under tollgrensen, så da er det helt ok.
    Men siden en bestiller for hvert item/vekt, så burde det teoretisk sett blitt sendt separat. Jeg sender en mail til dem tenker jeg

Fikk en pakke fra play.com som var åpnet, og mistenker det er tolla som er synderen her. Play merker aldri varer med feil verdi, så at de gidder å åpne en pakke med verdi på £2,99 er bare dumt, og ikke minst høyst unødvendig!
    4dager er imponerende, det har det aldri tatt her jeg bor (Tønsberg).
    Hackede kort er ikke kult, så kom gjerne med mer input om du har noe..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sende dem en mail var jo en god ide! :-)

Jeg skal innrømme at leveringstida på fire dager fra play var overraskende. Jeg har inntrykk av at det alltid har tatt 7-8 dager hit, med noen få avvik av og til. Forøvrig opplevde jeg også å få ei åpnet pakke for ikke lenge siden (har aldri skjedd før), og det var ikke noe tegn på at det var tollen (eller noen andre) som hadde åpnet den. Jeg mener jeg reagerte på at den var åpnet på en "pen" måte, altså ikke revet i stykker innpakningen eller noe.

Jeg fikk dessverre ikke noe mer informasjon om hackingen, og jeg har heller ikke funnet noe på nett om det. Det eneste jeg fikk vite var at det var noe som kalte seg "fise" og "phns", og fyren på kortovervåkninga mente det var i Phoenix. Derfor er det ikke stort mer jeg kan hjelpe til med i den forbindelse, annet enn å anbefale å følge med på rare overføringer framover.

Beklager forøvrig den lille avsporingen her.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns slikt bidrar til diskusjonen, så ikke beklag deg ovenfor meg hvertflal

Handlet forresten akkurat hos DVD.co.uk igjen, og nå måtte jeg ikke taste inne kortinformasjon eller noe slikt. RoKo, kanskje du skal oppdatere info'n igjen at en ikke trenger å taste kortdata hver gang.

Mulig det har noe med om en logger inn/ut av kontoen, jeg slapp det nå hvertfall..

EDIT: da har jeg sendt dem mail, så får vi håpe jeg får et kjapt svar.
    Flott RoKo!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handlet forresten akkurat hos DVD.co.uk igjen, og nå måtte jeg ikke taste inne kortinformasjon eller noe slikt. RoKo, kanskje du skal oppdatere info'n igjen at en ikke trenger å taste kortdata hver gang.
    Da er dette oppdatert!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret jeg fikk ang mulighet for å sende én ordre i flere sendinger:

Sitat Opprinnelig postet av Customer Service DVD.co.uk
    Hi Herman,

Unfortunately there is no way around the tax apart from only buying items below £19.

Kind regards,
    Catherine
    Customer Services

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    • Tidligere opplysninger tilsa at AxelMusic sendte filmene separat samt ikke slo sammen flere ordrer. Etter at trådstarter i august 2008 opplevde det motsatte - på begge områder - er dette nå endret i opplysningene. Farlig erfaring.
    Kjøpte nylig 6 HD DVD i én og samme ordre fra AM, alle kom i separate forsendinger!
    Hvis noen andre også kan komme med update på dette området hadde det vært flott, men jeg mener å huske det har vært slik et par år nå :S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettbutikkens navn: Zavvi
    Webadresse (link): zavvi: Cheap DVDs, Blu-ray, Games, Books & Memory at great prices - FREE Delivery
    Land: England (Guersey)
    Sender filmene separat: JA
    Slår de ordrer sammen: NEI
    Lagrer betalingsinformasjon (kortdata): JA
    Selger også used/new (tilknyttede selgere): NEI

Fører følgende format: Blu-ray: JA // HD-DVD: JA // DVD: JA

Fraktkostnader:
    • Frakt inkludert i varekostnad (gratis): NEI
    • Fraktkostnad fast pr. ordre: NEI (Fast pr film 0.99 £)
    • Rabatt dersom flere filmer (ordinært - IKKE ved kampanje): NEI (ikke som jeg vet om)

Evt. annen viktig informasjon om nettbutikken:
    • Raskere enn Play til å sende
    • Meget gode priser, bortsett fra på HD-DVD
    • Norsk tekst på par av filmene. Står oppgitt på siden for noen filmer, men ikke alle. Ikke mulig å søke etter norsk tekst, tror jeg.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er også Zavvi lagt til i oversikten.

I tillegg har jeg lagt inn nicket til den som har bidratt med informasjonen!

Følgende scenario er svært greit å være klar over:
    Currys, DVD.CO.UK og Zavvi har alle (etter det jeg ser) utgangspunkt i samme prisbase. Det forekommer avvik, men fraktprisene er litt variable:

Eksempel: Man on Fire (BD)
    • Currys: Film: £9,93 + frakt: £1,59 = £11,52
    • DVD.CO.UK: Film: £9,95 + frakt: £1,00 = £10,95
    • Zavvi: Film: £9,95 + frakt: £0,99 = £10,94

Altså er filmen totalt sett rimeligst hos DVD.CO.UK.
    I tillegg er den på samme nettsted med i tilbudet "2 Blu Ray DVDs for £18". Dermed blir den potensielt enda rimeligere der (£10,00).

SÅ sammenlikner vi litt videre:
    I og med at Amazon.co.uk har satt opp fraktprisene fra deres "Marketplace"-selgere, blir disse prisene sammenlagt (vare + frakt) stort sett for høye i dag.

Videre sammenlikner jeg således prisen direkte fra Amazon.co.uk.
    Der koster den £9,98, men moms trekkes fra, og frakt legges til.
    Kjøper du kun denne filmen, blir totalprisen £10,56.

Du er likevel langt under 200-kroners grensen - faktisk under 100, og bør følgelig kjøpe én film til i samme ordre. Da sparer du på frakt, for denne økes svært lite på film nr. 2 og 3.

Uansett; denne filmen er også med i "3 for 2"-tilbud. Da kan du handle tre filmer ( til eksempelvis £9,98 ), og komme unna med en totalpris på £20,02. Du er uansett under 200 kroner, og følgelig kommer hver film totalt på £6,67.

3 filmer ( á £9,98 ) blir da som følger (husk at mva er trukket fra i Items-prisen):

Amazon.co.uk Order Summary
    Items: £26.04
    Postage & Packing: £2.66

Total before VAT: £28.70
    VAT: £0.00
    Total: £28.70
    Promotion Applied: -£8.68

Order Total: £20.02

Altså er Amazon.co.uk den rimeligste, dersom du utnytter mulighetene.
    Og DET er noe du i aller høyeste grad oppfordres til å gjøre... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bra info RoKo!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som bør legges til under play.com er at de ikke pakker inn større ordre som TV-seriebokser skikkelig. Kjøpt tre seriebokser fra dem, og alle bortsett fra en kom innpakket i tynn plastikk, og følgelig mer eller mindre herpet boks. Den jeg fikk som var skikkelig innpakket var også ikke sendt fra England, men Danmark selv om kjøpet var gjort hos play.com, så den kom åpenbart fra et sted der de er flinkere å pakke inn ting. Play.com svarte heller aldri på mail jeg sendte. Så det frister ikke til flere kjøp av større ting fra meg der, men vanlige størrelser er ikke noe problem.

Slik innpakkning

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Scandis informasjon om serier/bokser lagt inn under informasjonen for Play.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal også legges til at jeg har prøvd å kontakte play flere ganger ang t-skjorte som jeg sendte tilbake, men aldri fikk refund for. De svarte aldri på mail eller telefon. Servicen dems stinker!

Man har alltids muligheten å sende tilbake pakken om den viste seg å være ødelagt, men man må betale frakt selv, og kan ofte vente i lang tid. Frakt blir selvsagt refunded, men i visse tilfeller når det skjer glipp i systemet skjer ikke dette. Muligheten for å kontakte dem er ikke-eksisterende. Må derfor merke item som 'not recieved' om man vil ha penger tilbake...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pundet gjør et relativt stort byks i Tollvesenets kursgrunnlag for neste uke.

Vær derfor OBS på dette når du bestiller varer i engelske nettbutikker!

Den nye kursen finner du som vanlig i min tabell i post 1.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tollvesenets kurser frem tom. 14. juni er nå lagt inn. I tillegg er diverse opplysninger for Amazons ulike domener/land oppdatert. Dette er i stor grad deres gjeldende (den siste tidens økte) fraktpriser.

Side 6 av 18 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •